Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-27, 20:01
Medlem
Edit: Det funkar kanon nu med Perfect Player, Kodi funkade inte så bra...

Citat:
Ursprungligen postat av RadonKing
Tjena
Ni som kör med en Android box (mi box) och Kodi med Simpleiptv.
Jag har fått 24h test på Rapid och Necro och ska utvärdera dem.

Jag får dem inte i full upplösning vilket innebär att bilden på HdKanalerna blir som SD, ser inte så kul ut i fullskärmsläge
Om jag väljer i OSD (videomenyn) Normal så får jag fullskärm fast i SD
Om jag däremot väljer orginal storlek så får jag HD (bra bild i alla fall) men den visas bara 50% av skärmen.
(Undertexterna visas i normal storlek oavsett)
Har jag gjort nåt fel nånstans eller får man bara en sån (liten )signal?
2017-03-27, 20:05
Medlem
Någon som vet varför man inte kommer åt rapidiptvs hemsidan?
2017-03-27, 20:08
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schdefan
DNS servern är ur funktion
2017-03-27, 20:09
Medlem
Citat:

Vart nere länge, om du vill köpa adda "cuvil." på Skype.. Han äger sidan och är premium reseller. Köpte av honom.
2017-03-27, 20:31
Medlem
Citat:
Om du kollar under VIP NOR så blir det betydligt fler

Fast fortfarande finns inte animal planet HD och National Geographic HD, riktigt dåligt!
2017-03-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsint
Är ny inom iptv, kör nu kodi och tvheadend (dvb-c) men är sugen på att testa iptv. Har inte läst igenom hela tråden, så jag har några frågor.

Hur integreras dessa iptv providers i kodi? Finns det någon som har bättre integration än andra? Hittar dåligt med guider...

Jag är främst intresserad av sport i HD, vilket är det bästa alternativet?
Du kan lägga till IPTV i tvheadend med och få det integrerat med dina vanliga kanaler.
Då funkar också texttv textningen som det inte gör annars i Kodi då den konverterar om det till ett format som Kodi förstår. Krävs däremot rätt inställningar som att stänga av all form av automatisk scanning och sätta att den använder max 1 connection. Inte scanna in för många kanaler åt gången då för mycket zapping kan leda till ban av IP.
Då man väl fått till allt så funkar det utmärkt.
2017-03-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Jag köpte 3 månader rapidiptv, Fast är lite besviken, National geographic utan svensk test men bra bild, ViasatmotorHD finns inte bara vanliga viasatmotor och bilden är till och från bra. Men tittade på camdserver hemsida, dom verkar ju ha alla kanaler i hd i "Elite card scharing package". Funderar på att köpa ett 3 månaders abonnemang av dom istället.
Svensk text funkar i mjukvara och boxar som stöder texttv textning.
Kör man Kodi så får man texttv textning om man kör tvheadend som backend.
VLC, Enigma2 och dom flesta andra PVR mjukvaror stöder texttv textning direkt så finns ju andra alternativ med.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-03-27 kl. 20:40.
2017-03-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Du kan lägga till IPTV i tvheadend med och få det integrerat med dina vanliga kanaler.
Då funkar också texttv textningen som det inte gör annars i Kodi då den konverterar om det till ett format som Kodi förstår. Krävs däremot rätt inställningar som att stänga av all form av automatisk scanning och sätta att den använder max 1 connection. Inte scanna in för många kanaler åt gången då för mycket zapping kan leda till ban av IP.
Då man väl fått till allt så funkar det utmärkt.
Ah tack, inte tänkt på att IPTV finns i tvheadend, ska testa det.

Någon som kan svara på om det är lugnt att regga med vanlig mail-adress på camdserver eller jag ska använda en "spam-adress"?
2017-03-27, 21:13
Medlem
Är det han som heter Cuvillier IPTV?
På Skype
Man vill ju inte bli lurad 😋

Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Vart nere länge, om du vill köpa adda "cuvil." på Skype.. Han äger sidan och är premium reseller. Köpte av honom.
2017-03-27, 21:54
Medlem
Satan vad många svenska kanaler som inte fungerar i Camdserver, man blir ganska förbannad när man precis köpt ett abonnemang och kanalerna får "connection failed" hela jäkla tiden....
2017-03-27, 22:15
Medlem
redhotchilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoBeard
Det är inget unikt för Camd. Samma på Rapid...jag måste byta från norska till svenska på Nick jr varje gång. King har samma fel tror jag.

Hur menar du med att byta? Kan man ändra talande språk på kanalen lr hur menar du?
2017-03-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wanh
Satan vad många svenska kanaler som inte fungerar i Camdserver, man blir ganska förbannad när man precis köpt ett abonnemang och kanalerna får "connection failed" hela jäkla tiden....
jag har inga problem iaf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in