Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-09-30, 10:23
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
På den erotiska bilden där hon suger på en glass (calippolover?) retar det mig något så fruktansvärt att en liten snorbuse tittar fram.

Granskar hon inte sina egna bilder innan hon lägger upp dom?

Hahaha... Hade exakt samma tanke! 😂

Tips till Latrin/Cash-in/Catjing:
Numera går det att zooma på IG. Kan vara värt att tänka på... 😜
Citera
2016-09-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Är AH hennes mamma?

Måste mamman hjälpa till i allt med ungarna.
AH är hennes mamma.
Citera
2016-09-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scarletto
Som jag skrev i tidigare inlägg. Försvararen säger att hon inte fått biljetterna då konserten inte ägt rum. Catrin säger att hon haft dem och skickat dem på posten.

Ok. Då förstår jag.

Det försvararen säger är inte att Catrin inte har fått biljetterna. Han driver linjen att om någon som köpt biljett inte har fått den än så innebär inte det ett brott i lagens mening då Catrin fortfarande har tid på sig att leverera dem.

Det säger på inget sätt emot det Catrin påstår.

Vad gäller juridiskt försvar i just brottmål så finns det dessutom några saker som inte är helt intuitiva. En av dem är att den misstänktes försvarslinje kan vara totalt motsägelsefull utan att det i sig anses bevisa skuld.

Ett väldigt tydligt exempel som illustrerar den här "principen" är följande hypotetiska försvar när någon står anklagad för grov misshandel:

1. Jag var inte ens på platsen där misshandeln ägde rum,
2. Om jag var på platsen så slog jag inte offret,
3. Om jag slog offret så slog jag inte så hårt att det är att betrakta som en grov misshandel.

Allt det här kan presenteras samtidigt.

Den spontana tanken blir att punkt 3 är ett implicit erkännande. Men så får domstolen inte bedöma saken.

Åklagaren har bevisbördan och det innebär faktiskt att det är upp till åklagaren av visa att personen (1) befann sig på platsen, (2) slog offret och (3) slog det på ett sådant sätt att misshandel är grov.

Den misstänkte förväntas försvara sig med allt den har och mot varje "led" i kedjan av anklagelser.

Det är dessutom inte olagligt för en brottsåtalad att ljuga under en rättegång.
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-09-30 kl. 11:38.
Citera
2016-09-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Är AH hennes mamma?

Måste mamman hjälpa till i allt med ungarna.

Mamman kör barnen till fsk/skola och hämtar dom oftast.
Citera
2016-09-30, 13:55
Medlem
LaPearls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLegerat
Mamman kör barnen till fsk/skola och hämtar dom oftast.

Min uppfattning är att Catrin brister i sitt föräldraansvar. Hon är arbetslös och kan inte hämta och lämna barn på förskola/skola? Hon är ute och festar var och varannan helg, och väldigt ofta låter hon barnen sova hos mormor. Det som blir problematiskt är att barnen har pappor som vill vara delaktiga i sina barns liv. Varför inte låta dem vara det i en större utsträckning? Jag menar att man tydligt kan se att hon inte klarar det eftersom mamsen får rycka ut gång på gång. Men handlar det bara om att hon ska ha rätt eller om alla bidrag som hon får pga barnen: bostadsbidrag, barnbidrag och underhållsbidrag?
Citera
2016-09-30, 14:15
Medlem
Harambes avatar
På hennes IG story(lr vad det kallas) säger hon att hon inte kan få ut sina kläder ur tvättmaskinen, och på bloggen skriver hon om att hon tycker att det är bra att polisen ev ska få höjda löner men att kontorspoliserna ska tjäna mindre än patrullpoliserna, sen förstår jag inte hennes avslut där hon säger att man får tycka vad man vill om polisen men att det inte är dom som sätter sina löner. Kan någon förklara för mig vad hon menar?
Citera
2016-09-30, 14:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harambe
På hennes IG story(lr vad det kallas) säger hon att hon inte kan få ut sina kläder ur tvättmaskinen, och på bloggen skriver hon om att hon tycker att det är bra att polisen ev ska få höjda löner men att kontorspoliserna ska tjäna mindre än patrullpoliserna, sen förstår jag inte hennes avslut där hon säger att man får tycka vad man vill om polisen men att det inte är dom som sätter sina löner. Kan någon förklara för mig vad hon menar?
Vad är hennes IG story, inte hennes vanliga IG alltså? Länka är du bussig.
Citera
2016-09-30, 14:25
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:

Gissar att det är Snapchat My Story du menar? 😉
Citera
2016-09-30, 14:30
Medlem
Harambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
Gissar att det är Snapchat My Story du menar? 😉

Nope på Instagram, IG har ju numera en funktion där du kan lägga upp bilder som på snapchat, det brukar vara en röd ring runt kontots profilbild när någon lagt upp en sån, vet inte om det kanske kallas memories?
Citera
2016-09-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaPearl
Min uppfattning är att Catrin brister i sitt föräldraansvar. Hon är arbetslös och kan inte hämta och lämna barn på förskola/skola? Hon är ute och festar var och varannan helg, och väldigt ofta låter hon barnen sova hos mormor. Det som blir problematiskt är att barnen har pappor som vill vara delaktiga i sina barns liv. Varför inte låta dem vara det i en större utsträckning? Jag menar att man tydligt kan se att hon inte klarar det eftersom mamsen får rycka ut gång på gång. Men handlar det bara om att hon ska ha rätt eller om alla bidrag som hon får pga barnen: bostadsbidrag, barnbidrag och underhållsbidrag?

Äntligen någon som fattat varför hon inte vill ha delad vårdnad!! Bidragen blir mindre och mer kontroll på henne.
Citera
2016-09-30, 15:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nope på Instagram, IG har ju numera en funktion där du kan lägga upp bilder som på snapchat, det brukar vara en röd ring runt kontots profilbild när någon lagt upp en sån, vet inte om det kanske kallas memories?
Ok, jag har inte appen för IG utan kollar bara i webläsaren. Kanske är därför jag inte ser vad du menar.

Citat:
Ursprungligen postat av LaPearl
Hon är bara smal, har ett långt smalt ansikte med hög panna. Tycker hon liknar en häst. Hon ser inte ens lite bra ut.
Fast det gör ju även John Travolta och honom gick det hyfsat för.

Jag har inte hängt med på det här med utbildningen; i vilken regi bedrivs den och vem bekostar den?
Hoppas Ticnet inser att de bör söka en annan ekonomiassistent.
Citera
2016-09-30, 15:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111bombastic
Äntligen någon som fattat varför hon inte vill ha delad vårdnad!! Bidragen blir mindre och mer kontroll på henne.
Nej, man kan ha delad vårdnad och ändå ha fulla bidrag om barnen huvudsakligen bor hos den ena föräldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in