2007-12-12, 12:59
Medlem
Bingy Bunnys avatar
När jag först läste om denna remarkabla upptäckt så såg jag verkligen fram emot att få veta mer och hoppades att de arkeologiska utgrävningarna skulle avslöja att det verkligen stämde. Dessvärre så känns hela den här historien mer och mer pinsam...de kändaste arkeologerna/pyramidexperterna (bl.a Harding&Hawass)och geologerna i världen hävdar bestämt att den här "pyramiden" är 100% skapad av naturen. Dessutom har man inte funnit några spår alls av någon "supercivilisation" i området som anses vara en självklarhet vid såna här utgrävningar .Inga,gravar...inga spår av bebyggelse...inte ens några enstaka krukor har man funnit. Ändå fortsätter de med denna charaden.Sorgligt.

Amatörarkeologen Semir Osmanagic har dessutom påstått att MAYA-folket kommer ursprungligen från rymden.Hmmmm... Det låter väldigt "Von Däniken" om det i mina öron...
Citera
2007-12-12, 14:02
Medlem
Det finns såna i sverige också, se bara på Bob Lind

Citera
2007-12-13, 10:58
Medlem
Bingy Bunnys avatar
[quote=bjornbane]Det finns såna i sverige också, se bara på Bob Lind

[/QUOTE
-----

Bob Lind?Är inte han en sångare? Men det kanske finns
2 med det namnet.
Citera
2007-12-13, 13:07
Medlem
Wrong Bob

2 med det namnet.[/quote]

Jodå, det finns en sångare med det namnet också. Men om han har samma teorier som Bob Lind i Sverige, vågar jag inte svara på

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=723977
Citera
2007-12-13, 14:00
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornbane
2 med det namnet.

Jodå, det finns en sångare med det namnet också. Men om han har samma teorier som Bob Lind i Sverige, vågar jag inte svara på

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=723977[/quote]
----
Läste artikeln och man kan bara konstantera att vissa gör vad som helst för att få sina 15 min. i rampljuset...
Citera
2007-12-14, 13:07
Medlem
Finlirets avatar
Ja de har hittat. Senast går kollade jag på någon slovensk kanal med den Jones aktiga killen. De kröp i de gångarna som fanns samt så visade han några inscriptioner.
Citera
2007-12-14, 13:11
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finliret
Ja de har hittat. Senast går kollade jag på någon slovensk kanal med den Jones aktiga killen. De kröp i de gångarna som fanns samt så visade han några inscriptioner.
Har han grävt ut gångar och ristat in inskriptioner också?

Detta är ett enda stort hoax! Byborna får iaf in lite extra pengar nu..
Citera
2007-12-14, 18:16
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finliret
-------------------------------------------

Du menar de "inskriptionerna" som inte fanns där när experterna undersökte gångarna men som uppenbarade sig dagen efter?
Citera
2007-12-15, 02:23
Medlem
Marssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
-------------------------------------------

Du menar de "inskriptionerna" som inte fanns där när experterna undersökte gångarna men som uppenbarade sig dagen efter?

Nu får vi ej glömma att dessa inskriptioner är på ett språk som man idag förstår fast de är 11 000 år gamla, man hittade dem helt enkelt och kunde direkt utläsa vad det stod. Där stod det att Albaner är direkta ättlingar till Illyierna och att pyramiderna byggdes av Europas första civilisation som låg i nutidens albanien.

Med reservation för stavfel, är tämligen onykter så kan ha missat några bokstäver.
Citera
2007-12-15, 10:11
Medlem
klempos avatar
Mindrevärdekomplex

Troja i Hercegovina , jungfru Maria i Medjugorje och nu Pyramider i Visoko.
Mah , Bosnien är underbart , det enda som återstår att upptäcka i landet är en välfungerande och okorrumperad institution ..

Den människa , Osmanagic , han ger sig fan inte ..
Är det bara jag som stör mig på hans sätt att prata ?
http://www.bosnian-pyramid.com/news.php
Citera
2007-12-15, 11:38
Bannlyst
Breaking News!!! De har hittat en Farao i Visoko!!
Vid 1min40sek kan man se han!!
http://www.natelki.net/video/2938/na...w-4---piramide

Osmanagic ser verkligen nöjd ut den jäveln..
Citera
2007-12-16, 02:41
Medlem
Bosnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaton
Det där är ingen pyramid, det är bara en samlad jordhög som på ett eller annat sätt har formats till att likna en pyramid. Det är endast vinden och regnets kraft som kan göra anspråk på det hela.
Definitivt inget mänskligt ansträngning bakom "projektet".

Förklara varför det är visuell symmetrisk geometri och exakt orientering i alla fyra riktningar, north west, south, east... kanske en slump också?

Jag vet inte om det är en pyramid, tiden kommer avgöra det.. men jag hoppas verkligen det är en pyramid (pyramider). Ett land som spillt mycket blod behöver något sådant här.

Ifall det inte pyramider så är det något annat eftersom de har funnit kilometervis långa tunnlar under dessa "pyramider"

Tack hej. Qrac, hade varit en helt annan saga från din hjärna ifall det handlade om Serbien ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in