Tjena Flashback! Det är så här att jag går sista året på gymnasiet på en invandrartät skola i ett invandrartät område. Allt började med att jag hade en ny jacka som kostade 2500kr detta såg då en Arab som vi kallar M. Nästa dag därpå så skulle jag till affären och handla på rasten då jag stöter på M med 7 andra Araber. När detta gäng ser mig så kallar de förstås på mig att jag ska komma för de vill snacka jag tackar då nej snällt till dom att jag inte vill komma då detta gäng inte verkade förstå ett snällt nej så flyger en annan arab fram som vi kallar F fram och försöker knuffa fram mig o försöker ta min mobil, av ren reflex så knuffar jag bort honom så han nästan faller och springer därifrån medans en från gänget skriker " jävla svenne gå gråt till Aina". Kvällen därpå motar jag ett antal sms från M bland annat " Jiddra inte med mig de kommer inte sluta bra" jag svarar då honom snällt o frågar honom vad jag har gjort honom, då svarar han att jag " jiddrar med hans bröder ".
Sedan flöt allt på jag gjorde en polisanmälan men den blev dock nerlagd av anledningen " inga bevis"
Jag höll låg profil o ca 1 månad efter händelse och hade börjat vistats i stan igen.
En kväll när jag väntar på bussen med min kompis så stöter vi då på M och F med 4 andra araber varav en somalier. När de får syn på mig så skriker M ' Ey kom vi måste snacka bror' jag tackar då nej snällt igen. Då drar F fram en kniv o går fram till mig o börjar hota mig med bland annat att jag bråkar med fel folk sedan tar han min mobil o plånbok medans 4 av de andra slår ner min kompis o sparkar på honom medans han är liggande o tar hans mobil sedan lämnade de platsen o då säger M att jag kommer få mer problem.. Detta anmäldes dock igen men blev nerlagt.
Så min fråga till er Flashback är Vad hade ni gjort i en liknande situation ? Hur ska jag gå tillväga?
- mvh A
Sedan flöt allt på jag gjorde en polisanmälan men den blev dock nerlagd av anledningen " inga bevis"
Jag höll låg profil o ca 1 månad efter händelse och hade börjat vistats i stan igen.
En kväll när jag väntar på bussen med min kompis så stöter vi då på M och F med 4 andra araber varav en somalier. När de får syn på mig så skriker M ' Ey kom vi måste snacka bror' jag tackar då nej snällt igen. Då drar F fram en kniv o går fram till mig o börjar hota mig med bland annat att jag bråkar med fel folk sedan tar han min mobil o plånbok medans 4 av de andra slår ner min kompis o sparkar på honom medans han är liggande o tar hans mobil sedan lämnade de platsen o då säger M att jag kommer få mer problem.. Detta anmäldes dock igen men blev nerlagt.
Så min fråga till er Flashback är Vad hade ni gjort i en liknande situation ? Hur ska jag gå tillväga?
- mvh A