Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-30, 21:08
Medlem
Alltså..från att ha tyckt synd om, hjälpt till, deltagit i manifestationer FÖR flyktingar och framförallt ömmat för alla stackars ensamkommande barn.. Har som förälder föreställt mig hur hemskt det skulle vara om mina små barn var ensamma på flykt bland främmande människor och seder. Så klart jag vill hjälpa andra barn!

Trodde väl aldrig att jag skulle danas till att tycka något annat än att det är vår allas plikt att hjälpa andra. Alla som känner mig vet att jag alltid tagit diskussion MOT dom som vill stoppa invandring och slängt sig med "välfärdsparasiter" och "skäggbarn".

Min absolut första dag på hemmet för ensamkommande barn gjorde ett chockartat intryck på mig, jag blev mig aldrig lik efter den. Hade föreställt mig små ledsna barn som behövde en kärleksfull famn och trygghet. Att de som var tonåringar skulle, trots traumatiska upplevelser, vara lättade över den svenska civiliserade miljön med mat, husrum, kläder och snälla vuxna.

Nu har jag varit där en tid och har förhoppningsvis ett annat jobb snart för jag står inte ut med varken "barnen" eller min egen ilska över att vi blir blåsta här i Sverige. Det är fan inga barn och dom är heller inte tacksamma eller respektfulla. Kanske att en av 12 är 15-16 år för ingen har pass eller id uppgifter sen tidigare. 3 har ankomstdatum som "födelsedag". Och ja dom har skägg!
Självklart blir det bråk när personalen säger till vuxna män att gå till skolan eller att det är sängdags kl 1030. Speciellt när mina kvinnliga kollegor säger till.
Att be dom plocka undan efter sig är lönlöst, det sker inte.

Det värsta är att det krävs inga motprestationer eftersom det är ett frivilligt boende på asylboenden.

Får man iväg dom till skolan utan bråk så är man lättad. Vi har fått lära oss att undvika konflikter och hålla god stämmning på hemmet. Dom får gymkort, simkort, dom får vara med på idrottsklubbars träningar( fotboll, handboll, innebandy, volleyboll m.m) dom har fått sprojtans nys cyklar, dom får månadspeng insatt på bankkort, iPads från skolan, mobiler.. och är det slut på nån speciell frukt (trots att det finns 3 andra sorter i flera framställda fruktskålar) skriker dom "personalen"! ni måste köpa!! Säger man nej står 3-4 av dom i ansiktet på en skriker ännu högre "varför" "varför"!!
Regelbundna tandläkarbesök för att renovera nedgånga tänder.

Dom är inte ens solidariska med varandra, dom skiter i att inte alla tagit mat än fast man ber dom.Dom grupperar sig och det är slagsmål titt som tätt med brutna armar och knäckta näsor.

Orten har fått stänga ner 2 fritidsgårdar eftersom det varit uppemot 300 "flyktingbarn" där varje kväll. (inte bara från vårt boende alltså)
Sexuella trakasserier, slagsmål och stölder har gjort att fritidspersonalen flytt.

Det står sällan ngt i tidningarna när det har varit tumult på asylboendena. Mina äldre och mer erfarna kollegor svarar att; " Nej jag är inte orolig att vara ensam här på natten..har 12 killar som skulle backa upp mig om det händer något" Eeeh..?? Jag är på helspänn vare sig jag är där på dagen eller natten. Skiträdd! När det händer nåt ska man ringa en arbetsledare eller trycka på larmet som går till vaktbolaget. OM vaktbolaget kommer så ringer dom polis för dom går inte emellan. Självklart ringer JAG 112 när det händer nåt!! Chansar inte.

Knivar och saxar är inlåsta men männen har en pedagogisk "köksdag"..dom får förskärare såklart!
För på svenskt vis ska alla hjälpa till, men det är helt åt helvete att tro att bara för att man har kökstjänst så funkar kniven bara på tomater och potatis!

Kökstjänsten består för övrigt mest av att skära sallad och grönsaker när det är dags för middag.

Middag inhandlas VARJE dag på den lokala stormarknaden. Dom äter inte rester. Det ska var ny mat varje dag. Vill inte ens veta hur mycket alla deras samtal kostar boendet.

Finns inget ekonomitänk eller säkerhetstänk.

Känner mig så inihelvete blåst av dessa vidriga individer som utnyttjar vår naivitet här i sverige! Är så förbannad på mig själv som tidigare hjälpt och "förstått" alla stackars flyktingar!

Vill ändå POÄNGTERA att det finns 2 "barn" på boendet som faktiskt är tacksamma och inte har ställt till med ett endaste jävelskap eller varit otrevliga! Dom försöker lära sig språket och är såklart också dom måltavlor för dom andra rötäggen. Dom försöker att inte synas eller höras när tuffa gänget är på plats, Dom hjälper jag gärna!

Mina egna barn har inga nya cyklar, simkort, gymkort etc och vi äter rester, vem fan gör inte det?!!? Mina barn tjänar ihop mycket av det dom vill ha, får inte allt serverat! Och vi har inte färsk frukt varje dag hemma. Skulle något av mina barn bete sig lika illa som dessa "flyktingbarn" skulle dom illa kvickt få lära sig veta hut.

Också POÄNGTERA att jag inte jobbat länge(slutar med detta skit i dagarna) eller att mina upplevelser är nån redovisning för hur det fungerar på ALLA asylboenden eller att ALLA flyktingar beter sig så här!

Är också fullt medveten om att det kommer att komma solskenshistorier från mysiga ställen som absolut inte har det så här.

Men mina erfarenheter har fått mig att ändra inställning! Det var det jag ville få fram! Har gått från en vänlig hjälpare till en förbannad motståndare till flyktingar!

Eftersom vår regering inte kan skilja på vilka som VERKLIGEN är i behov av hjälp så kommer jag inte hjälpa någon flykting mer.

Vill inte längre vara med och betala kalaset för parasiter!
Citera
2016-01-30, 21:15
Medlem
revodnebs avatar
Jag hade också blivit förbannad om jag blev beordrad att lägga mig 10:30. Bra inblick förövrigt.

Hade du någon frågeställning?
Citera
2016-01-30, 21:17
Medlem
Det var ett bittert inlägg. Min känsla är att du trollar och aldrig har jobbat på ett sådant boende. Säger inte att sånt här ej förekommer på flyktingboenden runt om i landet, vilket det bevisligen gör, men jag tror inte att du har någon erfarenhet av detta.
Citera
2016-01-30, 21:17
Medlem
Citat:
Också POÄNGTERA att jag inte jobbat länge(slutar med detta skit i dagarna) eller att mina upplevelser är nån redovisning för hur det fungerar på ALLA asylboenden eller att ALLA flyktingar beter sig så här!

Givetvis är det ingen redovisning för hur det fungerar på alla boenden. Men jag trodde länge när jag läste att det var min sambo som skapat tråden. Stämmer så gott som 100 % med vad den jag bor ihop med berättar.
Citera
2016-01-30, 21:18
Medlem
Jaa, det är så här man tycker och tänker efter att ha jobbat med eländet.

Borde vara något ALLA skulle tvingas pröva på en tid, för att få uppleva en bit av den verkliga verkligheten.
I synnerhet något för ALLA politiker!
Citera
2016-01-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Det var ett bittert inlägg. Min känsla är att du trollar och aldrig har jobbat på ett sådant boende. Säger inte att sånt här ej förekommer på flyktingboenden runt om i landet, vilket det bevisligen gör, men jag tror inte att du har någon erfarenhet av detta.

Det har nog inte du heller för hade du haft det så skulle du inse att det är en synnerligen insiktsfull berättelse som stämmer väl med andras erfarenheter av dessa boenden. Det utesluter naturligtvis inte att TS inte arbetar på ett boende utan fått det berättat av någon som gör.
Citera
2016-01-30, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjillevipps
Det har nog inte du heller för hade du haft det så skulle du inse att det är en synnerligen insiktsfull berättelse som stämmer väl med andras erfarenheter av dessa boenden. Det utesluter naturligtvis inte att TS inte arbetar på ett boende utan fått det berättat av någon som gör.
Det räcker med att läsa tidningarna för att få kunskapen att författa det inlägget.
Jag är skeptisk. Det här känns som propaganda bara.
Jag har ingen erfarenhet av att jobba på dessa hem, och tänker inte göra det heller.
Citera
2016-01-30, 21:27
Medlem
Nej, jag tror inte att TS trollar. Har hört liknande historier från hjälparbetare som slutat för att de helt enkelt inte vågar vara där mer. Insikter också om hur hela samhällsstrukturen rasar samman. Det som byggts upp fungerar inte eftersom de ensamkommande är så enormt resurskrävande. Det krävs i princip en vårdare per person. Dygnet runt.
Citera
2016-01-30, 21:31
Medlem
Citat:
Det räcker med att läsa tidningarna för att få kunskapen att författa det inlägget.
Jag är skeptisk. Det här känns som propaganda bara.
Jag har ingen erfarenhet av att jobba på dessa hem, och tänker inte göra det heller.

Tidningarna? Där kan du väl inte hitta det TS skriver beskrivet?
Men det var detaljerna jag fäste mig vid som är så extremt träffsäkra, exempelvis den nedan är klockren.

Citat:
och är det slut på nån speciell frukt (trots att det finns 3 andra sorter i flera framställda fruktskålar) skriker dom "personalen"! ni måste köpa!! Säger man nej står 3-4 av dom i ansiktet på en skriker ännu högre "varför" "varför"!!
Citera
2016-01-30, 21:31
Bannlyst
Citat:
Det räcker med att läsa tidningarna för att få kunskapen att författa det inlägget. Jag är skeptisk. Det här känns som propaganda bara.

Jag tar inte del av någonting som verkar vara orimligt. Gör du? Vad?
Citera
2016-01-30, 21:33
Medlem
Skriuws avatar
Alla som har tillträde till boenden uppmanas härmed att filma och skaffa så mycket ljudinspelningar som möjligt. Finns billiga "spionkameror" och mikrofoner att köpa som placeras ut på lämpliga platser inom HVBhem men även skolor och liknande. Om ni inte vågar filma med den egna luren. Vågar ni inte lägga upp filmerna själva så är det bara fråga här på FB efter en mellanhand som kan ordna det.

Enda sättet att en gång för alla visa idioterna jär i landet hur det verkligen ligger till med flyktingsituationen. Allt för många som sitter fast i mediagreppet fortfarande.

Endast ni kan rädda landet och våra småbarn från onda politiker nu. Gäller både svensk-svenskar och invandrar-svenskar. Ingen av oss vill ha skiten dom kastat på oss.

Även dags att starta en tråd där dom värsta boenden nämns så "medborgargarden" kan besöka dessa och utöva devisen "Män måste lära män att vara män"
Senast redigerad av Skriuw 2016-01-30 kl. 21:37.
Citera
2016-01-30, 21:33
Medlem
Jag tycker din historia bär sanningens prägel i sin helhet och var intressant att ta del av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in