Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-12-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Eftersom du säger det med sådan bestämdhet utgår jag från att du är helt säker på att hon inte uppbär försörjningsstöd. Vad är din källa?

Min arbetsplats.
Citera
2016-12-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Kan bara instämma i era skriverier,kvinnan har fan ingen skam i kroppen och noll empati för andra.

Naturligtvis har Catrin rätt till både socialbidrag OCH bostadsbidrag för sig och sina barn,då hon inte kan försörja sig själv och barnen,
Är lite olika från kommun till kommun,men tippar på att några timmars studier räcker för att hon skall uppbära socialbidrag för sin familj.
Hon har även rätt till fullt bostadsbidrag,så naturligtvis är det försäkringskassan som står för hyran.Det måste vara någon slags trådsanning att Catrins mamma betalar hyran för att hon står för hyreskontraktet.
Det gör hon så klart inte,både Catrin och Anne är så klart bevandrade i alla bidragsregler som finns eftersom de har regelbundna kontakter med soc.
Så som vi lärt känna dem,skulle de tacka nej till soc/bostadsbidrag som de är berättigade till?

Anne har någon slags deltidstjänst som enhetschef inom barnomsorgen i Järna,det är inga direktörslöner vi pratar om då,utan en högst ordinär inkomst.

Tror fullt och fast på att Catrin uppbär både socialbidrag och bostadsbidrag.
Att Anne som nu också är misstänkt i brottsutredningen skulle stå för Catrins hyra och försörjning finner jag högst osannolik.
:

CH har inte alls rätt till bostadsbidrag, hennes hyra är inte så hög.
Att man studerar ger inga som helst rättigheter till socialbidrag, snarare tvärtom, det är då soc vill få dig till att ta studielån och kan du inte det pga oåterbetalda skulder så får du skylla dig själv.
Det är inte alls så enkelt som man tror att få bidrag till höger och vänster och CH får inget av ovan.

Hennes mammas lön är inte dålig och hon skulle ha råd att försörja CH och barnbarnen helt om det så behövdes. Med det sagt så innebär det inte att mamman lever lyxliv bara för det.

När anmälningarna mot CH trillade in så gjorde man en grundlig utredning kring CHs ekonomi då den ligger till grund för resten av utredningen.
Att soc skulle vägra lämna ut sådana uppgifter till polisen är föga troligt.
Citera
2016-12-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Min arbetsplats.
Har du sökt på Catrin i Procapita?
Citera
2016-12-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oktini

Jag jobbar inte på den myndigheten du tror.
Citera
2016-12-23, 18:38
Medlem
Citat:
Eftersom du säger det med sådan bestämdhet utgår jag från att du är helt säker på att hon inte uppbär försörjningsstöd. Vad är din källa?

Citat:
Min arbetsplats.

Citat:
Ursprungligen postat av oktini

Citat:
Jag jobbar inte på den myndigheten du tror.

Min första tanke var också socialtjänsten (gissar åtminstone att det var det oktini tänkte på i och med frågan om Procapita) men nu misstänker jag något helt annat, något mycket mer spännande...

Om min misstanke stämmer har du jävligt bra koll på mycket vad gäller Catrin, bland annat hennes ekonomiska förhållanden, men informationen du har vad gäller just ekonomin och eventuellt uppbärande av försörjningsstöd behöver inte nödvändigtvis vara helt dagsaktuell?

Är det möjligt, givet det du vet, att Catrin ansökt om försörjningsstöd någon gång de senaste månaderna?

Min teori/gissning är nämligen att hon ansökt om det förhållandevis nyligen. Jag tror att hon fortfarande ägnar sig åt bedrägerier men att hennes möjligheter att göra det är mer begränsade sedan hon satt anhållen i mitten av september. Dels för att fler potentiella offer lättare kan få information om vem hon är nu men också för att hon på något plan börjar förstå (eller åtminstone få en vag känsla av) att polis och åklagare har bättre koll på henne nu och att de nya brotten inte nödvändigtvis kommer försvinna lika enkelt som merparten av hennes tidigare brott har gjort. Gissar även att hennes mamma, som hon verkar umgås mycket med, är mer vaksam nu än tidigare. Inte minst sedan det blev känt att Catrin dragit in sin mamma i skiten och mamman uppenbarligen inte uppskattat det. Catrins förmåga att spara pengar eller tänka långsiktigt överhuvudtaget verkar vara ickeexisterande. Om hon skulle komma över ett större belopp skulle hon sitta på ett plan till varmare breddgrader inom ett par timmar. Hon skulle med andra ord sannolikt inte dölja att hon kommit över pengar och med tanke på hur god insyn hennes mamma har i hennes ekonomiska förhållanden skulle mamman förstå att pengarna kom från bedrägerier. Det jag tror främst håller tillbaka henne i sina bedrägerier (om hon nu ligger lite lägre för tillfället) är alltså hennes höga beroende av sin mamma (såväl ekonomiskt som socialt), mammans höga närvaro i Catrins liv och mammans förmodade intresse av att Catrin ska sluta begå brott. Tror inte att Catrin greppar att hon riskerar att hamna i fängelse. Tror däremot att hon greppar risken att hennes mamma en dag ska få nog och sluta försörja henne, sluta agera chaufför, sluta lämna och hämta barnen på förskolan och sluta vara barnvakt hälften av veckans kvällar. DET hade ju varit en riktig katastrof (till skillnad från fängelsestraffet som bara är ett resultat av alla lögner från hennes "haters").
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-12-23 kl. 18:56.
Citera
2016-12-23, 19:37
Medlem
Sanoxys avatar
Opfh!!! Ngn på forumet undrade varför det bara dyker upp bilder med bara ena sidan synlig på sociala medier. Det var dumt att fråga, idag dök en bild upp med hela nian framifrån. Gör inte om det Catrin, det kan väcka viss sympati för dig, av ren barmhärtighet vill säga... Vidare tycker människan att julskinka är "så jävla dyrt så det vill jag inte lägga pengar på" (lösningen är ju naturligtvis att WT-mamman köper skinkan) What? ICA Maxi i Stälje säljer julskinka för 49,90:- kilot, vad köper människan för mat som är billigare än julskinka?
Senast redigerad av Sanoxy 2016-12-23 kl. 19:39.
Citera
2016-12-24, 01:51
Medlem
Citat:
Min första tanke var också socialtjänsten (gissar åtminstone att det var det oktini tänkte på i och med frågan om Procapita) men nu misstänker jag något helt annat, något mycket mer spännande...

Om min misstanke stämmer har du jävligt bra koll på mycket vad gäller Catrin, bland annat hennes ekonomiska förhållanden, men informationen du har vad gäller just ekonomin och eventuellt uppbärande av försörjningsstöd behöver inte nödvändigtvis vara helt dagsaktuell?

Är det möjligt, givet det du vet, att Catrin ansökt om försörjningsstöd någon gång de senaste månaderna?

Min teori/gissning är nämligen att hon ansökt om det förhållandevis nyligen. Jag tror att hon fortfarande ägnar sig åt bedrägerier men att hennes möjligheter att göra det är mer begränsade sedan hon satt anhållen i mitten av september. Dels för att fler potentiella offer lättare kan få information om vem hon är nu men också för att hon på något plan börjar förstå (eller åtminstone få en vag känsla av) att polis och åklagare har bättre koll på henne nu och att de nya brotten inte nödvändigtvis kommer försvinna lika enkelt som merparten av hennes tidigare brott har gjort. Gissar även att hennes mamma, som hon verkar umgås mycket med, är mer vaksam nu än tidigare. Inte minst sedan det blev känt att Catrin dragit in sin mamma i skiten och mamman uppenbarligen inte uppskattat det. Catrins förmåga att spara pengar eller tänka långsiktigt överhuvudtaget verkar vara ickeexisterande. Om hon skulle komma över ett större belopp skulle hon sitta på ett plan till varmare breddgrader inom ett par timmar. Hon skulle med andra ord sannolikt inte dölja att hon kommit över pengar och med tanke på hur god insyn hennes mamma har i hennes ekonomiska förhållanden skulle mamman förstå att pengarna kom från bedrägerier. Det jag tror främst håller tillbaka henne i sina bedrägerier (om hon nu ligger lite lägre för tillfället) är alltså hennes höga beroende av sin mamma (såväl ekonomiskt som socialt), mammans höga närvaro i Catrins liv och mammans förmodade intresse av att Catrin ska sluta begå brott. Tror inte att Catrin greppar att hon riskerar att hamna i fängelse. Tror däremot att hon greppar risken att hennes mamma en dag ska få nog och sluta försörja henne, sluta agera chaufför, sluta lämna och hämta barnen på förskolan och sluta vara barnvakt hälften av veckans kvällar. DET hade ju varit en riktig katastrof (till skillnad från fängelsestraffet som bara är ett resultat av alla lögner från hennes "haters").

Nja mycket mer spännade kan jag inte hålla med om men allt är ju objektivt.
Men nej, det är inte socialtjänsten.

Som du säger är mina uppgifter aldrig dagsaktuella då man inom min myndighet inte konternueligt hämtar in info från ex socialtjänsten, KF, FK etc. Men jag har bättre koll än en privatperson som måste hämta ut uppgifter genom att ringa eller skriva och begära ut dom utefter offentlighetsprincipen.

Jag tror att aktuella utredare inte har haft intresse av att inhämta info gällande CHs ev bidrag, det blir en senare fråga i såfall.
Den senaste utredningen krings CHs ekonomi gjordes under sommaren och efter det kan hon mycket väl ansökt om ekonomist bistånd, men det når inte en FU-ledare per automatik.

Om jag ska spekulera så tror jag inte CH vågar sig på fler bedrägerier (senast inkomna anmälan är från början på september i år). Hon har för många ögon på sig, inkl sin mammas som nu själv hamnat i rampljuset. Mycket gör föräldrar för sina barn men alla har sina gränser.
Jag tror också att frivården visat CH verkligheten och hur hennes framtid kan komma att se ut om hon inte förändrar sitt beteende, därav studier och kanske också ansökan om ekonomiskt bistånd för att hon ska lära sig att stå på egna ben, eller iallafall att lära sig att inte förlita sig på sin mamma.
Jag tror heller inte att CH är så dum att hon inte förstår att ett fängelsestraff faktiskt kan bli aktuellt, hon törs ju ändå nämna att hon planerat för det när det gäller barnen. Ett fängelsestraff kan skrämma vem som helst till hicka och för en person som levt som om hon vore född in i en VIP-kö så bränner det nog lite extra.
Citera
2016-12-25, 04:20
Bannlyst
har läst denna tråd.nyttan med att vara sömnlös.kan inte fatta att soss låter denna häxa till morsa få exponera sina ungar på det sätt som catten gör??!!
catten sabbar ju hennes barns framtid.om inte hon själv fattar det så måste förhelvette mamman förskloletanten å soss göra det.'
har jag fel i julottan?
Citera
2016-12-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsfrid
har läst denna tråd.nyttan med att vara sömnlös.kan inte fatta att soss låter denna häxa till morsa få exponera sina ungar på det sätt som catten gör??!!
catten sabbar ju hennes barns framtid.om inte hon själv fattar det så måste förhelvette mamman förskloletanten å soss göra det.'
har jag fel i julottan?

Håller med helt och hållet!! Skrev denna kommentaren 2 ggr på Latrins blogg, första gången godkände hon den inte, andra gången godkändes den men då fick jag inget svar. Surprise surprise

"Förväntar mig inget svar på denna kommentar, eller att du vågar göra den offentlig, för mig räcker det att jag vet att du läst detta. Gång på gång skriver du att dina barn betyder allt och att du skulle göra allt för att skydda dom. Tvivlar inte på det med saker som kan hända utanför sociala medier MEN...att i samma blogg, under samma namn, i samma inlägg så skriver du både om ditt liv som KRIMINELL, om dina BARN, dina BARNS NAMN och postar FOTON på dina OSKYLDIGA barn. Det här är en hemskt exponering av barn, att utlämna dom i samma kontext som din kriminella bana. Du VET att alla printscreenar bloggen, Instagram osv och allt sprid till sajter där du inte har någon påverkan. Hur tänker man som mamma där? Trots att du gjort en del, minst sagt, tvivelaktiga val här i livet så gissar jag att du inte är född under en sten? ALLT som skrivs om dig och dina barn kommer att finnas kvar för dom att se när de har åldern inne för att fritt surfa runt/har kompisar som får använda internet fritt. Tycker du att det är rätt av dig som förälder att ge dom den stämpeln under uppväxten? Det är ingen annans fel än ditt eget, DU går ut med information om DIN kriminalitet OCH dina barn i samma forum. Vad tänker du med egentligen, är DET att "skydda" sina barn? Du borde inte ens nämna dom vid namn på dina offentliga sidor, allra minst posta foton på dem. Oskyldiga, ovetandes och sammankopplade med en bedragare. Väx upp för fan och tänk lite längre!"
Citera
2016-12-26, 05:06
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Jag kan åter igen ställa mig och applådera till ett vansinnigt skönt inlägg. Jag vet iaf att jag hade inte klarat av att åka till snestegsbruden (catrin) om jag var fru sugardaddy. nog är K2 jävligt söt men han kommer bli påmind om detta så länge han lever

Sugardaddys fru kanske inte ville att catrin och sugardaddy skulle fixa en till unge.. då han redan varit otrogen förut skulle han ju garanterat vara det igen man kan ju inte påverka naturens gång. Och det är ju inte Catrin som var otrogen mot henne utan det var "sugardaddy" som gjorde fel gentemot sin tjej.. catrin har ju inga som helst förpliktelser gentemot den där bruden
Citera
2016-12-26, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightLures
Håller med helt och hållet!! Skrev denna kommentaren 2 ggr på Latrins blogg, första gången godkände hon den inte, andra gången godkändes den men då fick jag inget svar. Surprise surprise

"Förväntar mig inget svar på denna kommentar, eller att du vågar göra den offentlig, för mig räcker det att jag vet att du läst detta. Gång på gång skriver du att dina barn betyder allt och att du skulle göra allt för att skydda dom. Tvivlar inte på det med saker som kan hända utanför sociala medier MEN...att i samma blogg, under samma namn, i samma inlägg så skriver du både om ditt liv som KRIMINELL, om dina BARN, dina BARNS NAMN och postar FOTON på dina OSKYLDIGA barn. Det här är en hemskt exponering av barn, att utlämna dom i samma kontext som din kriminella bana. Du VET att alla printscreenar bloggen, Instagram osv och allt sprid till sajter där du inte har någon påverkan. Hur tänker man som mamma där? Trots att du gjort en del, minst sagt, tvivelaktiga val här i livet så gissar jag att du inte är född under en sten? ALLT som skrivs om dig och dina barn kommer att finnas kvar för dom att se när de har åldern inne för att fritt surfa runt/har kompisar som får använda internet fritt. Tycker du att det är rätt av dig som förälder att ge dom den stämpeln under uppväxten? Det är ingen annans fel än ditt eget, DU går ut med information om DIN kriminalitet OCH dina barn i samma forum. Vad tänker du med egentligen, är DET att "skydda" sina barn? Du borde inte ens nämna dom vid namn på dina offentliga sidor, allra minst posta foton på dem. Oskyldiga, ovetandes och sammankopplade med en bedragare. Väx upp för fan och tänk lite längre!"

väldit bra skrivet! håller med dig på pricken.
catten bör få hjälp me å förstå att hon genast bör radera sina blogginlägg där barnen e med.fast då försvinner väl 70%?lika bra det för grabbarna kommer inte å tacka sin morsa catten när de blir större å ser vicka internetövergrepp de vatt utsatta för när dem va små.
vakna catten innan det e för sent!!!!
Citera
2016-12-26, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsfrid
har jag fel i julottan?

Det är bland annat det som gör Catrin så jäkla tragisk, hon drar med alla i skiten, medan alla bara tittar på förfallet!
Hon lever i en egen låtsasvärld,
stackars hennes grabbar!!!
Hoppas K1 farsa får delad vårdnad, K2 farsa är inte intresserad och har aldrig begärt det.
Vilket man kan förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in