2016-01-17, 16:54
Medlem
Tjena Flashback! Det är så här att jag går sista året på gymnasiet på en invandrartät skola i ett invandrartät område. Allt började med att jag hade en ny jacka som kostade 2500kr detta såg då en Arab som vi kallar M. Nästa dag därpå så skulle jag till affären och handla på rasten då jag stöter på M med 7 andra Araber. När detta gäng ser mig så kallar de förstås på mig att jag ska komma för de vill snacka jag tackar då nej snällt till dom att jag inte vill komma då detta gäng inte verkade förstå ett snällt nej så flyger en annan arab fram som vi kallar F fram och försöker knuffa fram mig o försöker ta min mobil, av ren reflex så knuffar jag bort honom så han nästan faller och springer därifrån medans en från gänget skriker " jävla svenne gå gråt till Aina". Kvällen därpå motar jag ett antal sms från M bland annat " Jiddra inte med mig de kommer inte sluta bra" jag svarar då honom snällt o frågar honom vad jag har gjort honom, då svarar han att jag " jiddrar med hans bröder ".

Sedan flöt allt på jag gjorde en polisanmälan men den blev dock nerlagd av anledningen " inga bevis"
Jag höll låg profil o ca 1 månad efter händelse och hade börjat vistats i stan igen.

En kväll när jag väntar på bussen med min kompis så stöter vi då på M och F med 4 andra araber varav en somalier. När de får syn på mig så skriker M ' Ey kom vi måste snacka bror' jag tackar då nej snällt igen. Då drar F fram en kniv o går fram till mig o börjar hota mig med bland annat att jag bråkar med fel folk sedan tar han min mobil o plånbok medans 4 av de andra slår ner min kompis o sparkar på honom medans han är liggande o tar hans mobil sedan lämnade de platsen o då säger M att jag kommer få mer problem.. Detta anmäldes dock igen men blev nerlagt.

Så min fråga till er Flashback är Vad hade ni gjort i en liknande situation ? Hur ska jag gå tillväga?

- mvh A
Citera
2016-01-17, 17:01
Medlem
Du har i princip bara ett val nu. Och det är att misshandla ledaren så grovt du bara kan. De är inställda på attack nu och kommer aldrig att låta dig gå. Precis som ett rovdjur som har fått syn på ett enkelt offer ute på savannen.

Om du konfronterar stenhårt ledaren och ger honom allt du bara kan så kommer de sluta och aldrig ens se på dig igen. Om du inte gör något eller fortsätter bete dig snällt kommer de aldrig sluta. Du ger dem i princip en ursäkt för fortsatta påhopp.

Välkommen till den mångkulturella djungeln! All lycka till dig.
Citera
2016-01-17, 17:03
Medlem
Tyvärr är det så att hela samhället e på upphällningen på grund av denna invandringen. Jag kan inte sätta mig in i din situation, men försök o va på polisen och ta hjälp från vänner, familj o dylikt. Häng ut dom på facebook eller prata med rektorn på din skola så de kan kontakta deras föräldrar. Det e så jävla sorgligt att det ska va så här.
Citera
2016-01-17, 17:04
Medlem
Jobbigt läge. Som dom flesta vet så araber fegare än fegast. Det här måste du lösa med våld. Ett batongslag på näsan förstår dom.

Alternativet är att lägga självrespekten åt sidan och alltid ducka dessa människor.

Jag uppmanar inte till våld men det finns inte särskilt många diplomatiska lösningar på det här problemet som du redan märkt då din anmälan lagts ner 2 ggr Tom.

Varför tror du att dom gav sig på dig? Är du ett lätt offer? Böjer du dig för dom? Rädsla är något dom kan lukta sig till på kilometers avstånd.
Citera
2016-01-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Du har i princip bara ett val nu. Och det är att misshandla ledaren så grovt du bara kan. De är inställda på attack nu och kommer aldrig att låta dig gå. Precis som ett rovdjur som har fått syn på ett enkelt offer ute på savannen.

Om du konfronterar stenhårt ledaren och ger honom allt du bara kan så kommer de sluta och aldrig ens se på dig igen. Om du inte gör något eller fortsätter bete dig snällt kommer de aldrig sluta. Du ger dem i princip en ursäkt för fortsatta påhopp.

Välkommen till den mångkulturella djungeln! All lycka till dig.

Det är en väldigt bra idé och jag överväger att göra det av ren ilska. Dock bara ett problem och det är att jag helt ärligt talat nästan ALDRIG ser deras "ledare" ensam. De rör sig mest i gäng med minst 4 personer. Är säker på att jag skulle åkt på stryk om jag gått på dom 4 mot 1 då de inte har någon skam..
Citera
2016-01-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Jobbigt läge. Som dom flesta vet så araber fegare än fegast. Det här måste du lösa med våld. Ett batongslag på näsan förstår dom.

Alternativet är att lägga självrespekten åt sidan och alltid ducka dessa människor.

Jag uppmanar inte till våld men det finns inte särskilt många diplomatiska lösningar på det här problemet som du redan märkt då din anmälan lagts ner 2 ggr Tom.

Varför tror du att dom gav sig på dig? Är du ett lätt offer? Böjer du dig för dom? Rädsla är något dom kan lukta sig till på kilometers avstånd.

Jag är nästan säker på att de gav sig på mig eftersom det är en VÄLDIGT invandrartät skola och jag är en av de få svenska med iPhone 6, dyra kläder o pengar synligt. Jag skulle inte vara rädd för att gå in i ett slagsmål med deras ledare 1 mot 1. Men jag är rädd eftersom att de kommer flera stycken och har knivar osv. Brukar bli nervös när de stirrar på mig för jag vet vad de är kapabla till.

Batongslag hade varit skönt att ge dom 1 och 1
Citera
2016-01-17, 17:09
Bannlyst
Jag skulle filma era möten och spara alla sms, anmäla igen och igen.
Hur fan kan polisen inte ta hot på allvar?! Du kan alltid kontakta rektorn för din skola också, skolledningen, om inte polisen gör något och din röst inte är tillräckligt stor så kanske skolans röst väger mer. Att det ser ut såhär i dagens Sverige är sjukt.
Citera
2016-01-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagarpro9
Det är en väldigt bra idé och jag överväger att göra det av ren ilska. Dock bara ett problem och det är att jag helt ärligt talat nästan ALDRIG ser deras "ledare" ensam. De rör sig mest i gäng med minst 4 personer. Är säker på att jag skulle åkt på stryk om jag gått på dom 4 mot 1 då de inte har någon skam..

Det är något av ett klassiskt mobbning scenario också vill jag påstå.

Och många mobboffer får tillslut nog av all oro, rädsla och skit. Och bygger sedan upp ett sådant hat emot förövaren att de helt enkelt konfronterar mitt på skolan. För dem här killarna är inte värt allt besvär men du kommer inte bli av med dem bara sådär.

Beväpna dig med något. Något hårt och smidigt och gå fullt ut på ledaren. Efter de ser hur stenhård du verkar så kommer de inte våga igen. Du kommer liksom inte bli värt deras besvär. Däremot kommer de sorgligt nog leta nya, svaga offer de kan jävlas och lattja med.
Citera
2016-01-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag skulle filma era möten och spara alla sms, anmäla igen och igen.
Hur fan kan polisen inte ta hot på allvar?!

De säger att det inte finns tillräckligt med bevis.
Citera
2016-01-17, 17:13
Medlem
Märkligt att dina anmälningar blev nerlagda. Det borde du lyfta vidare.
Citera
Medlem
UngeHerrProms avatar
många invandrare vet vad som gäller 1v1 det är ortenregler liksom så nästa gång du möter så säger du kom M vi kör 1v1 KOMMER GE DIG GÄHHH BROOOOOR!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Det är något av ett klassiskt mobbning scenario också vill jag påstå.

Och många mobboffer får tillslut nog av all oro, rädsla och skit. Och bygger sedan upp ett sådant hat emot förövaren att de helt enkelt konfronterar mitt på skolan. För dem här killarna är inte värt allt besvär men du kommer inte bli av med dem bara sådär.

Beväpna dig med något. Något hårt och smidigt och gå fullt ut på ledaren. Efter de ser hur stenhård du verkar så kommer de inte våga igen. Du kommer liksom inte bli värt deras besvär. Däremot kommer de sorgligt nog leta nya, svaga offer de kan jävlas och lattja med.

sjukt att behöva beväpnas sig med kniv få kunna gå i stan i sitt hemland.. Jag hoppas att minst en av dessa araber försöker med mig när jag har en dålig dag och redan är arg, kommer gå loss på dessa personer då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in