Citat:
Ursprungligen postat av Mentor
lt oss sga att man tror att man kanske r bi-sexuell... men inte VILL vara det... inte fr att man tycker det r ckligt eller att man blivit lrd att det r fel eller man tror man ska bli oomtyckt... utan bara fr man inte vill vara det... vad gr man d? psykolog? :roll:
om du inte tycker att det ar ackligt, och det inte ar for att du har blivit lard (du sager sjalv att homofobin finns nara dig, i din familj) att det inte ar ratt, utan onormalt... varfor tror du da att du har ngt mot att vara bisex?
det ar nog inte sa enkelt att du tycker sa "bara for att du tycker sa" sjalvklart har dina tidigare erfarenheter av livet paverkat dig till att kanna att det inte ar riktigt ratt. eller?
kanner du manga som ar bisex lr homosex?
om du inte gor det sa tyckerjag att du ska prata med andra bisex i din alder, via rfsu/rfsl, las nga nummer av qx mag och kolla om det ar nga moten i ditt omrade, eller om du ar tillrackligt gammal: ga pa bog klubb.
om du fortfarande ar nyfiken pa bisex sa maste du erkanna for dig sjalv att det ar din verklighet. jag vet inte hur gammal du ar, men ur min synvinkel sa ar ratt manga exprimentella med sin sexualitet i tonaren. dom flesta av mina kompisar nar jag sjalv var 18-20 nar nyfikna pa, och provade pa, forhallanden eller tillfalliga sexuella reaktioner med partners av samma kon som dom sjalv.
sa aven om du kommer pa att du faktiskt fortfarande AR nyfiken, sa behover inte det innebara att du alltid kommer att vara det.
det ar ditt liv: inte din stora brossas.
lycka till!