2003-07-10, 12:51
Medlem
Peter Harolds avatar
Vad tror ni blir nästa terrormål från bin Laden & c:o? Dags för Europa? Vilka mål kan tänkas komma ifråga? Banker, fabriker, turister...?

Tack för ordet!
Citera
2003-07-10, 13:05
Medlem
jag tror att bin laden och hand band av broder kommer att ga for amerika igen, lr israel, snarare an europa.

vet inte varfor jag kanner mig saker som europe, men det ar sa jag kanner.
Citera
2003-07-10, 13:27
Medlem
funfs avatar
Utanför Europa och Nord Amerika
Citera
2003-07-12, 15:41
Medlem
Nästa Terrormål?

:idea: en ide :!:

Typ Hooverdammen
Citera
2003-07-13, 11:36
Medlem
varelses avatar
Wohoo

Wohooo!
Jag kan se bilderna framför mig!
Det hade varit något att minnas!
mumma

/Chris
Citera
2003-07-19, 00:59
Medlem
FFFs avatar
Varför skulle en muslismsk terrorist angripa Europa?

Vem det än var som låg bakom WTC bombningen så gjorde han USA en tjänst genom att bomba bort ett av de största centrumen för israeliskt/judiskt inflytande i USA. Något dom borde gjort själva för länge sen.
Citera
2003-07-19, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFF
Varför skulle en muslismsk terrorist angripa Europa?

Vem det än var som låg bakom WTC bombningen så gjorde han USA en tjänst genom att bomba bort ett av de största centrumen för israeliskt/judiskt inflytande i USA. Något dom borde gjort själva för länge sen.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Jag tror att nästa mål blir mot USA's infrastruktur, såsom stora broar, tunnlar osv(dom har ju redan försökt på golden gate bron). T

Terrorattacker mot Israel är också en tanke men jag tror inte att dessa attacker kommer att vara lika kraftiga och välplanerade som attackerna mot USA. Möjligtvis många attacker av det mindre slaget.
Citera
2003-07-19, 10:13
Medlem
Jag föreslår en kompromiss Amerikanska mål utanför USA. Sannolikt är det alldeles för svårt att "komma till skott" i USA efter 9/11.
Citera
2003-07-19, 12:30
Medlem
Intressantare diskussion är kanske vilka stater som ligger bakom Bin Laden och Al-Qaida.

För att förstå den Islamistiska terrorns verkliga fara bör man betänka att den inte enbart är US-intressen eller Israel som är hotade.

Ett terroristattentat i tex miljonstaden Paris torde kunna få EU och deras politiker att ta hoten på allvar.
Citera
2003-07-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esping
Jag föreslår en kompromiss: Amerikanska mål utanför USA. Sannolikt är det alldeles för svårt att "komma till skott" i USA efter 9/11.

Mycket möjligt att det är svårare att genomföra en terroristattack i dagsläget, men att genomföra en stor attack krävs flera års planering och förberedelser och då kanske USA har "rustat ner" lite. Jag tror att vi kommer få se ännu en attack av samma storlek som WTC aktionen inom det kommande 10 åren. Oavsett hur stor deras säkerhet är just nu så finns det garanterat svaga punkter i "systemet". Måste påpeka att dom har lyckats bra med att förhindra attacker av det mindre slaget hitills.
Citera
2003-07-20, 12:51
Medlem
Plankts avatar
I Irak och Afghanistan. Terrorister har ju lyckats kasta ut militärer ur Etiopien och Libanon, medans WTC attacken blev ungefär som Pearl Harbor. Men man vet ju aldrig vad dom hittar på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in