Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-08-12, 23:30
  #25
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
1. Det är inte svårt at "hacka" sig in på en dator hos tex Kronofogden eller familjen Svensson.
Du har behov för en RAT och en crypter (så din RAT inte upptäcks av AV).

Skicka sen din krypterade RAT i ett mejl eller på ett annat sätt till Kronofogden och när filen öppnas, blir datoren infekterat och du kan göra vad du vill på den..

Om man antar att de vill öppna misstänksamma exekverbara filer, inte minst efter att OS:et uttryckligen skriver att det är det när de råkar öppna den. Låter osannolikt att man lyckas.
Citera
2016-08-13, 00:47
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Om man antar att de vill öppna misstänksamma exekverbara filer, inte minst efter att OS:et uttryckligen skriver att det är det när de råkar öppna den. Låter osannolikt att man lyckas.

Okej
Citera
2016-08-13, 02:07
  #27
Medlem
PaulTemples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
1. Det är inte svårt at "hacka" sig in på en dator hos tex Kronofogden eller familjen Svensson.
Du har behov för en RAT och en crypter (så din RAT inte upptäcks av AV).

Skicka sen din krypterade RAT i ett mejl eller på ett annat sätt till Kronofogden och när filen öppnas, blir datoren infekterat och du kan göra vad du vill på den.

2. Ja, det är absolut möjligt att hacka banker och föra över pengarna på en fake bankkonto och sen tvätta dom och casha ut. Det är inte svårt, men det tar tid och är j*vligt olagligt.

Och nej, jag säger inte att någon ska göra det, eftersom det är olagligt.

Men.. hur många transaktioner sker i deras system när du genomför det? Menar du att du gör det själv , eller får du deras system att göra det? Hur mörkar du detta?

Bokföringen i ett banksystem är oerhört mycket större än i ett vanligt företag där endast en transaktion i kundreskontran skapar kanske två, trehundra rader i undersystemen för att inte tala om huvudboken.
__________________
Senast redigerad av PaulTemple 2016-08-13 kl. 02:11.
Citera
2016-08-15, 12:35
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
1. Det är inte svårt at "hacka" sig in på en dator hos tex Kronofogden eller familjen Svensson.
Du har behov för en RAT och en crypter (så din RAT inte upptäcks av AV).

Skicka sen din krypterade RAT i ett mejl eller på ett annat sätt till Kronofogden och när filen öppnas, blir datoren infekterat och du kan göra vad du vill på den.

2. Ja, det är absolut möjligt att hacka banker och föra över pengarna på en fake bankkonto och sen tvätta dom och casha ut. Det är inte svårt, men det tar tid och är j*vligt olagligt.

Och nej, jag säger inte att någon ska göra det, eftersom det är olagligt.


Satan vad bränd du är haha, det är i stort sett omöjligt utan att vara på deras intranet och att ha fysisk tillgång till något som genererar säkerhetsnycklar.
__________________
Senast redigerad av LordMAD 2016-08-15 kl. 12:56.
Citera
2016-08-15, 19:16
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordMAD
Satan vad bränd du är haha, det är i stort sett omöjligt utan att vara på deras intranet och att ha fysisk tillgång till något som genererar säkerhetsnycklar.

You're showing your own stupidity
Citera
2016-08-15, 19:32
  #30
Medlem
hackertyp0 är närmre sanningen än LordMAD, men båda är rätt långt ifrån den.
Citera
2016-08-15, 19:53
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
hackertyp0 är närmre sanningen än LordMAD, men båda är rätt långt ifrån den.

Vem vill också berätta HUR man gör på FB?
Citera
2016-08-16, 08:47
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
hackertyp0 är närmre sanningen än LordMAD, men båda är rätt långt ifrån den.

Är du lika korkad som föregående, ni har verkligen 0 koll. Hade det här varit möjligt hade kineserna inriktat sig på det här och inte Ddos attacker där de tjänar SJUKT mycket stålar. DVS det är i princip helt omöjligt.

Sluta lek båda två när ni inte har någon kunskap alls inom ämnet, vi kan ta resten i pm då jag inte är speciellt intresserad av att outa mig.

"Vem vill berätta hur man gör" bara där inser jag att ditt iq ligger en bit under 90...

Lämnar det här forumet igen! Förstår varför jag slutade skriva här, trodde det fanns en marknad här men nivån är för låg.
__________________
Senast redigerad av LordMAD 2016-08-16 kl. 09:08.
Citera
2016-08-16, 10:53
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordMAD
Är du lika korkad som föregående, ni har verkligen 0 koll. Hade det här varit möjligt hade kineserna inriktat sig på det här och inte Ddos attacker där de tjänar SJUKT mycket stålar. DVS det är i princip helt omöjligt.

1. Det verkar till att du är extremt korkat.
2. Enhver idiot kan ddos.
3. Inte alla kinesare ddos.
4. Du är en idiot.
5. Ciao
Citera
2016-08-17, 17:35
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordMAD
Är du lika korkad som föregående, ni har verkligen 0 koll. Hade det här varit möjligt hade kineserna inriktat sig på det här och inte Ddos attacker där de tjänar SJUKT mycket stålar. DVS det är i princip helt omöjligt.

Sluta lek båda två när ni inte har någon kunskap alls inom ämnet, vi kan ta resten i pm då jag inte är speciellt intresserad av att outa mig.

"Vem vill berätta hur man gör" bara där inser jag att ditt iq ligger en bit under 90...

Lämnar det här forumet igen! Förstår varför jag slutade skriva här, trodde det fanns en marknad här men nivån är för låg.

Det är fullt möjligt, och jag har själv gjort det inom ramen för pentest, även om vi givetvis aldrig gjorde någon överföring. Jag har gjort det både genom direkta infrahack över internet, klientsideattacker och genom utrustning jag planterat på bankens nätverk, och i flera fall har jag, oavsett angreppsväg, i slutänden haft högsta behörighet på mainframen, och alltså kunnat skapa överföringar direkt, efter alla verifikationspunkter i den normala processen.

Flertalet angrepp har gjorts just från Kina där enorma belopp stulits från olika banker, så att fråga sig varför de inte gör det är ju lite onödigt
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback