Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Lgger in ett par frgor om nakenbad d jag nyligen beskte ett och har ngra funderingar:
- Vad gra om en tjomme gr runt bland nakenbadarna och visar upp sitt stnd och beter sig obehagligt? Killen verkar knpp och jag antar att man kan f en redig smll om man sger ifrn.
- Var dr fr att bada naken, vilket jag ocks gjorde (lskar det) men fick en kommentar av en person att jag skulle ta av trjan nr jag eftert satt i grset. Hur tnker ni nakenbadare kring respekten badare emellan?
Vill grna nakenbada, men dessa tv hndelser, vid samma tillflle har frtagit en del av gldjen. Ni som nakenbadar (utan sexuella baktankar), hur stor del av beskarna p nakenbad verkar vara ute efter sexuella stimuli? Hur agerar ni gentemot dessa? Skriv grna om du r kvinna eller man.
Jag r man. Du stller frgor som r ngot svra att besvara eller bemta. Men lt mig gra ett frsk:
1. Tjommen med stnd? Det framgr inte om du var p ett officiellt nudistbad eller p ett inofficiellt? Betrffande det frsta s bedrivs de oftast av nn nudistfrening som har lite koll och sger till om ngon faller utanfr ramarna. P ett inofficiellt bad finns det inga regler och alla gr precis vad som helst. Bara att acceptera eller g drifrn.
2. Trja? Varfr det nr du r p ett NAKEN-bad? Men jag kan hlla med om att det var ondigt att ppeka det, om du nu var naken p underkroppen. Men som sagts under 1. ovan, r det en frening som driver badet s r det ju deras regler som gller, och det r bara att passa sig efter dessa.
Sen drar du till med ngot om "sexuella stimuli". Dom flesta nudisterna (eller vad vi nu ska kalla oss) anser ju att nakenhet r fullkomligt naturligt. Vilket det ocks r. Om man vver in ngot sexuellt i det r ju upp till betraktaren. Och jag, och mnga andra med mig, kan erknna att det finns en viss dra av det. Men inte det fantasilsa tjafset om att nn hade stnd eller inte. Handlar inte om det.
Sen att det finns folk som inte kan uppfra sig bland andra. Finns i alla sammanhang. Naket som pkltt.