• 1
  • 2
2016-01-10, 11:59
Medlem
Om samhället kunde formas exakt som du ville ha det, vad skulle vara din yttersta vision för hur samhället och Sverige i allmänhet skulle se ut?

Hur skulle saker och ting skilja sig från hur det är nu? Strunta i om du inte vet hur dina visioner skulle kunna uppnås, men beskriv en vision som du seriöst skulle vilja ha i praktiken.
Citera
2016-01-10, 12:10
Medlem
Mellan 1975 - 1980 var sverige paradiset på jorden.

Bra med jobb, duktiga företagare, ambitiösa entrepenörer med visioner och innovationer, fungerande välfärd och stort försvar.

Det var inte så nog med att låsa om hemmet eller ens vara försiktigt med ens väskor,plånkor på den tiden var mitt o ditt en självklar kunskap och ingen behövde frukta personrån eller överfall.

Till de yngre kan jag garantera detta är ingen saga jag var själv med där.

Sedan fick kvartalsekonomin och bonusmasturbanten övertaget skapade sig ett ohållbart samhälle där år i skolbänken och släktskap hade företräde mot kompetens och producerande och nu är vi i skitsamhället utan återvändo sådant fungerar skojeri med inavlade i ledarskitet.

grattis.
Citera
2016-01-10, 12:13
Medlem
Jag kan nog inte beskriva skiten till 100% men vetenskap skall alltid vara en prioritet, utveckling och hälsa likaså.

Valuta skall inte finnas i den form som vi har idag, 99% av alla fabriker vi har idag bygger bokstavligen rent skräp enbart för att lugna den materialistiska människan.

Naturen skall bestå, man skall inte hugga ner träd, förorena sjöar och hav bara för att en person vill ha en leksak i plast skapad och skeppad hela vägen hem till honom eller henne.

Ett "jämställt" samhälle letar jag inte efter, ifall en person gör rätt för sig, strävar och jobbar hårt i detta samhälle så skall han/hon belönas.
Citera
2016-01-10, 12:22
Medlem
Offices avatar
Ett Sverige utan massinvandringen.

Jimmie Åkesson, statsminister
Tino Sanandaji, finansminister
Göran Frisk, försvarsminister

Är egentligen sosse så ingen av dessa borde intressera mig, men jag tror de hade tagit hand om svensken och Sverige på ett mycket bättre sätt än välfärds- och nationalstatsraserarna i sjuklövern.
Citera
2016-01-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Ett Sverige utan massinvandringen.

Jimmie Åkesson, statsminister
Tino Sanandaji, finansminister
Göran Frisk, försvarsminister

Är egentligen sosse så ingen av dessa borde intressera mig, men jag tror de hade tagit hand om svensken och Sverige på ett mycket bättre sätt än välfärds- och nationalstatsraserarna i sjuklövern.

Du glömde : övriga partiledare inför åtal ^^
Citera
2016-01-10, 13:29
Medlem
Axelrycknings avatar
Skulle bl.a. vilja se följande:
  • Förbud mot tiggeriturism inom EU
  • Monarkins avskaffande
  • Legalisering av marijuana och prostitution
  • Förbud mot slöjor (burkor, nikaber, hijaber, o.d.)
  • Jämn fördelning av föräldraförsäkringen
  • Införandet av euron
  • Tvångsvård av matmissbrukare (grovt under- och överviktiga människor)
  • Sekulariseringens fullbordan (avsluta all finansering av religionssamfund, klippa bandet helt till Svenska Kyrkan med automatiskt medlemskap m.m.)
  • Avskaffandet av danstillståndskravet
Citera
2016-01-10, 13:52
Medlem
För mej så räcker det att vi bara städar bort den värsta misären som nu breder ut sej i botten av samhället. I övrigt får samhället gärna likna det Sverige som fanns under stora delar av andra halvan av 1900-talet.

Alla som befinner sej i Sverige bör ha rätt till vissa grundläggande saker som minst ett litet uppvärmt rum att bo i och mat. Vi ska inte tillåta att fattiga och sjuka svenskar trampas på eller blir utan vård. Det ska inte sitta tiggare utanför butiksdörrarna. Idag börjar det bli samma tendenser på bostadsmarknaden som det varit på arbetsmarknaden i Sverige under de senaste åren, det är i praktiken bara en flexibel, kommunikativ och välutbildad elit som har tillgång till jobb och nu även till tak över huvudet.

Dagens Sverige är m.a.o. så totalt jävla genomruttet vid det här laget så det kommer dröja länge innan vi ens får ett någorlunda fungerande samhälle eller ett utopia tyvärr.
Senast redigerad av MrNoShow 2016-01-10 kl. 13:58.
Citera
2016-01-10, 15:56
Bannlyst
Vi måste lämna EU.

Bäst är ifall flera länder säger adjöss med skiten samtidigt därför att svenskarna är fega som fan. "Vad händer om vi går ur? Tänk om det drabbar exporten?". Ja den gamla vanliga skrämseltaktiken som användes till förmån för EU inför valet om medlemskap 1994.
Citera
2016-01-10, 19:34
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamanonymous
Du glömde : övriga partiledare inför åtal ^^
Japp, ett återinförande av tjänstemannaansvaret är förstås vad som krävs.

Det värsta som kan hända en politiker som förrått sitt land ska inte kunna vara avgång + en glassig politikerlön fram till pensionen, utan man ska kunna bli straffad för dumheter man har gjort. Inte för rena misstag förstås, misstag gör alla och rättsväsendet i mitt drömland är ganska ödmjukt.
Citera
2016-01-10, 20:26
Medlem
TheChains avatar
Till det viktigaste hör:

- Avskaffa det mångkulturella projektet i Sverige så gott det går med humana medel. Stimulera återvandring och utvandring istället för invandring av utomeuropeiska invandrare. Mer eller mindre helstopp av utomeuropeisk invandring (utbytesstudenter osv behöver inte beröras av detta). Utvisning av kriminella utlänningar.
- Bort med flumskolan och det egalitära vänstertramset. Ordning och reda. Tillåt inte bara särklasser utan även elitklasser för de skarpaste eleverna.
- Ut ur EU. Och decentralisera makten inom landet kraftigt.
- Avskaffa välfärdsstaten och centralstyrningen av ekonomin. Kapitalism är bättre än dagens blandekonomiska träsk.
- Tuffa tag mot grov brottslighet. Förändrad kriminalpolitik.
- Bort med massövervakningen av vanliga medborgare.
Citera
2016-01-10, 22:49
Medlem
Kul att höra era åsikter. Jag hade kanske hoppats på lite mer dröm-visioner snarare än vad man _inte_ vill ha i samhället, men man är inte van vid att tänka på det sättet tror jag. En sak jag själv skulle vilja ha är ett vackrare samhälle och omgivning. Tillväxt-hets verkar ha gjort att det enda alternativet nu för tiden är att massproducera kolonier av likadana billiga betong-byggsatser till bostäder samtidigt som all småskalig näringsverksamhet ersätts av stormarknader i gigantiska plåtskjul. Förr kunde man av någon anledning bygga vackert och påkostat.
Citera
2016-01-11, 00:51
Medlem
Gwahas avatar
Några punkter:

1. Återinför den gamla markskatten som en riktigt aggressiv och progressiv markvärdeskatt
2. Beskatta godsherrars tillhörigheter med en normal progressiv fastighetsskatt
3. Beskatta kungen fullt ut som en normal medborgare
4. Avskaffa all form av statligt företagsstöd
5. Ersätt miljöbilspremie(och annat bilist-stöd) med höjd bensinskatt
6. Låt studenterna på gymnasieskolor och högskolor betala de fulla utbildningskostnaderna
7. Öka tempot rejält i grundskolan! Höj kraven och sortera ut elever i klasser(divisioner) baserat på prestation.
8. Avskaffa alla arbetsmarknadsåtgärder.
9. Öka graden av självbestämmande i regioner och kommuner. Låt de stifta lite egna lagar, driva sina områden i egen regi och själv bestämma vilka Stockholmstjänster de behöver(om de behöver).¨
10. Inför några små zoner med full marknadshyra, alla kanske inte vill ha det. Men det kan vara praktiskt att ha det i centrala Stockholm.
11. Ersätt den svenska planprocessen, med en snabb just-build-it-approach.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in