• 3
  • 12
  • 13
2016-04-27, 20:55
Medlem
JompaGlitters avatar
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/slut...n-9991009.aspx
Citera
2016-04-27, 21:21
Medlem
macdress avatar
Blodig bild. Hon lär ju se förjävlig ut.

Citat:
Hade flickan varit vuxen hade ett fängelsestraff på 3,5 år utdömts.

Hon måste ha fått in ett rejält slag.
Citera
2016-04-28, 19:52
Medlem
Vildmarks-Hildas avatar
Vilket lågt straff. Hon är en tjej som vi kommer att se mer av. Nästa gång är hon en mördare med tanke på hur vissa här försvarar henne och att det hon gjort är ok. WT och helt pantad!
Hon borde fått fängelse trots sin ålder men nästa gång blir det så. Unga gärningsmän kommer alltid igen.
Citera
2016-04-28, 22:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildmarks-Hilda
Vilket lågt straff. Hon är en tjej som vi kommer att se mer av. Nästa gång är hon en mördare med tanke på hur vissa här försvarar henne och att det hon gjort är ok. WT och helt pantad!
Hon borde fått fängelse trots sin ålder men nästa gång blir det så. Unga gärningsmän kommer alltid igen.

Var inte så säker på det. Det beror nog en del på var hon hamnar. En del ungdomshem fungerar till det yttre som fängelser med skillnad att de oftast har lektioner dagtid.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-04-28 kl. 22:59.
Citera
2016-05-02, 00:04
Medlem
Illeris avatar
Citat:

Jag känner ju tyvärr den misshandlade och hennes trasiga familj och jag måste nog tyvärr säga att det var väl lite väntat att det skulle ske. Jag säger det inte för att försvara det som har skett. Inte alls! Hon har haft det svårt i sin uppväxt. T.o.m. svårt INNAN sin uppväxt, då hennes mor drack rikligt med alkohol medan hon låg i magen. Det kan förklara lite diagnoser M har, och varför hon inte riktigt kan fungera "normalt" (inom citationstecken). Jag antar att jag känner dig med, Hilda, och då vet jag ju att du kan gå i god för det jag säger.

Vad jag egentligen ville säga var: M har inte haft det lätt p.g.a. sin alkoholiserade moder och kan inte riktigt fungera som en normal människa. M har ju en tendens att göra "konstiga" saker och säga udda grejer. Jag antar att det var därför misshandeln skedde, då M mer eller mindre är funtad som en åtta-åring. Men, som sagt, det är ingen ursäkt att det skedde! Mer bara som en förklarning ATT det skedde.
Senast redigerad av Illeri 2016-05-02 kl. 00:54.
Citera
2016-05-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illeri
Jag känner ju tyvärr den misshandlade och hennes trasiga familj och jag måste nog tyvärr säga att det var väl lite väntat att det skulle ske. Jag säger det inte för att försvara det som har skett. Inte alls! Hon har haft det svårt i sin uppväxt. T.o.m. svårt INNAN sin uppväxt, då hennes mor drack rikligt med alkohol medan hon låg i magen. Det kan förklara lite diagnoser M har, och varför hon inte riktigt kan fungera "normalt" (inom citationstecken). Jag antar att jag känner dig med, Hilda, och då vet jag ju att du kan gå i god för det jag säger.

Vad jag egentligen ville säga var: M har inte haft det lätt p.g.a. sin alkoholiserade moder och kan inte riktigt fungera som en normal människa. M har ju en tendens att göra "konstiga" saker och säga udda grejer. Jag antar att det var därför misshandeln skedde, då M mer eller mindre är funtad som en åtta-åring. Men, som sagt, det är ingen ursäkt att det skedde! Mer bara som en förklarning ATT det skedde.

Är lite nyfiken. I vad grundar du att offrets mamma har/har haft alkoholproblem? I mina öron är det totalt skitsnack då jag också vet vilka M och hennes familj är.
Citera
2016-06-09, 14:44
Medlem
Inget nytt kring dessa tjejer?
Citera
2016-06-12, 20:53
Medlem
JompaGlitters avatar
Citat:

Pm:a mig istället för att anmäla mina inlägg hela tiden om du vill diskutera 😊
Citera
  • 3
  • 12
  • 13

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här