• 1
  • 2
2016-01-17, 13:41
Medlem
Okej Tor var väl mer eller mindre öppet skapat av CIA men varför tror folk att CIA inte också kan se allt de gör på Tor? Även vilka andra vill göra andra gratistjänster eller VPN med symboliska summor som inte ens täcker serverkostnader? Varför finns det inget sätt att få veta vilka fysiska personer som står bakom liknande tjänster?
Citera
2016-01-17, 13:49
Medlem
ADD-Bennys avatar
Intresserad av svaren på denna fråga.
Citera
2016-01-17, 13:55
Medlem
svampdamps avatar
Dels för att Tor är öppen programvara och att vem som helst kan skapa en egen nod för trafik.

Majoriteten av Linuxdistributionerna är gratis, det betyder inte att någon har skapat den av ondo.
Citera
2016-01-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
a)Dels för att Tor är öppen programvara och att vem som helst kan skapa en egen nod för trafik.

b)Majoriteten av Linuxdistributionerna är gratis, det betyder inte att någon har skapat den av ondo.
a) källkoden för tor har inte förändrats otroligt. om den skulle göra det gissar jag att ett nytt program skulle "dyka upp"

b) den delen är i alla fall vara irrelevant?? I alla fall för VPN, det är skillnad på någonting du laddar hem och någonting som kostar pengar för den som tillhandahåller det
Senast redigerad av n1gg3r 2016-01-17 kl. 14:51.
Citera
2016-01-17, 14:03
Medlem
ADD-Bennys avatar
jag använder en Linux för att få lite mer fart i en gammal dator exempelvis. Men det surfas ju öppet med den för det.

En vpn använder jag för att få vara anonym eller liknande och jag surfar förmodligen på saker som inte är accepterat.

Det är viss skillnad på Linux och en anonymitetstjänst tycker Jag iaf.
Citera
2016-01-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-Benny
jag använder en Linux för att få lite mer fart i en gammal dator exempelvis. Men det surfas ju öppet med den för det.

En vpn använder jag för att få vara anonym eller liknande och jag surfar förmodligen på saker som inte är accepterat.

Det är viss skillnad på Linux och en anonymitetstjänst tycker Jag iaf.
Ja och koden kan ju på ganska olika sätt bestämma vem som ser något det är även därför jag undrar. Har också gjort hastighetsmätningar och får ingenting att gå ihop

OBS tror inte CIA bryr sig om knark eller barnporr eller nått annat som de flesta svenskar gör, finns säkert en idé för många med Tor och VPN bara det att ibland får jag en blåögd känsla
Citera
2016-01-17, 14:20
Medlem
ADD-Bennys avatar
Prova att skriva ut att du ska ansluta dig till IS så märker du om det är nån som ser :-p
Citera
2016-01-17, 14:24
Medlem
Citat:
Prova att skriva ut att du ska ansluta dig till IS så märker du om det är nån som ser :-p
haha knappast.. tror de bara sätter ett utropstecken om det finns nått mer planerat och nått som har med pengar att göra i så fall. och ser till att försöka knyta det till andra saker än "anonyma" internet innan de slår till
Citera
2016-01-17, 14:26
Medlem
ADD-Bennys avatar
Du får väl nämna Swish i samma mening då 😂

OT så är jag fortfarande intresserad av svaren så jag inväntar fler som har åsikter
Citera
2016-01-17, 14:32
Medlem
Citat:
OT så är jag fortfarande intresserad av svaren så jag inväntar fler som har åsikter
Tror inte det kommer bli så jättemycket svar
Senast redigerad av n1gg3r 2016-01-17 kl. 14:51.
Citera
2016-01-17, 16:11
Medlem
ADD-Bennys avatar
Nä om man inte skriver att det är nästan säkert att kungen är med på ett hörn av koden och sitter och lyssnar på kvällarna som en annan läser en bok.

Jag har inte nån källa på det men jag har hört talas om att han gör det.

:-D
Citera
2016-02-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n1gg3r
Okej Tor var väl mer eller mindre öppet skapat av CIA men varför tror folk att CIA inte också kan se allt de gör på Tor?

Den tanken har slagit mig också sedan jag började använda det. Systemet är skapat av en myndighet, vilka garantier har vi egentligen att inte någon i detta system har tillgång till verktyg som enkelt kan språra folk? Hur vet vi att detta inte är en implementerad del i systemet från grunden?

Man verkade ju kunna spåra ett otal pedofiler häromsistens utan några större problem...

http://www.macken.xyz/2016/01/09/fbi...-the-dark-web/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in