Citat:
Ursprungligen postat av
expectWhat
Hej där!
Jag är helt säker på detta jag tänker skriva men jag formulerar mig ändå på så sätt att "jag tror" för att det inte ska låta som ett påstående.
Jag tror att alla pengar som diverse industrier genererar till sist går till samma sorts människor, och att genom att hålla samhället ytligt och materiellt genererar mest pengar. Jag får känslan av att samma grupp människor har valt "den onda" vägen i livet genom materiellt tänkande och inriktning.
Jag tror att dessa människor vet om och känner till saker vi inte vet om, och att vi och vården egentligen har enorma förmågor som dessa människor får oss att inte veta för att det hade inneburit mindre pengar.
En sak som slog mig här om dagen var tanken på dedär avsnittet av 'Duck tales' där det står "Ask about Illuminati" på en syntavla, kan det vara så att den gruppen av människor har kontroll över filmindustrin och godkänner eller inte vad som ska ut för att kollas på? Och att den som skapade serien valde att skriva det där för att denna gruppen av människor inte skulle lägga märke till det och låta det sändas?
Och med tanke på detta materiella tänkandet, vad tror ni vi kommer att få uppleva i framtiden för att hålla oss människor tillbaka?
Mvh
Kapitalism är naturligt... Kapitalism är friheten att kunna tjäna pengar och att vara fri... Illuminati är nått helt annat... Illuminati är staten och politiska ledare samt federala myndigheter och diverse tror jag... Det är dom som vill kontrollera den stora massan och spionera på oss, samt förtrycka oss och beröva oss friheten... Jag är själv kraftigt lagd åt höger, men jag vill bara ha låga skatter, frihet, vapen (om regeringen inte låter folket ha vapen så är det ett stort steg närmre ett samhälle som i tex boken 1984) jag är inte maktgalen och vill inte förtrycka arbetarklassen, jag vill bara ha frihet, och rättvisa, dock inte för mycket. Farligheter som droger och diverse bör ju hållas illegala... Staten fyller ju många andra viktiga funktioner också. Men kom ihåg att kapitalism inte bör fördömas pga Illuminati, för alla borgare tänker inte i samma banor som Illuminati-medlemmar... Om du sedan vill fördöma högern an andra anledningar så är det upp till dig...