Citat:
Ursprungligen postat av
Sanoxy
Hur man än vänder sig så är arslet där bak. Men förutom bedrägerier, har fröken Häst någon övrig källa till pengar? CSN, Soc e.t.c? Eller betalar jag för hennes enkla liv, gym, middagar, julklappar?
Hon får inte CSN då hon fick det för några år sedan och sedan dess har skitit i att betala tillbaka. (Minns inte de exakta reglerna nu på rak arm men tror att man diskvalificeras för nya lån redan när man har två, eller fler, obetalda årsavgifter. Catrin har inte betalat tillbaka någonting.)
Hon jobbar inte och eftersom hon pluggar heltid kan hon inte få a-kassa. Inte för att jag tror att hon varit med i någon eller skulle ha tjänat tillräckligt för att få någon rimlig ersättning. Hon har varit sjukskriven vid några tillfällen under hösten (enligt henne själv) men tror inte hon har fått någon sjukersättning att räkna med från försäkringskassan. Hennes SGI suger.
Hon har barnbidrag, underhåll och mamman betalar hyran. Sen drar hon väl gissningsvis in en del pengar på bedrägerier fortfarande. Hon verkar vara inkapabel att spara så tror verkligen inte att hon har några sparade bedrägeripengar. När man läser FUP:en inför förra rättegången får man bilden av en person som konsekvent spenderar pengar i samma sekund hon får dem. Ofta har hon redan beställt en resa innan pengarna kommit in.
Hon påstår själv att hon inte uppbär försörjningsstöd (/socialbidrag) men jag tror faktiskt att det är lögn. Gissar bara nu men det enda rimliga är att hon får pengar från soc men tycker det är pinsamt att erkänna och därför förnekar det.