Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-26, 19:15
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Du laddar inte ner eller gör nått annat på datorn samtidigt? har du 3g/4g lina? en stabil fiber är absolut att rekommendera om du har möjlighet att skaffa det.
Pausa programmet en liten stund och se om det hjälper.
Nej, har inget annat igång. Sitter alltså på lina nu och det buffrar inte ens 1%. Står på 0 konstant. http://imgur.com/XiRHFof
2017-01-26, 19:18
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jperss10
Jag kör via wifi och har aldrig problem. Nu kör jag med iptvking och TVIP S Box och det snurrar på riktigt bra så varför alla snackar om att det inte går med wifi förstår jag inte.

Det är ingen som sagt att det inte går med wifi, men har du problem med buffring så finns det en väldigt stor chans att det hjälper om du kör med kabel.

Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Nej, har inget annat igång. Sitter alltså på lina nu och det buffrar inte ens 1%. Står på 0 konstant. http://imgur.com/XiRHFof

Kolla med reseller som du fick trailen av, dom brukar vara väldigt bra på att hjälpa.
2017-01-26, 19:53
Medlem
Citat:

Prova VLC efter du har ställt in VLC korrekt
2017-01-26, 22:01
Medlem
Citat:

vilken bredbandsleverantör har du?
2017-01-26, 22:13
Bannlyst
Det går att få tag på allt detta gratis. Man behöver dock en bra boxer så det inte buffrar.
2017-01-26, 22:47
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
Det går att få tag på allt detta gratis. Man behöver dock en bra boxer så det inte buffrar.

Vad yrar du om? Boxer är en leverantör för Sveriges digtala marksändningar.

Däremot dräller det av publika .m3u-listor för världens alla TV-kanaler, krävs inte mer än VLC eller motsvarande för att kolla på dessa i realtid. Buffringen ställer man in lokalt, förutsatt att bandbredden på streamen inte är såpass usel så att det ändå är dödfött.
2017-01-27, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Vad yrar du om? Boxer är en leverantör för Sveriges digtala marksändningar.

Däremot dräller det av publika .m3u-listor för världens alla TV-kanaler, krävs inte mer än VLC eller motsvarande för att kolla på dessa i realtid. Buffringen ställer man in lokalt, förutsatt att bandbredden på streamen inte är såpass usel så att det ändå är dödfött.
Syftade på box -_-

Det finns addons som man bara kan lägga till och få exakt samma utbud som iptvking ger.
2017-01-27, 14:54
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
Syftade på box -_-

Det finns addons som man bara kan lägga till och få exakt samma utbud som iptvking ger.

Tala ut!
2017-01-27, 16:48
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Det kommer bli 1000 gånger bättre när du kör med kabel.
https://support.rapidiptv.net/hc/en-...C-Media-Player

Gäller det samma på MAG250?
2017-01-27, 18:09
Bannlyst
Vissa har PM:at om svenska kanaler. Jag lägger ut lite som ändå täcker en bra bit på det som IPTVKING ger ut. Allt är inte i HD. Och ja, det förekommer lagg. Det är gratis som sagt. Om det inte fungerar för er, så har ni gjort något fel. Punkt. De flesta VIASAT sport kanalerna finns, men ej i HD.

Det finns en som heter Darkzide IPTV, den har ett fåtal svenska kanaler, de mesta är i danska.

Sedan finns LiveStreams Pro. Ladda först ner Shanis repository och lägg till den därifrån.

denna sidan kan ni ladda ner massor av listor. Konvertera alla till XML. Efter att ni har fixat LiveStreams Pro, högerklicka - Add Source, välj den XML filen som ni laddade ner, sedan döper ni om namnet till det som XML filen heter på KODI. Där kan ni sedan kolla på allt som den listan ger.

Här är den skandinaviska.

Det finns självklart olika listor, man väljer själv beroende på vilket lands kanaler man vill ha.

Vissa av dessa stängs ner. Man måste hela tiden vara uppdaterad. Jag har haft alla svenska kanaler när det kommer till CMORE och Viasat. Både i HD och ej. Men det händer ju att de försvinner och att man måste leta nytt.

Det bästa alternativet är ändå att köpa det som IPTVKING och RAPID och många andra ger. Det som de ger ut drömde folk om att få för 10-12 år sedan ändå. Köp en bra box och någon av deras utbud, så slipper ni lagg och hela tiden behöva leta nytt plus att man slipper vänta hela tiden mellan kanalbyte som tar tusen år med dessa addons på KODI. Dessutom sparar man sjukt mycket pengar för alla de tusentals kanalerna man får!

Senast redigerad av Underutvecklad 2017-01-27 kl. 18:29.
2017-01-27, 19:26
Bannlyst
Äh man blir ju porr skadad och lat av IPTVking.me varför vill man ha så många kanaler?
2017-01-27, 19:53
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Gäller det samma på MAG250?

Ja kör du wifi och har problem med buffring så testa med en kabel.

Citat:
Ursprungligen postat av spocck
Äh man blir ju porr skadad och lat av IPTVking.me varför vill man ha så många kanaler?

Det finns väl ingen som behöver 5000 kanaler, men vill jag se en fotboll eller hockey match så har jag en kanal som sänder det, jag behöver inte leta streams som funkar för att se det.
Sen finns det ju ingen svensk kanal som visar boxning, MMA och liknande längre, då är det ju smidigt att man har Fight Sport UK.
Sen om man gillar dokumentärer och naturprogram så har man 20 kanaler till det, man slipper kolla på Discoverys scriptade hittepå historier.

För 100kr i månaden så är det ju inget att bråka om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in