2023-02-14, 13:24
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Tror det viktigaste är att du ser till att hålla nere kreatinnivån. Börja några timmar innan med att dricka iaf 1 liter vatten, därefter ser du hur pass gult urinet är och kan dricka mer vid behov dock senast 1h innan provet. Du kan och skall dricka så mycket så det knappt är gult alls och så pass mycket så att du håller på att pinka på dig typ hela tiden och ända klara kreatinnivån. Det ska nästan se ut som rent vatten du kissar, det kommer ändå att hålla tillräcklig hög kreatinnivå. Min erfarenhet och många andras är att det är det absolut viktigaste att hålla nere den nivån för att klara ett tveksamt prov.

Innan någon går och gör misstag, du vill ha så HÖG kreatininnivå som möjligt. Du vill både klara gränsvärdet + se till att normaliseringen av provet sänker koncentrationen av spårämnen i det, dvs öka kreatininnivån så mycket du kan (inom rimliga gränser).
Citera
2023-02-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Innan någon går och gör misstag, du vill ha så HÖG kreatininnivå som möjligt. Du vill både klara gränsvärdet + se till att normaliseringen av provet sänker koncentrationen av spårämnen i det, dvs öka kreatininnivån så mycket du kan (inom rimliga gränser).

Du har fel!
Citera
2023-02-14, 14:22
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Du har fel!

Förklara? Har du mer kreatinin i urinet än standardvärdet så kommer provet normaliseras nedåt.
Hur skulle det missgynna dig att ha mer kreatinin?

Exempel från kriminalvården:

"Genom korrigering för urinens utspädningsgrad genom division av halten tetrahydrocannabinolsyra med halten kreatinin kan konsekutiva prover jämföras på ”lika villkor”"

Dvs mer kreatinin => lägre visat värde av tetrahydrocannabinolsyra efter normalisering.

https://www.kriminalvarden.se/global...abis-i-urinpdf

Enligt dig borde man t.ex. då sluta ta kreatin dagarna innan urinprovet vilket är helt uppåt väggarna fel och mot alla rekommendationer.

EDIT: Jag menar alltså inte "drick mindre vatten så kreatininvärdet går upp", jag menar försök håll kreatininvärdet så högt det bara går medan du också dricker stora mängder vatten. Kreatininexkretionen per dygn är något du kan kontrollera via intag av kreatin/kreatinin och fysisk aktivitet (muskelnedbrytning), THC-utsöndringen per dygn är mer fast, dock bör träning nära på prov undvikas.
Senast redigerad av carls 2023-02-14 kl. 14:41.
Citera
2023-02-14, 15:52
Medlem
Någon som kan berätta om sina erfarenheter om hur ni som snabbast blev rena på prodiagnostics salivprov med den gula vätskan efter intag av kokain?

Jag tog ca 0,3 gram inom ett fönster av 9 timmar och ska lämna salivprov 3 veckor efter det intaget.

Innan jag tog de här 0,3 g så har jag inte använt på 2 månader och visade då helt negativt på salivprov.

Vad tror ni om mina chanser att klara mig?
Blir orolig när jag läst om andra som varit positiva 1-2 månader efter intag.
Citera
2023-02-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
1000% säkert!

Fick precis tillbaka resultat

0.00062 mk/ g blod thc hur fan är detta möjligt?!!

23 dagar hade gått senast jag rökte
Citera
2023-02-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evforpeace
Fick precis tillbaka resultat

0.00062 mk/ g blod thc hur fan är detta möjligt?!!

23 dagar hade gått senast jag rökte
Ska tillägga att jag idag 7 veckor senare visade negativt på urinsticka
Citera
2023-02-15, 23:09
Medlem
Banananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfonso905
Har du fortfarande tiden innan drogtestet,så beställ ett urinprov från nätet där du kan kolla själv, brukar jag göra några dagar innan provet, brukar köpa två st ,varav en brukar jag använda när jag vet jag är nästan clean o en samma dag innan provet

Tack för tipset. Jag testar blankt på 20 ng sticka, typ en vecka innan det riktiga urinprovet. Då boorde det vara lugnt va? Hur mycket kan man lita på en made in china sticka för 79 kronor?
Citera
2023-02-16, 04:12
Medlem
Dark_drivers avatar
Blev positiv på levoamfetamin hade inte tagit vanligt amfetamin på 5 dagar innan provet man vikt runt 100kg. Är rätt fysisktaktiv kvoten på 1% eller längre då är det negativt för levoamfetamin men jag hade 1,6% på provtillfälle 4. Men alla tidigare prover har varit negativa även det senaste 5 provet var negativt och det sista 6 provet kommer även det visa negativt vad kommer att hända nu jag har ett jobb nu och är beroende av bilen för att kunna ta mig till och från jobbet och använder även min bil i jobbet handlar och fritidsaktiviteter då jag bor där det inte finns någon kollektivtrafik jag har ett ordnat och fungerande liv hade det jobbigt under en vecka och brukade 2g standardtjack tillsammans med min Elvanse kommer allt gå åt helvete nu eller kan läkaren och Transportstyrelsen bortse från prov nummer 4 där det bara låg 0,6% över och skalan på misstänkt inblandning av gatuamfetamin sträcker sig upp till 20% jag mår bra för övrigt sover dåligt men det har jag gjort hela livet har ett par kompisar som jag umgås med som inte använder droger hittade på dessa 2g tjack när jag frostade av frysen just nu är jag orolig som fan om 1 positivt provsvar som var så pass lågt ska förstöra alla planer som jag har under hela 2023 och jag kan inte fortsätta jobba ja allt kommer att gå åt helvete och jag har inte kört bil när jag var påverkad jag kör inte bil om jag inte mår 100% mentalt bra inte heller om jag är trött mm mm jag körde inte bil.när jag blev av med körkortet och fick vilkor på 6 prover för amfetamin och benso och 2st alkoholprover och då jag dricker minimalt med alkohol händer inte ens 1 gång i månaden så vad kommer att hända när jag träffar läkaren som skriver intyget till Transportstyrelsen och vad kommer Transportstyrelsen göra sen?
Citera
2023-02-16, 18:11
Medlem
Salivtest gulvätska. Hur länge spåras THC?

Tack för svar!
Citera
2023-02-16, 18:52
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1

Tack för svar!
THC spåras väldigt kort tid i saliv.
https://www.ferle.se/detektionstider/
Citat:
Detektionstider och gränsvärden – saliv
Narkotika
Cut-off (ng/ml)*

Detektionstid (saliv)
Kokain 20 Ca. 1 dygn
Metamfetamin 50 Ca. 1 dygn
Bensodiazepiner 10 Ca. 1 dygn
Cannabis (THC) 100 ca. 2-4 timmar
Opiater 40 Ca. 1 dygn
Amfetamin 50 Ca. 1 dygn
Citera
2023-02-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
THC spåras väldigt kort tid i saliv.
https://www.ferle.se/detektionstider/

Återkommer med resultat, greiner(?) heter testet. 5 dagar sedan intag, I övrigt väldigt sporadiska intag.
Citera
2023-02-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1

Tack för svar!

Max 24 timmar. kanske från 12 timmar

vet en snubbe som torskade efter 6 timmar

Garanterat 24 timmar, proven görs från prodiagnostics (Prodia)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in