Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-01, 18:18
  #1
Medlem
Mulla Krekars avatar
En kollega till mig påstod att han hackat sig in hos Kronofogden o lagt in skulder på diverse folk. Det tog en kvart säger han. Jag tyckte detta lät lite alltför otroligt, o undrar om det är möjligt? Då kan man väl lika gärna hacka en bank o föra över en miljard till sitt konto?
Citera
2016-03-01, 18:20
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du ska nog rycka lite på axlarna. Be han bevisa detta istället för att skryta.
Citera
2016-03-01, 18:22
  #3
Medlem
kEzis avatar
Jag tror du får börja ta din kompis med nypa salt framöver.
Citera
2016-03-01, 18:23
  #4
Avstängd
Vostalikass avatar
Kan din polare uppvisa bevis? Vilka polare är din bekantskapskrets? Verkar det rimligt?
Citera
2016-03-01, 18:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
En kollega till mig påstod att han hackat sig in hos Kronofogden o lagt in skulder på diverse folk. Det tog en kvart säger han. Jag tyckte detta lät lite alltför otroligt, o undrar om det är möjligt? Då kan man väl lika gärna hacka en bank o föra över en miljard till sitt konto?

Säger folk hacka nu förtiden ?
Citera
2016-03-01, 18:26
  #6
Medlem
Mulla Krekars avatar
Ja, jag får väl försöka hitta nån som jag inte gillar o be honom bevisa det.

Men nä, crew009, tror han sa "tog sig in på deras system".
Citera
2016-03-01, 18:29
  #7
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
En kollega till mig påstod att han hackat sig in hos Kronofogden o lagt in skulder på diverse folk. Det tog en kvart säger han. Jag tyckte detta lät lite alltför otroligt, o undrar om det är möjligt? Då kan man väl lika gärna hacka en bank o föra över en miljard till sitt konto?
Om denne erkänner ett så pass allvarligt brott utan vidare är denne mer än lovligt korkad och så korkade personer klarar knappast av att hacka något, skulle vilja påstå att strömbrytaren till laptopen är stora nyheter för så korkade individer snarare....

Mytomaner finns det gott om med andra ord, du har just träffat en.
Citera
2016-03-01, 19:43
  #8
Medlem
Ja, det är möjligt. Men osannolikt.
Citera
2016-03-01, 19:55
  #9
Medlem
För det första så verkar han helt jävla dum i huvudet som erkänner ett så pass allvarligt bort.
För det andra så tvivlar jag - Jag menar, be honom bevisa det och om han inte kan så är han en lögnare.

Se vad han säger om du hotar med snuten, då blir han kanske nojig och ändrar på historian
Citera
2016-03-01, 20:15
  #10
Medlem
Pcyscss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
En kollega till mig påstod att han hackat sig in hos Kronofogden o lagt in skulder på diverse folk. Det tog en kvart säger han. Jag tyckte detta lät lite alltför otroligt, o undrar om det är möjligt? Då kan man väl lika gärna hacka en bank o föra över en miljard till sitt konto?
Tror det är fullt möjligt för någon med de rätta kunskaperna. Windows 8 och senare versioner är som standard fyllt med trojaner Microsoft själva använder för avlyssna sina användare och lyckas någon ta kontrollen över dem kan man lätt ta över andras datorer. Och svenska myndigheter lär ha rena skämtet till brandväggar. Men att din kollega gjort det och sen skryter för dig då lär det bara vara skitsnack. Att hacka sig in i en bank är en helt annan sak och de använder garanterat mycket säkrare system som UNIX eller liknande.
Citera
2016-03-01, 20:18
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
En kollega till mig påstod att han hackat sig in hos Kronofogden o lagt in skulder på diverse folk. Det tog en kvart säger han. Jag tyckte detta lät lite alltför otroligt, o undrar om det är möjligt? Då kan man väl lika gärna hacka en bank o föra över en miljard till sitt konto?

hacka banker kan man ju redan. eler ah, bankkonton. men ändå.
Citera
2016-03-01, 21:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pcyscs
Tror det är fullt möjligt för någon med de rätta kunskaperna. Windows 8 och senare versioner är som standard fyllt med trojaner Microsoft själva använder för avlyssna sina användare och lyckas någon ta kontrollen över dem kan man lätt ta över andras datorer. Och svenska myndigheter lär ha rena skämtet till brandväggar. Men att din kollega gjort det och sen skryter för dig då lär det bara vara skitsnack. Att hacka sig in i en bank är en helt annan sak och de använder garanterat mycket säkrare system som UNIX eller liknande.

Nej, de använder främst Windows, med spridda skurar av linux, unix och z/OS och OS/400.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback