Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Jag har släktskap i åldrarna 5-14 och samtliga av dessa barn har inga problem med olikfärgade skolkamrater.
Jag är rädd att Din och Min uppfattning om hur saker och ting är, börjar bli lika förlegad som vi upplevde våra farföräldrars uppfattningar när vi var unga.
Barnen välkomnar detta. Gamla stofiler däremot, gör det inte.
Men, stofiler dör ut varvid barnen tar över samhället och framtiden.
Du orsakar raskrig.
Dina barnbarn orsakar Samförstånd.
Color is only skin deep. Det är inte hudfärgen som är problemet. Insidan räknas.
Det är inte samförstånd som är problemet. Det är
innehållet i detta samförstånd och särskilt innehållet i det/de samförstånd som är
möjliga. Samförstånd som är spelteoretiskt omöjliga är bara fantasier inne i huvudet. Om man är överens om att kvinnor skall kunna röra sig fritt, eller man är överens om att kvinnor måste skyla sig och hålla sig inomhus utan att vara eldsagad av man.
Spelteoretiskt är alternativ 2 det enda stabila tillståndet, det enda som logiskt rimligt kan bli ett samförstånd runt. Under vissa förutsättningar, och en del tur, kan alternativ 1 komma ifråga. Förutsättning 1, gränsfilter mot dåliga kulturer och dåliga karaktärer finns inte längre, vilket gör alternativ 1 helt orealistiskt och en tillfällig avvikelse i världshistorisk måttstock.
Du har verkligen inte förstått någonting av det som sker.