Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-12-19, 16:36
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Tack för svaret.
Det står om det också på kriminalvårdens hemsida som jag kollat in.
Många blir aldrig återanpassade heller till samhället utan fortsätter och gör brott, så kallade livstidskriminella.

Det stämmer. Många fastnar i en ond cirkel, som det är svårt att bryta även om man vill.
Citera
2016-12-19, 16:48
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Det bästa för CH s del är ett fängelsestraff utan dator och mobiltelefon så hon inte kan fortsätta med sina bedrägerier.
Definitivt. Isolerad utan internet gör hon inte mycket skada.
Hon kan ju skaffa en spökskrivare som hon brevväxlar med om hon vill försöka sig på att driva en seriös blogg, många skulle nog tycka det vore intressant med en (kvinnas) vardag bakom murarna.
Glöm det förresten, det handlar ju om catten... det går inte att skriva "seriös" och hennes namn i samma mening.
Citera
2016-12-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Det jag skrev handlar överhuvudtaget inte om vad jag personligen tycker är kort eller lång tid utan om hur lagarna ser ut.

Ett grundläggande krav för att en ansökan om att få avtjäna straffet utanför anstalt, med fotboja, ska kunna beviljas är att straffet inte är längre än sex månader. Om Catrin skulle dömas till ett längre straff än så kan det bli aktuellt med utökad frigång.

Hon lär fortsätt begå brott medans förundersökningen fortlöper här.
Så någon fotboja lär det inte bli, det blir ett enkelrum på kvinnoanstalt utan dator och mobiltelefon.
VINN programmet har de på kvinnofängelserna också.
Citera
2016-12-19, 21:26
Bannlyst
Citat:
Tack för svaret.
Det står om det också på kriminalvårdens hemsida som jag kollat in.
Många blir aldrig återanpassade heller till samhället utan fortsätter och gör brott, så kallade livstidskriminella.

har alltid trott att man säger å skriver "livsstilskriminella". för om min tolkning e rätt så räknar jag in catten i den gruppen redan nu. hon har dessutom stoor chans att bli "livstidskriminell" dessutom.
Citera
2016-12-19, 22:14
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsfrid
har alltid trott att man säger å skriver "livsstilskriminella". för om min tolkning e rätt så räknar jag in catten i den gruppen redan nu. hon har dessutom stoor chans att bli "livstidskriminell" dessutom.

Livsstilskriminell är den rätta termen. Jag läste visst inte så noga själv
Citera
2016-12-19, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boondocksaints
Livsstilskriminell är den rätta termen. Jag läste visst inte så noga själv

det är lugnt. ville inte märka på ord men eftersom det blev som en bra beskrivning av catten idag å hur jag tror catten kommer å bli i framtiden = bli en livstidskriminell ,så tog jag chansen å sia
catten kommer aldrigihelvitte att kunna bli hederlig i livet. sätt catten i fängelse för då kan soss ta hand barnen och ge dom till papperna.
Citera
2016-12-20, 17:52
Medlem
Någon som vet varför denna tråd dyker upp när man söker på Adam Öhman?
Citera
2016-12-20, 17:55
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalle101
För att googla man hans namn så dyker även trådar om honom upp och han verkar även vara av samma skrot och korn som Catrin.

(FB) Bedragaren Adam Öhman
Citera
2016-12-20, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scalle101

för att 'motkraft' nämnde han i inlägget #3843 (Oktober, 22)
'motkraft' jämnförde han med catten. hon ansågs värre än han....
Citera
2016-12-21, 18:15
Medlem
Sanoxys avatar
Hur man än vänder sig så är arslet där bak. Men förutom bedrägerier, har fröken Häst någon övrig källa till pengar? CSN, Soc e.t.c? Eller betalar jag för hennes enkla liv, gym, middagar, julklappar?
Citera
2016-12-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanoxy
Hur man än vänder sig så är arslet där bak. Men förutom bedrägerier, har fröken Häst någon övrig källa till pengar? CSN, Soc e.t.c? Eller betalar jag för hennes enkla liv, gym, middagar, julklappar?

Hon får inte CSN då hon fick det för några år sedan och sedan dess har skitit i att betala tillbaka. (Minns inte de exakta reglerna nu på rak arm men tror att man diskvalificeras för nya lån redan när man har två, eller fler, obetalda årsavgifter. Catrin har inte betalat tillbaka någonting.)

Hon jobbar inte och eftersom hon pluggar heltid kan hon inte få a-kassa. Inte för att jag tror att hon varit med i någon eller skulle ha tjänat tillräckligt för att få någon rimlig ersättning. Hon har varit sjukskriven vid några tillfällen under hösten (enligt henne själv) men tror inte hon har fått någon sjukersättning att räkna med från försäkringskassan. Hennes SGI suger.

Hon har barnbidrag, underhåll och mamman betalar hyran. Sen drar hon väl gissningsvis in en del pengar på bedrägerier fortfarande. Hon verkar vara inkapabel att spara så tror verkligen inte att hon har några sparade bedrägeripengar. När man läser FUP:en inför förra rättegången får man bilden av en person som konsekvent spenderar pengar i samma sekund hon får dem. Ofta har hon redan beställt en resa innan pengarna kommit in.

Hon påstår själv att hon inte uppbär försörjningsstöd (/socialbidrag) men jag tror faktiskt att det är lögn. Gissar bara nu men det enda rimliga är att hon får pengar från soc men tycker det är pinsamt att erkänna och därför förnekar det.
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-12-22 kl. 10:57.
Citera
2016-12-22, 11:06
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Är det för att hennes högra öga sitter ca 1 centimeter längre ut mot tinningen än motsvarande vänstra, som gör att hon väljer sina halvprofilbilder? Jag har en kompis ute på landet, vars inavlade halvförvildade katter ser ungefär likadana ut - Deras ögon är dock symmetriskt placerade väldigt nära varandra vilket är att föredra om man måste välja.

Nåväl, nog om hennes förvridna plyte. Är det någon som vet eller vågar gissa på när det kan tänkas väckas åtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in