2016-01-25, 20:36
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant kille denne Yusuf Khalid. Han "flyr alltså från krig" till Sverige och hamnar på ett lyxigt boende med all-inclusive. Jag har sett drivor av dessa "barn" på stan senaste tiden. Enklaste kännetecknet är stor mörkblå dunjacka med pälskrage, samt senaste iPhone-modellen. Då vet man att det är ett "ensamkommande flyktingbarn" (ingår detta i välkomstpaketet, eftersom i stort sett alla verkar ha dessa dyra attiraljer?).

Hur tackar han oss. Jo genom att stabba ner en person i personalen i ryggen.

Intressant kille denne Yusuf Khalid.

Misstänker att det inte blir direkt lättare att rekrytera personal till dessa lyxboenden efter detta. Löfven får nog börja pytsa in fler miljarder i höjda löner för att få in någon personal.

På ett halvår har nu 4 pers stabbats ihjäl med kniv i uppmärksammande fall, i mångkulturens namn.

Det gör det nog, det? För nu runt 30 år sedan när de första till större antal flyktingar togs in till Sverige så var "välkomstpaketet" bestående av dyra barnvagnar och dyra skinnjackor. Alltså så pass dyra till kvaliteten att en vanlig arbetande svensk själv inte hade råd till det. Snacket gick om detta och man hade svårt att tro att det var sant, tills man fick se det med egna ögon.
I övrigt också så var det samma sak då med, med ideliga utryckningar till dessa förläggningar- "motsättningar mellan olika grupper" hette det då med.
Citera
2016-01-25, 20:40
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Det spelar ingen roll varifrån hon har sitt ursprung. Det som spelar roll är att detta är en försmak på de värden och tillvägagångssätt som riskerar att föras till Sverige i mycket stor utsträckning pga våran flyktingpolitik och totala frånsaknad av effektiv integration.

Vi ska heller inte glömma att ett liv är ett liv. Ni vet mycket litet om tjejen som dog, och oavsett vem hon var så är det förjävligt att hon blev knivhuggen på arbetet. Genom att föra den dialog ni gör ger ni enbart bensin som vänsterfolket kan kasta på rasistbrasan. Med andra ord gör ni såväl er själva som oss andra en björntjänst.

Vadå "integration"? Först går Sahlin, Reinfeldt, m fl Sverigehatare, ut och bräker... "Sverige har ingen kultur, bara midsommar och såna löjliga grejer".... samt "allt gott kommer utifrån, Sverige är bara barbariet".

OK, låt oss fiktivt hålla med, Sverige har ingen kultur. Men, hur skall då multikulti-asylanter och andra främmande etniciteter "integreras"? Integreras med en icke-existerande kultur? Omöjligt.

Nu får liberal/kommunist/godhets-isterna bestämma sig. Man kan inte ha kakan och samtidigt äta upp den, uttrycket gör sig påmint i idiotins pajasland No #1 f n, Absurdistan.
Citera
2016-01-25, 20:44
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigviking
- - -

Hoppas idiotsvetsarn känner sig nöjd och belåten nu. Förstört en svensk familj till.

Det gör han säkert. Men nu var det en Alexandra Mezher - och då är svetsaren där med spelad empati och kondoleanser. Någonting som helt uteblev vid IKEA-dådet, då det ju var urinvånare som ändå skall utrotas som var offren.
Citera
2016-01-25, 20:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Löfven och regeringen har nu fullständigt tappat greppet om situationen i detta land.

Det är omöjligt att vi ska matas av en sådan flod av asylrelaterade hemskheter (som toppar CNN) i ett såpass litet land på en och samma dag.

Löfven borde rimligtvis kalla till en presskonferens ikväll klockan 22:00, och meddela sin och regeringens avgång och att man lämnar över till Åkesson att bilda en Sverigedemokratisk regering. Allt annat är helt orimligt.
Citera
2016-01-25, 20:48
Medlem
GulaGetens avatar
Citat:
Löfven och regeringen har nu fullständigt tappat greppet om situationen i detta land.

Det är omöjligt att vi ska matas av en sådan flod av asylrelaterade hemskheter (som toppar CNN) i ett såpass litet land på en och samma dag.

Löfven borde rimligtvis kalla till en presskonferens ikväll klockan 22:00, och meddela sin och regeringens avgång och att man lämnar över till Åkesson att bilda en Sverigedemokratisk regering. Allt annat är helt orimligt.

Kan inte annat än att hålla med. För vårt land och vårt folks skull måste det hända något nu. NU!
Citera
2016-01-25, 20:49
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - -

Intressant dag. Sverige rasar ihop, Löfven. Du har förlorat kontrollen totalt.

- - -

Folk har inte förstått någonting, champagnekorkarna smäller högt i Rosenbad idag. Folkutbytet accelererar. "Det finns inget tak" sa Löfven så sent som för några dagar sedan. Finns det fortfarande naiva idioter som tror att regeringen inte vill ha detta kaoz? Det är ju planerat in i minsta detalj.
Citera
2016-01-25, 20:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Intressant dag i mångkulturens namn:

- 22-årig tjej (visserligen invandrare med anpassad) stabbas ihjäl av 15-årig MENA asylsökare
- 10 poliser tvingas fly från asylboende för att inte bli attackerad av asylmobb
- En liten flicka våldtagen av grupp MENA-män på Eriksdalsbadet

Intressant dag. Sverige rasar ihop, Löfven. Du har förlorat kontrollen totalt.

Kanske är detta inte så extremt, hela hösten har det kanske skett liknande händelser. Men det som har hänt senaste veckorna, sedan nyår, är att folkopinionen har totalsvängt och tidningarna tvingas redovisa dessa fall. Sverige faller, Löfven.

Jo det är sorgeligt minst sagt. Men något man liksom varnat om rätt länge.
Citera
2016-01-25, 20:52
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Folk har inte förstått någonting, champagnekorkarna smäller högt i Rosenbad idag. Folkutbytet accelererar. "Det finns inget tak" sa Löfven så sent som för några dagar sedan. Finns det fortfarande naiva idioter som tror att regeringen inte vill ha detta kaoz? Det är ju planerat in i minsta detalj.
Antagligen även Löfvens semester i sommar, finansmogulen George Soros lär inte låta bli att tacka för kaffet.
Citera
2016-01-25, 20:52
Medlem
Fruktansvärt! En 22 åring svensk kvinna med libanesiska föräldrar / kristna blir mördad av en ensamkommande flyktingbarn muslim!

Sverige måste vakna innan det bli försent.

Detta hade kunnat hända vilken kvinna- man som helst. Hon valde att hjälpa dom priset blir hennes liv! Fruktansvärd regeringen vi har som tar in ensamkommande mördare som uppger sig vara barn när dom flesta är över 17 år upp till 20-25! Hur blinda och efterblivna kan våra politiker vara som tar in allt och alla utan som helst kontroll!
Citera
2016-01-25, 20:54
Medlem
NoTruces avatar
Det är nog sedan länge. Jag har länge gått och tänkt att några fås brottsliga handlingar inte ska påverka hur vi ser på resten av dem som kommer, men jag börjar ändra mig nu. Jag skiter i hur dödsrasistisk jag framstår som. Det. Är. Nog. Det är djävulskap varenda dag. Är det inte tafs/våldtäkt på bad är det slagsmål, knivskärningar, mord, sodomi, skadegörelse på boende m.m. Är det inte brott är det högst olämpligt beteende som att vägra gå av bussen, matvägra, slänga maten, hoppa på bord och stolar, klaga över att man inte får egen läkare, senaste mobilen och annat. Listan är redan lång.

Otacksamma jävla parasiter.

Jag kan i och för sig förstå att den lilla respekt som eventuellt fanns för svenskarna är åt helvete bortblåst nu. Vi blir påsatta varje dag av de här människorna, och vi har fan inte ens vett att gny. Med vi menar jag naturligtvis riksdag och regering. Vi har varit naiva. Allt annat är bara käbbel.

Eftersom det ändå är okej att dra alla MÄN (oavsett kultur, religion eller härkomst, det har alla viktiga feminister och ledarskribenter sagt, kom det ihåg!) över en kam kan vi ju totalt vägra släppa in fler och BARA ta kvinnor och riktiga barn om vi nu bara måste fylla på med människor där majoriteten förmodligen aldrig kommer att smaka lika mycket som de kostar.

Jag är så jävla ledsen. Jag vet fan inte vad jag ska skriva.
Citera
2016-01-25, 20:55
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

Exakt!

Man skulle tycka att nu borde polletten trilla ner även hos den mest inkrökte och trädumme.

Men nej. Inte än.

Vad krävs? Jag vet inte ens om jag vill veta svaret på den frågan...
Citera
2016-01-25, 20:55
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Det håller jag fullständigt med om. Vår Statsminister är och förblir den största landsförrädaren i mannaminne.

Även familjen lägger skulden på politikerna.
Citat:
De har under dagen pratat mycket om ilskan över flyktingkrisen och den kaotiska situationen med många nyanlända och överfulla boenden.
– Det är de svenska politikernas fel att hon är död, säger en av hennes kusiner.
http://www.expressen.se/gt/alexandra...des-pa-jobbet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in