• 2
  • 3
2016-03-14, 21:42
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoorhater
Musik, enligt mig, handlar om att ge och vcka knslor. Growlande gr detta p ett mycket effektivt stt.

Absolut. Hos mig framkallar den irritation och lje. Hos andra naturligtvis gillande. Svaren n s lnge tyder p att den gemene lyssnaren r ver tolv r vilket jag personligen finner anmrkningsvrt.

Gr det att stta fingret p vad det r man gillar med growl?
Citera
2016-03-14, 22:59
Medlem
Blodsritens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Absolut. Hos mig framkallar den irritation och lje. Hos andra naturligtvis gillande. Svaren n s lnge tyder p att den gemene lyssnaren r ver tolv r vilket jag personligen finner anmrkningsvrt.

Gr det att stta fingret p vad det r man gillar med growl?
vet int. Det r som opera...annat stt att sjunga p....lter sknt p ngot stt...lite av smaksak tror jag
Citera
2016-03-15, 01:52
Medlem
Geomeisters avatar
Kan ngon lnka exempel p vad dom anser vara bra growling och vad som r urkasst?
Citera
2016-03-15, 02:14
Medlem
lskar gammal floridadts! Decide, cc och morbid angel. Pappa Vincent i morbid har en bra stmma. Det bara sprutar ut ondska ur stmbanden! Hur hade ltit med Nihon gosse med silky smoth rst? I andra sammanhang hatar jag det dock som nr ngot nytt ''metal''-band kliver upp p scenen och det brjas rappas igenom versen. Vid refrngen hoppar en annan Snubbe med fula tatueringar och keps in och brjar sjunga med en silkeslen pojkrst och avrundar med lite grown. D vill man ju bara kliva upp p scenen och gen en rfil! Vilken dynga.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in