Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-22, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mejdejmejdej
Är det för att hennes högra öga sitter ca 1 centimeter längre ut mot tinningen än motsvarande vänstra, som gör att hon väljer sina halvprofilbilder? Jag har en kompis ute på landet, vars inavlade halvförvildade katter ser ungefär likadana ut - Deras ögon är dock symmetriskt placerade väldigt nära varandra vilket är att föredra om man måste välja.

Nåväl, nog om hennes förvridna plyte. Är det någon som vet eller vågar gissa på när det kan tänkas väckas åtal?

Ja, enligt henne själv är det faktiskt hennes asymmetriska ögon som är anledningen till alla bilder i halvprofil.

Vad gäller åtalet menar en av målsägandena att hen fått beskedet att det sannolikt kommer i februari. Förutsatt att det inte växer ytterligare. Låter rimligt.
Citera
2016-12-22, 12:08
Medlem
irrljuss avatar
Läser i bloggen...

"Ikväll kommer K2s pappa, K2s halvsyster och hennes mamma till oss för att fira lite jul. Kommer bli såå mysigt och K2 som blivit så pappig nu blir säkert extra glad att träffa pappa!"

Det är verkligen jättekul att K2 får träffa sin pappa, men att dra dit pappans fru och deras barn verkar (i mina ögon) lite konstigt och hur kan man som partner vara sugen på att träffa ett barn eller mamman från en otrohet och fira "jul"?
Citera
2016-12-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Hon får inte CSN då hon fick det för några år sedan och sedan dess har skitit i att betala tillbaka. (Minns inte de exakta reglerna nu på rak arm men tror att man diskvalificeras för nya lån redan när man har två, eller fler, obetalda årsavgifter. Catrin har inte betalat tillbaka någonting.)

Hon jobbar inte och eftersom hon pluggar heltid kan hon inte få a-kassa. Inte för att jag tror att hon varit med i någon eller skulle ha tjänat tillräckligt för att få någon rimlig ersättning. Hon har varit sjukskriven vid några tillfällen under hösten (enligt henne själv) men tror inte hon har fått någon sjukersättning att räkna med från försäkringskassan. Hennes SGI suger.

Hon har barnbidrag, underhåll och mamman betalar hyran. Sen drar hon väl gissningsvis in en del pengar på bedrägerier fortfarande. Hon verkar vara inkapabel att spara så tror verkligen inte att hon har några sparade bedrägeripengar. När man läser FUP:en inför förra rättegången får man bilden av en person som konsekvent spenderar pengar i samma sekund hon får dem. Ofta har hon redan beställt en resa innan pengarna kommit in.

Hon påstår själv att hon inte uppbär försörjningsstöd (/socialbidrag) men jag tror faktiskt att det är lögn. Gissar bara nu men det enda rimliga är att hon får pengar från soc men tycker det är pinsamt att erkänna och därför förnekar det.

Hon får faktiskt inget försörjningsstöd, hon får det du uppgav i början, barnbidrag, underhåll och mamman betalar hyran samt täcker upp när CHs pengar är slut. Men hon kommer upp i över 5000kr bara på b-bidrag och underhåll så hon har mer att röra sig med än vad många andra ensamstående har efter att hyran är betald.

Jag tror inte att CH betalar speciellt mycket själv när hon äter ute eller festar, hotellnotor smiter hon ju ifrån men jag tror inte hon vågar sig på sådant just nu.
Jag är helt övertygad om att hon smitit från fler betalningar på restauranger och nattklubbar, kanske fler hotell. Men med tanke på hur svårt det är för ovansagda att få tillbaka sina pengar så anmäls det sällan och anmäls det så händer det inte mer ändå. Har de dessutom inga personuppgifter att lämna på smitaren så syns det ju inte att CH är inblandad.
Citera
2016-12-22, 12:46
Medlem
Citat:
Ja, enligt henne själv är det faktiskt hennes asymmetriska ögon som är anledningen till alla bilder i halvprofil.

Vad gäller åtalet menar en av målsägandena att hen fått beskedet att det sannolikt kommer i februari. Förutsatt att det inte växer ytterligare. Låter rimligt.

Hej Unicorn meat! (Kul att du är tillbaka).
Det lär säkert växa ytterligare.
Tror målsägandena får gå via mamma AH om det ska få tillbaka sina pengar annars lär det nog inte få några pengar.
Citera
2016-12-22, 17:10
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Citat:

Hahaha! Där ser man! Hon kanske inte är så dum som hon se... Jo det är hon.

Tack för ditt svar, ser mycket fram emot februari 2017!
Citera
2016-12-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Läser i bloggen...

"Ikväll kommer K2s pappa, K2s halvsyster och hennes mamma till oss för att fira lite jul. Kommer bli såå mysigt och K2 som blivit så pappig nu blir säkert extra glad att träffa pappa!"

Det är verkligen jättekul att K2 får träffa sin pappa, men att dra dit pappans fru och deras barn verkar (i mina ögon) lite konstigt och hur kan man som partner vara sugen på att träffa ett barn eller mamman från en otrohet och fira "jul"?

Verkligen!

"Så himla kul att se han skutta omkring och sen leka lite smått med storasyster. Tänk att det endast skiljer 3v mellan dem! Helt sjukt kul! Hoppas de får bra kontakt när de växer upp, och så som det ser ut idag så tror jag absolut på det."

Någonting säger mig att frugan inte tycker det är lika "helt sjukt kul"....
Citera
2016-12-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sTrughoy
Verkligen!

"Så himla kul att se han skutta omkring och sen leka lite smått med storasyster. Tänk att det endast skiljer 3v mellan dem! Helt sjukt kul! Hoppas de får bra kontakt när de växer upp, och så som det ser ut idag så tror jag absolut på det."

Japp, det verkar märkligt med denna Catrin och hennes WT familj i Järna.
Tror inte heller J s fru tycker det är så kul att umgås med Catrin.
Citera
2016-12-23, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Hon får faktiskt inget försörjningsstöd

Eftersom du säger det med sådan bestämdhet utgår jag från att du är helt säker på att hon inte uppbär försörjningsstöd. Vad är din källa?
Citera
2016-12-23, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Läser i bloggen...

Med tanke på hur Catrin skriver om K2:s pappa i såväl blogg som sociala medier skulle det inte förvåna mig om det var fruns idé att följa med...

Det är "babydaddy" hit och "babydaddy" dit hela jävla tiden från Catrins håll. Prisande inlägg, inlägg i vilka hon skriver att hon och babydaddy är så hiiimla bra kompisar och kan prata om precis aaallt, "me love my babydaddy"-inlägg (på snapchat i lördags), inlägg i vilka hon får det att låta som att hon ska dricka vin med sin kusin och sin babydaddy och gossipa när det i verkligheten var kusinen det skulle drickas vin med och babydaddyn skulle åka hem så fort han lekt klart med sitt barn osv.

Bilden jag får är helt klart att Catrin är jävligt sugen på sin babydaddy. Hade jag varit babydaddy eller babydaddys fru hade jag inte varit helt nöjd med hur Catrin målar upp saker i sin blogg och på sociala medier. Babydaddyn är ju (enligt de källor jag har) i verkligheten ganska oförtjust i Catrin. De är inte ens vänner på fejjan och senast jag kollade följde han henne inte i några sociala medier.

Kanske ville frun åka med för att påminna Catrin om att hon finns? Kanske ville babydaddyn att frun följde med för att påminna Catrin om att frun finns och att babydaddy är lyckligt gift? Kanske hade frun och babydaddyn ett gemensamt snack med Catrin och förklarade att de inte uppskattar vad Catrin håller på med? Nu gissar jag hej vilt här men kan se många anledningar för frun att vilja träffa Catrin.

Tror dock inte att det var någon som såg dagens lilla gathering som ett julfirande, förutom möjligtvis Catrin men tror fan inte ens att hon såg det så. Tror att hon skrev så för att det lät bra. "Babydaddy och jag är SÅÅÅ tighta att vi firar jul tillsammans men eftersom båda har andra planer på julafton fick vi ta det idag istället."

När hon skrev om dagens träff första gången tror jag inte att det var bestämt att frun skulle med. Eller att det var bestämt men att Catrin inte visste om det. Misstänker att tonen i det första inlägget varit annorlunda om hon vetat att frun skulle med.

Citat:
Ursprungligen postat av sTrughoy
Verkligen!

Reagerade på exakt samma sak! Vilken jävla idiot hon är (Catrin alltså). Vem fan skriver en sån sak?! Hon MÅSTE ju fatta att fru babydaddy INTE tycker det är helt sjukt kul att det bara är tre veckor mellan barnen. Eller att babydaddy inte tycker det är så jävla festligt han heller. Visst det var han som gjorde den nuvarande situationen möjlig men tror inte han är särskilt glad över utfallet. En grej att vilja ha otroget sex, en helt annan sak att få ett barn på köpet. Tror att han skulle ge rätt jävla mycket för att kunna backa bandet och skippa just det snedsteget, även om han säkert älskar sin son jättemycket och allt det där.

Skriver Catrin så för att gnida salt i herr och fru babydaddys sår eller är hon bara helt jävla dum i huvudet? Det ena (ond) utesluter givetvis inte det andra (korkad as fuck)...
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-12-23 kl. 05:42.
Citera
2016-12-23, 07:50
Medlem
Citat:
Med tanke på hur Catrin skriver om K2:s pappa i såväl blogg som sociala medier skulle det inte förvåna mig om det var fruns idé att följa med...

Det är "babydaddy" hit och "babydaddy" dit hela jävla tiden från Catrins håll. Prisande inlägg, inlägg i vilka hon skriver att hon och babydaddy är så hiiimla bra kompisar och kan prata om precis aaallt, "me love my babydaddy"-inlägg (på snapchat i lördags), inlägg i vilka hon får det att låta som att hon ska dricka vin med sin kusin och sin babydaddy och gossipa när det i verkligheten var kusinen det skulle drickas vin med och babydaddyn skulle åka hem så fort han lekt klart med sitt barn osv.

Bilden jag får är helt klart att Catrin är jävligt sugen på sin babydaddy. Hade jag varit babydaddy eller babydaddys fru hade jag inte varit helt nöjd med hur Catrin målar upp saker i sin blogg och på sociala medier. Babydaddyn är ju (enligt de källor jag har) i verkligheten ganska oförtjust i Catrin. De är inte ens vänner på fejjan och senast jag kollade följde han henne inte i några sociala medier.

Kanske ville frun åka med för att påminna Catrin om att hon finns? Kanske ville babydaddyn att frun följde med för att påminna Catrin om att frun finns och att babydaddy är lyckligt gift? Kanske hade frun och babydaddyn ett gemensamt snack med Catrin och förklarade att de inte uppskattar vad Catrin håller på med? Nu gissar jag hej vilt här men kan se många anledningar för frun att vilja träffa Catrin.

Tror dock inte att det var någon som såg dagens lilla gathering som ett julfirande, förutom möjligtvis Catrin men tror fan inte ens att hon såg det så. Tror att hon skrev så för att det lät bra. "Babydaddy och jag är SÅÅÅ tighta att vi firar jul tillsammans men eftersom båda har andra planer på julafton fick vi ta det idag istället."

När hon skrev om dagens träff första gången tror jag inte att det var bestämt att frun skulle med. Eller att det var bestämt men att Catrin inte visste om det. Misstänker att tonen i det första inlägget varit annorlunda om hon vetat att frun skulle med.

Reagerade på exakt samma sak! Vilken jävla idiot hon är (Catrin alltså). Vem fan skriver en sån sak?! Hon MÅSTE ju fatta att fru babydaddy INTE tycker det är helt sjukt kul att det bara är tre veckor mellan barnen. Eller att babydaddy inte tycker det är så jävla festligt han heller. Visst det var han som gjorde den nuvarande situationen möjlig men tror inte han är särskilt glad över utfallet. En grej att vilja ha otroget sex, en helt annan sak att få ett barn på köpet. Tror att han skulle ge rätt jävla mycket för att kunna backa bandet och skippa just det snedsteget, även om han säkert älskar sin son jättemycket och allt det där.

Skriver Catrin så för att gnida salt i herr och fru babydaddys sår eller är hon bara helt jävla dum i huvudet? Det ena (ond) utesluter givetvis inte det andra (korkad as fuck)...

Jag kan åter igen ställa mig och applådera till ett vansinnigt skönt inlägg. Jag vet iaf att jag hade inte klarat av att åka till snestegsbruden (catrin) om jag var fru sugardaddy. nog är K2 jävligt söt men han kommer bli påmind om detta så länge han lever tyvärr.

Men kommentaren om att det är helt sjukt att det bara skiljer 3v fick mig nästan att spy rakt ut. Det är både känslokallt och idiotiskt uttalande. Man nedvärderar sugardaddy och hans familj sen nedvärderar hon sig så hårt som att hon är en lite madrass som gärna ligger bara hon får lite. Det hoppas jag inte att hon är eller ser sig på det sättet men det är exakt vad en sådan kommentar gör.

Men hon tror att har en super plan och kan måla upp att hon visst kan vara samarbetspartners med sina gamla ligg, lite för att måla K1s pappa svar och ond. Kolla jag bjuder hem mitt ex på julfirande och jag är så jävla bra att hans fru följer med. Ja detta är ett levande exempel på det finns extremt konstiga och helt sjuka familjekonstalationer och frågan är om det är jag som är gammaldags och snevriden eller om det är sånna här saker som faktiskt är snedvridna?

God jul till er alla också
Citera
2016-12-23, 07:58
Medlem
Citat:

Kan bara instämma i era skriverier,kvinnan har fan ingen skam i kroppen och noll empati för andra.

Naturligtvis har Catrin rätt till både socialbidrag OCH bostadsbidrag för sig och sina barn,då hon inte kan försörja sig själv och barnen,
Är lite olika från kommun till kommun,men tippar på att några timmars studier räcker för att hon skall uppbära socialbidrag för sin familj.
Hon har även rätt till fullt bostadsbidrag,så naturligtvis är det försäkringskassan som står för hyran.Det måste vara någon slags trådsanning att Catrins mamma betalar hyran för att hon står för hyreskontraktet.
Det gör hon så klart inte,både Catrin och Anne är så klart bevandrade i alla bidragsregler som finns eftersom de har regelbundna kontakter med soc.
Så som vi lärt känna dem,skulle de tacka nej till soc/bostadsbidrag som de är berättigade till?

Anne har någon slags deltidstjänst som enhetschef inom barnomsorgen i Järna,det är inga direktörslöner vi pratar om då,utan en högst ordinär inkomst.

Tror fullt och fast på att Catrin uppbär både socialbidrag och bostadsbidrag.
Att Anne som nu också är misstänkt i brottsutredningen skulle stå för Catrins hyra och försörjning finner jag högst osannolik.

Kan inte vara lätt för Catrin som i en intervju för någon tidning som var länkad tidigare i tråden uppgav att hon var övre medelklass
Citera
2016-12-23, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Kan bara instämma i era skriverier,kvinnan har fan ingen skam i kroppen och noll empati för andra.

Naturligtvis har Catrin rätt till både socialbidrag OCH bostadsbidrag för sig och sina barn,då hon inte kan försörja sig själv och barnen,
Är lite olika från kommun till kommun,men tippar på att några timmars studier räcker för att hon skall uppbära socialbidrag för sin familj.
Hon har även rätt till fullt bostadsbidrag,så naturligtvis är det försäkringskassan som står för hyran.Det måste vara någon slags trådsanning att Catrins mamma betalar hyran för att hon står för hyreskontraktet.
Det gör hon så klart inte,både Catrin och Anne är så klart bevandrade i alla bidragsregler som finns eftersom de har regelbundna kontakter med soc.
Så som vi lärt känna dem,skulle de tacka nej till soc/bostadsbidrag som de är berättigade till?

Anne har någon slags deltidstjänst som enhetschef inom barnomsorgen i Järna,det är inga direktörslöner vi pratar om då,utan en högst ordinär inkomst.

Tror fullt och fast på att Catrin uppbär både socialbidrag och bostadsbidrag.
Att Anne som nu också är misstänkt i brottsutredningen skulle stå för Catrins hyra och försörjning finner jag högst osannolik.

Kan inte vara lätt för Catrin som i en intervju för någon tidning som var länkad tidigare i tråden uppgav att hon var övre medelklass

Catrin har själv uppgett att mamman betalar hyra + bil. Står i häkningspromemorian..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in