2016-01-25, 21:02
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Folk har inte förstått någonting, champagnekorkarna smäller högt i Rosenbad idag. Folkutbytet accelererar. "Det finns inget tak" sa Löfven så sent som för några dagar sedan. Finns det fortfarande naiva idioter som tror att regeringen inte vill ha detta kaoz? Det är ju planerat in i minsta detalj.

Instiftat på den allra högsta nivån inom området politik och styrt från höger håll.

Folk förstår bara så långt som deras egen rädsla förmår dem till. Verkligheten och oavsett hur densamma ser ut som skrämmer de allra flesta människor, därför de allra flesta flyr från den, somliga in i förnekelsens trygga, lilla vrå.
Citera
2016-01-25, 21:07
Medlem
Könlösa Pojken?s avatar
Helvete var arg man blir.

Satt just och läste tråden om poliserna som "tvingades fly" från ett annat asylboende, och nu läser jag att en ung kvinna dött i integrationens namn?

För två eller tre år sedan var jag för invandring och argumenterade med alla som var av en annan åsikt. Vilken total jävla idiot man känner sig som. Och jag vet inte, kanske jag skriver detta i affekt? Jag fortfarande av åsikten att inte alla invandrare är hemska tortyrmördare. Men, faktum kvarstår att det här händer - folk dör. Och jag tänker inte sitta och låtsas som att det här inte händer. Min åsikt är inte värd någon annans död.

Nu får det vara nog.
Senast redigerad av Könlösa Pojken? 2016-01-25 kl. 21:11.
Citera
2016-01-25, 21:10
Medlem
Efter att Fredrik Reinfeldt höll sitt öppna era hjärtan tal (läs öppna era plånböcker) fortsatte Stefan Löfven på den inslagna vägen med bistånd av Åsa Romson att det fanns ingen gräns för hur många asylsökande Sverige kunde ta emot. Sedan plötsligt nästan över en natt ändrade man inställning och på en presskonferens med en hulkande Åsa Romson kom verkligheten ikapp. Politiker som gör en sådan missbedömning borde nog ägna sig åt något annat. Sedan SD första gången tog sig in i riksdagen har man på alla sätt försökt förminska det problematiska med asylinvandringen. Allt för att försöka utestänga SD från inflytande. Nu när verkligheten kommit ikapp tävlar S och M med olika förslag för att försöka komma tillrätta med problemen. Tyvärr alldeles försent och otillräckligt. Hade man lyssnat på varningssignalerna i tid kanske vi sluppit en del av del av problemen. Nu när våren närmar sig och folkvandringen återupptas skall det bli intressant att se vad nästa steg blir.
Citera
2016-01-25, 21:11
Medlem
Bo-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Man skulle tycka att nu borde polletten trilla ner även hos den mest inkrökte och trädumme.

Men nej. Inte än.

Vad krävs? Jag vet inte ens om jag vill veta svaret på den frågan...

Uppenbarligen räcker det inte med den fruktansvärda tragedi som utvecklar sig nu. NoTruce sammanfattar det bra:
Citat:
Det är djävulskap varenda dag. Är det inte tafs/våldtäkt på bad är det slagsmål, knivskärningar, mord, sodomi, skadegörelse på boende m.m. Är det inte brott är det högst olämpligt beteende som att vägra gå av bussen, matvägra, slänga maten, hoppa på bord och stolar, klaga över att man inte får egen läkare, senaste mobilen och annat. Listan är redan lång.

Jag tror att det krävs en jordbävning dubbelt större än Aylan, för att vända den här masspsykosen. Det krävs något som skakar om oss i själen.... Men vadå? Jag är uppriktigt rädd.
Citera
2016-01-25, 21:14
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristen-blatte
Fruktansvärt! En 22 åring svensk kvinna med libanesiska föräldrar / kristna blir mördad av en ensamkommande flyktingbarn muslim!

Sverige måste vakna innan det bli försent.

Detta hade kunnat hända vilken kvinna- man som helst. Hon valde att hjälpa dom priset blir hennes liv! Fruktansvärd regeringen vi har som tar in ensamkommande mördare som uppger sig vara barn när dom flesta är över 17 år upp till 20-25! Hur blinda och efterblivna kan våra politiker vara som tar in allt och alla utan som helst kontroll!

Tänk om hon inte valde det då ?...utan blev ditkommenderad av arb.förm ?...Tänk att svenska myndigheter kan tvinga unga svenska tjejer att jobba bland människor om vilkas bakgrund man inte vet något om ?...Eller ännu värre, man vet men har valt att mörka för "husfridens skull".
Sverige börjar bli riktigt ondskefullt nu gott folk...
Citera
2016-01-25, 21:14
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
[/b]

Instiftat på den allra högsta nivån inom området politik och styrt från höger håll.

Folk förstår bara så långt som deras egen rädsla förmår dem till. Verkligheten och oavsett hur densamma ser ut som skrämmer de allra flesta människor, därför de allra flesta flyr från den, somliga in i förnekelsens trygga, lilla vrå.

Det handlar inte om höger eller vänster längre. Skiljelinjen går mellan klassisk nationalism vs den gränslösa internationalismen. Tydliggjort i lilla Sverige, där 7Partiet ersatt tidigare block, nu samfällt enade att förråda Sverige, inkl en Nato-anslutning. Ett oppositionsparti, SD, visar tydligt hur processen drivs. Idag två miljoner sympatisörer, förhoppningsvis så många i valet 2018, att +50% kan rädda Sverige från total undergång. Såvida det blir ett val, många fruktar att den hotade demokratur-maffian kommer att skjuta upp det, eller välja nån annan DÖ-överenskommelse, version 2.0.
Citera
2016-01-25, 21:18
Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Tänk om hon inte valde det då ?...utan blev ditkommenderad av arb.förm ?...Tänk att svenska myndigheter kan tvinga unga svenska tjejer att jobba bland människor om vilkas bakgrund man inte vet något om ?...Eller ännu värre, man vet men har valt att mörka för "husfridens skull".

Mm, och speciellt då den offentliga sektorn som tömts på så ofantligt många anställda, anställda då mestadels bestående utav kvinnor.
Och neka jobb kan ingen göra idag då den i sådana fall mister sin inkomst.
Japp, Sverige har importerat ren och skär ondska. Men Reinfeldt ville ha det så här och han lyckdes också med sitt uppsåt.
Var är Christer Pettersson när man behöver honom, typ...
Senast redigerad av hee4r 2016-01-25 kl. 21:20.
Citera
2016-01-25, 21:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed

Jo det vore ju hemskt! Men så är det nog faktiskt i väldigt många fall. Jag vill liksom inte jobba här! Jag kan ju typ dö det är farligt! Håll käft och ta jobbet eller du får ingen a-kassa!
Citera
2016-01-25, 21:27
Medlem
Det skrämmer mig att Löfven inte gjort något framträdande efter den här tragedin. Vad händer i det här landet? Vad i helvete händer? 😢
Citera
2016-01-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Det skrämmer mig att Löfven inte gjort något framträdande efter den här tragedin. Vad händer i det här landet? Vad i helvete händer? 😢
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22147883.ab

JO.
Citera
2016-01-25, 21:32
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:

Jodå, det gjorde han. Att sedan var rena floskler och diverse åtgärder genom att slösa på skattebetalarnas pengar som är hans lösning är en annan sak.
Citera
2016-01-25, 21:34
Medlem
Citat:
Han har tydligen varit i Mölndal och hållit en presskonferens med de vanliga politiska flosklerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in