2016-08-16, 14:37
Medlem
Nudister eller som de ocks kallar sig "naturister" verlever genom att emellant bra klder. Srskilt vinjtertid.
Citera
2016-08-17, 21:38
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Flyttas fr eventuellt sammanfogande med (FB) Naturister och nudister?.

Kultur: allmnt --> Subkulturer och socioekonomiska livsstilar
/Moderator
Citera
2016-08-17, 23:45
Medlem
Ha,ha,ha! TNK OM man bestmde att "r du nudist/naturist s mste du vara det p HELTID!!!!". D skulle det varit enklare att svara p frgan, fr svaret skulle bli "De verlever sllan...".
Citera
2017-03-08, 07:29
Medlem
r ju sknt att ha s lite klder som mjligt nr man r hemma

OT men kalsonger har jag alltid blir fr tungt annars med dolmen som hnger till knvecket
Citera
2017-05-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ACAB90
r ju sknt att ha s lite klder som mjligt nr man r hemma

OT men kalsonger har jag alltid blir fr tungt annars med dolmen som hnger till knvecket

Har samma problem med att det hnger fr mycket s jag frstr dig till fullo. Annars r det ju rtt sknt att vara nck.
Citera
2018-05-13, 21:35
Medlem
En f.d. gymnastiklrare frn Gotland som inte mr s bra har just "upptkt" subkulturen nudism. Med en - vad jag tror - rtt grund frstelse om vad det handlar om tnker han ka till en nudistsrand fr att blotta sig. Allts fokus p naket kn, sexuella inviter etc.

Jag vet inte mycket om nudism och min enda kontakt i verkliga vrlden med fenomenet r att ha rkat passera igenom en nudistsrand. Vad jag frstr handlar nudism inte om sex.

Ngon nudist hr som vet vad som brukar hnda nr en nudistsrand fr besk av ngon med fokus p sexuell nakenhet? Blir personen avvisad? Vanliga lagar och regler fr ofredande och frargelsevckande beteende gller vl s klart. Men med undantaget att sjlva nakenheten i sig inte rknas som frargelsevckande?
Citera
2018-10-15, 22:16
Medlem
Dille24s avatar
Rtt lite aktivitet i denna trden. Brukar ka ner till det lokala nakenbadet s fort jag fr mjlighet. Sknt att kunna sola hela kroppen och f vara naken med andra mnniskor.

Ngon hr som har erfarenhet av att vara nudist under vintern. Flera nudistfreningar anordnar ju nakenbad p badhus. Ngon som brukar g p sdant? Hur r medelldern dr? Mnga barnfamiljer?
Citera
2018-11-29, 21:21
Medlem
Ogdens avatar
Sammanfogat mnen.

/mod
Citera
2018-11-30, 20:37
Medlem
Blaobars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridCarlqvist
Ngra fler naturister hr p Flashback som frsker vara nakna i s stor utstrckning som mjligt?
Hur lnge har ni varit naturister och delar ni detta intresset med era livskamrater?
Hur ser er vriga familj p er lite udda livsstil?

Jag sjlv r en relativt ny naturist kan man sga och kombinerar det med 100% nakenhet s ofta jag kan. Jag har spenderat mina dagar naken hr i lgenheten nu i 2 mnaders tid och gr verkligen allting naken, det knns vldigt bra alltihop. Ingen insyn frn grannar eller liknande heller s kan vara i alla rum naken utan att ngon frn utsidan ser. Bara det faktum att st o laga mat vid spisen naken ger en frigrande knsla, det var s hr jag fddes och s hr jag vill vara.

Jag har egentligen aldrig gillat Pride men ska ge det en chans nsta r 2019 som naturist och g naken p Stockholms gator och torg och hoppas fler vill se det sunda i denna livsstil. Det r synd bara att man inte kan f vara naken ute nr man vill som i Spanien t.ex. som har en vldigt liberal syn p nakenhet utomhus.

Den enda nackdelen med min naturism r att min tonrsdotter tycker jag r konstig, men hon fr helt enkelt lra sig acceptera att jag vill vara naken nr jag r hemma i min egen bostad, vilket jag tror hon gjort nu.

S vad tycker ni andra om naturism och nudism? Kanske dags att prova p ngot nytt?
Brjat g i samma tankar. Klder r ngot som knns tungt, strypande.
Med klder r man inte i det originella tillstndet + att kroppen fr mer luft.
En enorm frihetsknsla!
Kommer att tnka p vissa yogis som lmnat det materiella gnar sig t att vara helnck p heltid.
Pride gillar jag inte och hade inte dragit dit nd, prova hitta en annan bttre milj, Pride knns bara degenererat.
Citera
2020-06-16, 23:25
Medlem
Passepartouts avatar
Lgger in ett par frgor om nakenbad d jag nyligen beskte ett och har ngra funderingar:

- Vad gra om en tjomme gr runt bland nakenbadarna och visar upp sitt stnd och beter sig obehagligt? Killen verkar knpp och jag antar att man kan f en redig smll om man sger ifrn.

- Var dr fr att bada naken, vilket jag ocks gjorde (lskar det) men fick en kommentar av en person att jag skulle ta av trjan nr jag eftert satt i grset. Hur tnker ni nakenbadare kring respekten badare emellan?

Vill grna nakenbada, men dessa tv hndelser, vid samma tillflle har frtagit en del av gldjen. Ni som nakenbadar (utan sexuella baktankar), hur stor del av beskarna p nakenbad verkar vara ute efter sexuella stimuli? Hur agerar ni gentemot dessa? Skriv grna om du r kvinna eller man.
Senast redigerad av Passepartout 2020-06-16 kl. 23:32.
Citera
2020-06-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Lgger in ett par frgor om nakenbad d jag nyligen beskte ett och har ngra funderingar:

- Vad gra om en tjomme gr runt bland nakenbadarna och visar upp sitt stnd och beter sig obehagligt? Killen verkar knpp och jag antar att man kan f en redig smll om man sger ifrn.

- Var dr fr att bada naken, vilket jag ocks gjorde (lskar det) men fick en kommentar av en person att jag skulle ta av trjan nr jag eftert satt i grset. Hur tnker ni nakenbadare kring respekten badare emellan?

Vill grna nakenbada, men dessa tv hndelser, vid samma tillflle har frtagit en del av gldjen. Ni som nakenbadar (utan sexuella baktankar), hur stor del av beskarna p nakenbad verkar vara ute efter sexuella stimuli? Hur agerar ni gentemot dessa? Skriv grna om du r kvinna eller man.

Jag r man. Du stller frgor som r ngot svra att besvara eller bemta. Men lt mig gra ett frsk:

1. Tjommen med stnd? Det framgr inte om du var p ett officiellt nudistbad eller p ett inofficiellt? Betrffande det frsta s bedrivs de oftast av nn nudistfrening som har lite koll och sger till om ngon faller utanfr ramarna. P ett inofficiellt bad finns det inga regler och alla gr precis vad som helst. Bara att acceptera eller g drifrn.

2. Trja? Varfr det nr du r p ett NAKEN-bad? Men jag kan hlla med om att det var ondigt att ppeka det, om du nu var naken p underkroppen. Men som sagts under 1. ovan, r det en frening som driver badet s r det ju deras regler som gller, och det r bara att passa sig efter dessa.

Sen drar du till med ngot om "sexuella stimuli". Dom flesta nudisterna (eller vad vi nu ska kalla oss) anser ju att nakenhet r fullkomligt naturligt. Vilket det ocks r. Om man vver in ngot sexuellt i det r ju upp till betraktaren. Och jag, och mnga andra med mig, kan erknna att det finns en viss dra av det. Men inte det fantasilsa tjafset om att nn hade stnd eller inte. Handlar inte om det.

Sen att det finns folk som inte kan uppfra sig bland andra. Finns i alla sammanhang. Naket som pkltt.
Citera
2020-06-22, 01:02
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Jag r man. Du stller frgor som r ngot svra att besvara eller bemta. Men lt mig gra ett frsk:

1. Tjommen med stnd? Det framgr inte om du var p ett officiellt nudistbad eller p ett inofficiellt? Betrffande det frsta s bedrivs de oftast av nn nudistfrening som har lite koll och sger till om ngon faller utanfr ramarna. P ett inofficiellt bad finns det inga regler och alla gr precis vad som helst. Bara att acceptera eller g drifrn.

2. Trja? Varfr det nr du r p ett NAKEN-bad? Men jag kan hlla med om att det var ondigt att ppeka det, om du nu var naken p underkroppen. Men som sagts under 1. ovan, r det en frening som driver badet s r det ju deras regler som gller, och det r bara att passa sig efter dessa.

Sen drar du till med ngot om "sexuella stimuli". Dom flesta nudisterna (eller vad vi nu ska kalla oss) anser ju att nakenhet r fullkomligt naturligt. Vilket det ocks r. Om man vver in ngot sexuellt i det r ju upp till betraktaren. Och jag, och mnga andra med mig, kan erknna att det finns en viss dra av det. Men inte det fantasilsa tjafset om att nn hade stnd eller inte. Handlar inte om det.

Sen att det finns folk som inte kan uppfra sig bland andra. Finns i alla sammanhang. Naket som pkltt.

D knde jag p mig rtt att det fanns fluktare med denna "dra" eftersom, som du beskriver, ni r "mnga". Helt naturligt att vilja skyla kroppen d. Skevt att du krver/beordrar andra till exponering p ett visst stt fr att tillfredsstlla dig.

Ska de som vill bada med den ljuvliga knslan att vara naken i vatten frvgras detta fr att fluktarna blir irriterade om de inte fr se vad de frvntar sig? Med privat nudiststrand kan jag frst om man har tvngsregler, men inte p allmn plats.

Jag badade allts naken, det var drfr jag befann mig dr. Vad angr det vriga badgster vad jag vljer att ha p mig p land? Det r kommunens offentliga badplats med en del av stranden vigd fr nakenbadare [skylt finns]. Ingen nudistfrening inblandad.

Eftersom tjommen med stnd sicksackade mellan solande mnniskor, vandrade fram och tillbaka, och uppenbart visade upp sig, r det sexuellt ofredande. Man kan bete sig fast man rkar vara naken. Om majoriteten som befinner sig p nakenbadet resonerar som du, frstr jag varfr folk undviker att befinna sig dr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in