Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-17, 16:10
Medlem
Jonte.fs avatar
Vilken av alla riksdagsledamter r den absolut svinigast?

D rknar jag med saker som att sitta dr period efter period men nd inte utrtta ngot.

Att bete sig egoistiskt i alla lgen.
Citera
2005-11-17, 16:19
Medlem
Gran Persson, Mna Sahlin. Helt verlgsna i egoism, Fast Gran r egentligen i en klass fr sig sjlv, han r ju socialdemokraterna.
Citera
2005-11-17, 17:26
Medlem
Engelbreckts avatar
Gudrun Schyman. Det mrks vl att det viktigaste fr henne r medial uppmrksamhet och att f vara i ledande position? Uppenbarligen betydde ju inte de ideal vnsterpartiet har ngot fr henne i praktiken och nr hon inte fick vara kvar i ledande position i partiet gick hon ver till F!. Att F! nu stller upp i riksdagvalet i en hast har skert inget att gra med att Gudrun vill sitta i riksdagen ven i fortsttningen, inte alls.
Citera
2005-11-17, 18:41
Medlem
Även om Schyman ligger bra till så var det först jag kom att tänka på grönsaks-sossarna, de där gamla halvblinda och halvdöva pensionärerna som sovit sig igenom hela livet på olika "förtroende-uppdrag" inom rörelsen.
Såpasossen Jan Emanuel eller vad han nu heter ligger också bra till för denna nomineringen.
Citera
2005-11-17, 19:21
Medlem
J.Ns avatar
Leta upp ngra av de artiklar som dyker upp med jmna mellanrum om vilka politiker som lmnat in minst antal motioner och varit mest frnvarande. Vissa verkar inte vara p jobbet eller jobba ofta
Citera
2005-11-17, 19:30
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Gudrun Schyman. Det mrks vl att det viktigaste fr henne r medial uppmrksamhet och att f vara i ledande position? Uppenbarligen betydde ju inte de ideal vnsterpartiet har ngot fr henne i praktiken och nr hon inte fick vara kvar i ledande position i partiet gick hon ver till F!. Att F! nu stller upp i riksdagvalet i en hast har skert inget att gra med att Gudrun vill sitta i riksdagen ven i fortsttningen, inte alls.

Japp, mitt i prick.

Hon skall alltid ha uppmrksamhet, ha ledande stllning och ha s lite som mjligt att gra.
Citera
2005-11-17, 19:52
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Leta upp ngra av de artiklar som dyker upp med jmna mellanrum om vilka politiker som lmnat in minst antal motioner och varit mest frnvarande. Vissa verkar inte vara p jobbet eller jobba ofta

Listor med minst antal motioner ger jag inte mycket fr... vari ligger vrdet av att underteckna en massa motioner som nd inte gr igenom? Det finns andra stt att pverka i processen som att sitta i sitt utskott och argumentera mot skit som andra lgger fram.

Och vilka som nrvarar vid voteringar r vrdelst det med. En trnad apa kan trycka p en knapp. Ledamter kan ju mycket vl sitta p sitt kontor och lsa igenom lagfrslag medan andra sitter och slentriantrycker p knappar, s lnge de kvittar bort sina rster s spelar det ju ingen roll om det r tre hundra eller om det r trettio rstande p plats.

N, jag tycker ocks att det r grnsaks-sossarna som sitter och rknar dagar till pensioneringen som r vrst.
Citera
2005-11-17, 20:18
Medlem
Ankdammsmans avatar
r inte alla politiker ganska ego?

Tycker lite att det hr till jobbet, ungefr som att alla idrottstjrnor r diviga eller alla musikstjrnor r svin. Man gr knappast karrir p altruism.
Citera
2005-11-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Listor med minst antal motioner ger jag inte mycket fr... vari ligger vrdet av att underteckna en massa motioner som nd inte gr igenom? Det finns andra stt att pverka i processen som att sitta i sitt utskott och argumentera mot skit som andra lgger fram.

Och vilka som nrvarar vid voteringar r vrdelst det med. En trnad apa kan trycka p en knapp. Ledamter kan ju mycket vl sitta p sitt kontor och lsa igenom lagfrslag medan andra sitter och slentriantrycker p knappar, s lnge de kvittar bort sina rster s spelar det ju ingen roll om det r tre hundra eller om det r trettio rstande p plats.

N, jag tycker ocks att det r grnsaks-sossarna som sitter och rknar dagar till pensioneringen som r vrst.
Kan bara hlla med, dessutom om man lgger ner mycket arbete p ett ftal motioner s kan det vl tyda p ett stort engagemang i vissa sakfrgor?
Det r knappast bttre att slarva genom ett stort antal frgor n att ta itu med ett ftal p allvar.
Det finns skert grnsaks-moderater med.
Men smpartierna verkar ha fler engagerade politiker, har vl en hel del med karrir kontra vertygelse att gra.
Citera
2005-11-18, 11:33
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK

Nu menade jag inte att de var de enda sakerna som rknas men eftersom en del av jobbet trots allt gr ut p motioner, att argumentera fr dem och rsta osv s anser jag fortfarande att det ska gras och att det kan sga ngot om tiden de lgger ner p sitt jobb.
Citera
2005-11-18, 14:03
Medlem
Ankdammsman:
Word! Politiker r egoister av naturen, och ibland undrar jag om inte alla r svin ocks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in