Citat:
Ursprungligen postat av
Antivalent
Efter år av "Vi gillar olika", massprotester mot SD och dylika engagemang så har nu medier efter medier vänt. Sossarna och Mp drar i nödbromsen, självkritiken börjar blomma ut i offentligheten och SD's idéer börjar diskuteras utan rasistanklagelser.
Frågeställning:
Vad händer då nu? Vad är framtiden för politikens Sverige?
Jag sätter mina pengar på att fler och fler kommuner börjar samarbeta med SD i integrations och migrationsfrågor. Lagom till nästa vinter samarbetar man öppet hela vägen upp till riksdagen. Aftonbladets nye chefredaktör kommer dra mer "åt läsarens håll" och stjäla läsare från Avpixlat med mer kritiska infallsvinklar, då sossarna kommer ha stängt gränserna mer och mer.
Jag tror det när jag ser det, men det är möjligt. Jag undrar verkligen hur 2016 kommer se ut, fixar 7K samarbeta med SD, jag vet ej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Antivalent
Jag tror också att flashback (generellt), inom ett år eller två, kommer vara "för" öppnare gränser då vi är rebelliska i vår natur.
Du kan inte mena allvar med det sista(det är så ologiskt)? Så att det som fb-sagt i 10+ år att flyktingpolitiken inte fungerar. När 7K börjar lyssna med ena örat då ska folk här generellt ändra sig? Drivkraften är självklart inte "att vara rebellisk". Det hade varit helt absurt. Drivkraften är för mig åtminstone att peka på felaktigheter och återställa ett gigantiskt problem i Sverige.
Däremot tror jag tiden för kappvändare är nu. Och då menar jag journalister & politiker & chefer inom offentlig förvaltning. Det är många just i dag som riskerar tvingas avgå, sägas upp ifall dom fortsätter på den inslagna linjen att gränserna ska vara öppna för alla.