Citat:
Ursprungligen postat av
Vildmarks-Hilda
Vilket lågt straff. Hon är en tjej som vi kommer att se mer av. Nästa gång är hon en mördare med tanke på hur vissa här försvarar henne och att det hon gjort är ok. WT och helt pantad!
Hon borde fått fängelse trots sin ålder men nästa gång blir det så. Unga gärningsmän kommer alltid igen.
Jag känner ju tyvärr den misshandlade och hennes trasiga familj och jag måste nog tyvärr säga att det var väl lite väntat att det skulle ske. Jag säger det inte för att försvara det som har skett. Inte alls! Hon har haft det svårt i sin uppväxt. T.o.m. svårt INNAN sin uppväxt, då hennes mor drack rikligt med alkohol medan hon låg i magen. Det kan förklara lite diagnoser M har, och varför hon inte riktigt kan fungera "normalt" (inom citationstecken). Jag antar att jag känner dig med, Hilda, och då vet jag ju att du kan gå i god för det jag säger.
Vad jag egentligen ville säga var: M har inte haft det lätt p.g.a. sin alkoholiserade moder och kan inte riktigt fungera som en normal människa. M har ju en tendens att göra "konstiga" saker och säga udda grejer. Jag antar att det var därför misshandeln skedde, då M mer eller mindre är funtad som en åtta-åring. Men, som sagt, det är ingen ursäkt att det skedde! Mer bara som en förklarning ATT det skedde.