Citat:
Ursprungligen postat av
Europolitan
Visst är det så att det går att få tag på gratis, men som jag förstått det är IPTVking och den andra mer av ett kanalpaket. Slår du in det så ska det fungera och i princip alltid vara uppe. De Kodi-boxar jag har sett så tas kanallistor ned och blir inaktuella. Tanken är väl att man alltid ska kunna se den matchen man är intresserad av och lita på att den finns live.
Menar du att man kan få samma "uptime" gratis?
90% av leverantörerna där ute kör med samma host (en enkel traceroute visar detta) och alla hyr sig in på xtream codez. Sedan vem som administrerar vad skiljer sig en del då olika leverantörer bidrar med olika mycket till dessa leverantörer.
kungarna verkar bidra med skandinaviska, portuguesiska, ex-yugoslavien och turkiet. Detta har de påvisat att det är precis dom som administrerar dessa i deras forum genom att genom live förfrågningar ändra, uppdatera osv bland dessa. Övriga kanalpaket har dom alltid sagt att dom hyr sig in på av andra leverantörer kanske rapid eller andra och kan ej påverka detta direkt.
att priserna skiljer sig så mycket bland xtream codez medlemmarna är väl utgifter, server hyra osv. alla kopplas ju till samma knutpunkt hos xtreamcodez (därav har de största leverantörerna samma länkningar) men sedan skickas de sedan vidare genom sina egna servrar som de själva bekostar. det är därför exempelvis att kungarna kan flyta på medan rapid kan lagga utav helvete samma kanal, samma tidpunkt.
sedan kommer de in en hel del andra faktorer som säkerligen påverkar detta med exempelvis, betalsystem, integritet, utbud, support, personal osv
kan också säga av egen erfarenhet att kungarna är väldigt generösa med att dela ut gratis abonnemang eller hårdvara i utbyte mot hjälp, tekniska tips och annat som förbättrar deras tjänst.
ni som köper tänker köpa något från kina eller andra ställen fullsmockade med kanaler "gratis" får tänka om. Det finns inget i denna värld som heter gratis. De som sänder kanalerna har kostnader, utgifter, hyror och allt annat. Dessa system lär inte fungera i längden.
jag har ett mail från kungarna angående deras återförsäljare information. så här står det i en av punkterna.
Citat:
- Du får ALDRIG sälja s.k Lifetime accounts, dvs ett konto man betalar för en gång som gäller i all evighet
När jag såg detta först kom jag att tänka på kina boxarna. Eftersom denna regel finns så måste de ha funnits bra med missbruk kring detta. Så jag funderar på om inte de som erbjuder box plus gratis livstid med kanaler inte gör någon sån här fuling?? en tanke bara