Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-27, 23:25
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har släktskap i åldrarna 5-14 och samtliga av dessa barn har inga problem med olikfärgade skolkamrater.

Jag är rädd att Din och Min uppfattning om hur saker och ting är, börjar bli lika förlegad som vi upplevde våra farföräldrars uppfattningar när vi var unga.

Barnen välkomnar detta. Gamla stofiler däremot, gör det inte.
Men, stofiler dör ut varvid barnen tar över samhället och framtiden.

Du orsakar raskrig.
Dina barnbarn orsakar Samförstånd.

Color is only skin deep. Det är inte hudfärgen som är problemet. Insidan räknas.

Det är inte samförstånd som är problemet. Det är innehållet i detta samförstånd och särskilt innehållet i det/de samförstånd som är möjliga. Samförstånd som är spelteoretiskt omöjliga är bara fantasier inne i huvudet. Om man är överens om att kvinnor skall kunna röra sig fritt, eller man är överens om att kvinnor måste skyla sig och hålla sig inomhus utan att vara eldsagad av man.

Spelteoretiskt är alternativ 2 det enda stabila tillståndet, det enda som logiskt rimligt kan bli ett samförstånd runt. Under vissa förutsättningar, och en del tur, kan alternativ 1 komma ifråga. Förutsättning 1, gränsfilter mot dåliga kulturer och dåliga karaktärer finns inte längre, vilket gör alternativ 1 helt orealistiskt och en tillfällig avvikelse i världshistorisk måttstock.

Du har verkligen inte förstått någonting av det som sker.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2016-01-27 kl. 23:38.
Citera
2016-01-28, 00:02
Medlem
OliverCromwells avatar
ÄNTLIGEN!!!!

Fy fan så jävla rätt åt Ståckhålmsjävlarna!!!
Citera
2016-01-28, 12:33
Medlem
MrMarios avatar
Varför inte kvotera in ett hundratal sandaraber till Globala Gymnasiet på söder? Gärna då 30-åriga kåta män som gillar gå in bakvägen med hbtq-flickor/pojkar
Citera
2016-01-29, 19:57
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vi får väl se...

Jag har haft privilegiet att få umgås med välutbildade barn i flera år, och min främsta erfarenhet är att de har betydligt högre tolerans till multikulti än vad jag har.
Alla över 18 må sitta och oja sig å det grövsta i denna tråd, men än så länge har jag inte stött på några BARN som sett vår främlingsfientlighet som något annat än främlingsfientlighet.

De barn jag träffar idag får mig att skämmas lite titt som tätt.

Min fråga till övriga forumdeltagare är: Har ni frågat vad barnen vill?

Problemet är att barn saknar samma logiska tänkan som vuxna har, speciellt barn som växer upp i dagens samhälle och blir curlade i en slags sagovärld där inget krig finns, inga misshandel, våldtäkter eller rån. Det är först när de växer upp och hamnar i den riktiga världen som ögonen öppnas. Barn är alltid naiva och kommer alltid vara det tills en viss punkt i livet.
Citera
2016-01-31, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
När man trodde det inte kunde bli värre...nu ska det byggas baracker för "flyktingbarn" på skolgårdar i Stockholms innerstad:
https://mitti.se/baracker-for-flykti...?tag=ostermalm

Hur ska de klara uppvärmningen av dessa ? Vad jag fattat så finns det bara baracker med elvärme ? Vad säger miljöpartiet om detta slöseri med energi ? Får man ens laga mat i dessa byggfuttar ? Jag tror inte det, eller någon som vet ?

Hur ansluter man vatten och avlopp utan att det fryser ?
Jag har hört talas om stopp i sådana och de fick snällt vänta till våren innan de kunde användas igen - tänk er stanken därinne ? Ungefär likadant som SJs tåg när toaletterna gått sönder/frusit sönder (!)

Brandskyddet då - hur ser det ut ? Hur högt får man stapla dessa ?
Citera
2016-01-31, 03:42
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag hoppas att de hamnar på söder där de flesta verkar leva med skygglappar.
Hade jag haft barn hade de inte fått gå en dag i skolor med baracker med flyktingar i närheten.
Citera
2016-01-31, 03:44
Medlem
Så vadå alltså.... Ensamkommande barn skall få tillträde att bo ensamma i baracker utan tillsyn från vuxna socialarbetare? Men dom är ju bara baaaaaaarn. Tala om för mig hur många tillsyns-arbetare som kommer bo under samma tak och utrymme i barackerna som dessa individer. Eller är det snarare inte så att dessa barn egentligen är vuxna och kan stå för sitt eget boende utan tillsyn? Om så är fallet kommer ju sanningen fram. Annars kan vi lika gärna anmäla dom och påstå att barn skall inte lämnas ensamma.
Citera
2016-01-31, 05:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clocking
Så vadå alltså.... Ensamkommande barn skall få tillträde att bo ensamma i baracker utan tillsyn från vuxna socialarbetare?

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Clocking
Tala om för mig hur många tillsyns-arbetare som kommer bo under samma tak och utrymme i barackerna som dessa individer.

Inga alls.
Tråden handlar om utbildningspaviljonger. Ej bostadsbaracker.
Citera
2023-09-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigviking
Ja herregud.

– Vi vill att skolor i hela staden ska hjälpa oss att klara utmaningen och berikas av att få elever med annan bakgrund. Tidigare har bara ett 15-tal skolor tagit emot barnen. Vi ska kunna hjälpas åt för att klara av det här, säger skolborgarrådet Olle Burell (S).
Paddelolle håller inte med Olle Burell.

Gör ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in