Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-28, 13:14
Medlem
TarzansFarsas avatar
Ni har säkert märkt att när man blir bajsnödig så krymper pungen samt penisen, man får gåshud över hela kroppen. Det är lätt att förklara varför. Det här är inte bekräftat av vetenskapliga forskningar men det här är min teori som jag tycker låter mest förnuftigast, kom gärna med argument ifall du tvivlar på min teori.

Toaletten såg ljuset för första gången sent 1500-talet, men kom i bruk till allmänheten i början av 1900-talet då dass fortfarande dominerade bajsbehovindustrin. Men hur som helst, vi har funnits 200000 år på denna jord som Homo Sapiens. Det tar flera tusen år för att människan ska kunna ändra sina eveolutionskoder för att anpassa till miljön. Och 400 år är allt för lite. För när våra förfäder levde och när dom blev bajsnödiga så var dom troligtvis mitt ute i naturen där alla sorters faror lurkade. Så då hade deras DNA kodat så att varje gång man blir bajsnödig så ska penis och pungsäck krympas för att undvika att tex ett rovdjur som en krokodil hugger dig i könsorganet medans du utför dina behov mitt ute i det vilda.

Låter förnuftigt eller hur?
Citera
2016-01-28, 13:25
Medlem
Jag har inte observerat fenomenet, men min spontana reaktion på din hypotes är att krokodilangrepp mot könsdelarna hos människor under uträttande av naturbehov måste ha varit en alltför liten riskfaktor för att spela någon roll i det naturliga urvalet.
Citera
2016-01-28, 13:27
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jag har inte observerat fenomenet, men min spontana reaktion på din hypotes är att krokodilangrepp mot könsdelarna hos människor under uträttande av naturbehov måste ha varit en alltför liten riskfaktor för att spela någon roll i det naturliga urvalet.

Krokodilen var bara ett exempel. Kan vara ormar och mycket liknande djur som hugger snabbt.Vem vet vad för djur vandrade på jorden för 100k år sen som vi människor inte lyckats registrera.
Citera
2016-01-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Ni har säkert märkt att när man blir bajsnödig så krymper pungen samt penisen, man får gåshud över hela kroppen. Det är lätt att förklara varför. Det här är inte bekräftat av vetenskapliga forskningar men det här är min teori som jag tycker låter mest förnuftigast, kom gärna med argument ifall du tvivlar på min teori.

Toaletten såg ljuset för första gången sent 1500-talet, men kom i bruk till allmänheten i början av 1900-talet då dass fortfarande dominerade bajsbehovindustrin. Men hur som helst, vi har funnits 200000 år på denna jord som Homo Sapiens. Det tar flera tusen år för att människan ska kunna ändra sina eveolutionskoder för att anpassa till miljön. Och 400 år är allt för lite. För när våra förfäder levde och när dom blev bajsnödiga så var dom troligtvis mitt ute i naturen där alla sorters faror lurkade. Så då hade deras DNA kodat så att varje gång man blir bajsnödig så ska penis och pungsäck krympas för att undvika att tex ett rovdjur som en krokodil hugger dig i könsorganet medans du utför dina behov mitt ute i det vilda.

Låter förnuftigt eller hur?

Tyvärr låter det inte speciellt förnuftigt. Tror det är mycket mer troligt att ballen retirerar in i pelvis-området pga att psoas major muskeln spänner sig för att du inte ska skita på dig. Detta händer ofrivilligt. Sen när du tar av dig brallorna, vilket jag hoppas att du gör - så blir det kallare, vilket även det resulterar i att ballen drar ihop sig.

Men vem vet, det är bara en kvalificerad gissning.
Citera
2016-01-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Håller med! Det är nog snarare så att tarmens nervsystem som får dig att få gåshud över hela kroppen även påverkar könsdelarna ungefär på samma vis som när du får gåshud och fryser. Gåshud är ju ett sorts stress-symptom och testiklarna är känsliga, även spermier är temperaturkänsliga så att männens könsdelar kan variera på detta vis är mer en evolutionär förmåga för att bevara fruktsamheten i spermierna.
Citera
2016-01-28, 13:36
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Krokodilen var bara ett exempel. Kan vara ormar och mycket liknande djur som hugger snabbt.Vem vet vad för djur vandrade på jorden för 100k år sen som vi människor inte lyckats registrera.

Borde inte snorren med bihang krympa även när man blir kissnödig då?

Tror du är ute och cyklar.
Citera
2016-01-28, 13:41
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Borde inte snorren med bihang krympa även när man blir kissnödig då?

Tror du är ute och cyklar.

Kissa kan man göra när man står upp.
Citera
2016-01-28, 13:44
Medlem
tzjs avatar
Jag tror mer det har att göra med att skydda pung och balle under tiden man letar efter en plats att bajsa på. Mindre risk att skada paketet om man springer omkring med krympt pung, än när den hänger och slänger.

Sedan kanske det har med att omfördela blodet från pung/balle till analringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in