Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-07-10, 00:33
Medlem
Hej alla glada (o lessna)

jag tycker det är ganska ruttet att man inte får säga vissa saker här längre.. Stör mig på det av ren princip...

Man får inte säga blatte, jude,Svenne, luder osv....

Om man skriver ett vettigt och fint inlägg borde man få använda vilka ord/termer man själv vill så länge man har något att säga..

Och moderatorerna är övernitiska så det sjunger om det..

HMF (hets mot folkgrupp) lagen tillämpas av vissa moderatorer i alldeles för stor utstäckning och i vissa fall i helt onödiga fall
Citera
2003-07-10, 01:06
Medlem
kan bara hålla med
Citera
2003-07-10, 01:24
Medlem
Micheys avatar
.

man skulle ju vilja ha blykoll på varför forumet stängdes ner förra gången. Var det "bara" com slem som hade panik eller låg det nåt annat bakom? :?
Citera
2003-07-11, 04:00
Medlem
Germanias avatar
Re: .

Citat:
Ursprungligen postat av Michey
man skulle ju vilja ha blykoll på varför forumet stängdes ner förra gången. Var det "bara" com slem som hade panik eller låg det nåt annat bakom? :?
Omfattades forumet överhuvdtaget av marknadsdomstolens beslut EGENTLIGEN någonsin?
Citera
2003-07-11, 04:06
Medlem
Gerras avatar
Re: .

Citat:
Ursprungligen postat av Germania
Citat:
Ursprungligen postat av Michey
Omfattades forumet överhuvdtaget av marknadsdomstolens beslut EGENTLIGEN någonsin?

Jag tror att delar av forumet i princip förbjöds, men MD hotade ju inte bara aktiebolaget utan även Janne personligen. Om någon skulle ha postat en kod eller något i den stilen överhuvudtaget så skulle alltså inte bara FB konka – Janne skulle själv fått punga ut med 100 000 (rätt siffra?). I praktiken förbjöds alltså alltihop.
Citera
2003-07-11, 07:57
Medlem
Tårtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steerpike
kan bara hålla med

jag håller också med om att dom är nitiska i överkant. det är inte bra.
Citera
2003-07-11, 08:27
Moderator
-Info-s avatar
Jag gissar att det faktum att vi här kunnat utrycka våra åsikter tämligen fritt här har inverkat i att Flashback stängdes. Staten och etablisemanget gillar inte att medborgarna får för stora möjligheter att utrycka sina åsikter. Risken finns att de av staten ej godkända åsikterna växer i styrka.
Citera
2003-07-11, 08:36
Medlem
Kan man inte uttycka sina tankegångar på ett rationellt och moget sätt så kanske man inte ska debattera överhuvudtaget ? Man KAN disskutera t ex invandrare utan att ta till skälsord.

Bara en liten frågaställning som en del kan fundera på......
Citera
2003-07-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatbox
Kan man inte uttycka sina tankegångar på ett rationellt och moget sätt så kanske man inte ska debattera överhuvudtaget ? Man KAN disskutera t ex invandrare utan att ta till skälsord.

Bara en liten frågaställning som en del kan fundera på......

Det är inte mycket som är ok att säga när man diskuterar invadring å sånt. Så det e inte så mycket att fundera över. Bara att hålla fast vid det sedan länge konstaterade: Sverige är INTE ett fritt land
Citera
2003-07-23, 23:12
Medlem
Gerras avatar
[color=red][size=9][BUMP][/size][/color]
Citera
2003-07-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatbox
Sverige är INTE ett fritt land

Finns det nått land som man kan kalla fritt ?
Jag har då aldrig hört talas om det i sådana fall...
Citera
2003-07-31, 20:08
Medlem
Beror väl på hur man definierar det, men nog finns det MÅNGA länder som har mer yttrandefrihet än Sverige.

Förresten så var det inte beatbox som skrev det där
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in