Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-14, 23:07
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle2081
Har exakt samma dilemma... fler kanaler och bättre kvalite hos king iptv.
Dock känns rapidiptv mer framtidsäker då den är mkt mer känd än king iptv.
1200kr mot 700kr är också en faktor....

Köp tre månader king iptv och en månad rapid så kan du testa vilken du föredrar.

Att king har fler kanaler spelar ingen roll, så länge de du vill ha finns, du kommer bara använda en bråkdel av kanalerna, så det är ingen skillnad om du har 4000 eller 7000.

500kr skillnad på ett år är inte mycket i sammanhanget.
2017-08-15, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Ok läste nåt om det men det är inte själva Kodi som är problemet och har inget med bandbreddsproblem att göra utan nåt annat. Inga problem här med nån 17.x version vad jag än kört på iaf.
Tar inte mer eller mindre bandbredd för att du använder en annan klient.
Sen att bandbredden kanske inte räcker till alltid är ju sant då även 10gbit äts upp snabbt om flera 1000 klienter börjar titta på samma kanal samtidigt.
OSMC-teamet jobbar på en workaround mot blockeringen så vi får se om bandbredden räcker när 4-500 000 OSMC-användare har möjlighet att använda Rapid igen.
2017-08-15, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selecta
Har testat giantiptv server 1 det mesta flöt ju på bra och bra kanaler. Men vilken usel kvalité på viasat sport kanalerna. Är det lika på server 2?
Ja dom är oftast inte i HD men Sky Sport bla brukar ofta vissa samma matcher och i FHD.
Men Rapid kommer snart tvingas leverera kanalerna i HD då Viasat kommer gå över till nyare teknik med start i höst, det som Canal Digital redan gjort till stor del. Det innebär MPEG4 på alla kanaler och det som har HD kanaler idag kommer bara sändas i HD i fortsättningen. För Viasat Sport och film kanalernas del så görs det Jan 2018.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-15 kl. 06:41.
2017-08-15, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Har testat en 24h period på Iptvkings, jag körde på min Apple TV4, det funkade klockrent, har också en LG Oled med iptv appen. Man kan väl köra på båda men inte samtidigt om jag förstått det hela rätt, dvs jag kan "set up" på båda enheterna och sen alternera med dom två. Om jag nu inte kommer klippa hela paketet för 2500:- med box och abb.

Sitter lite i valet och kvalet hur jag ska göra...

Någon som har box från iptvkings, hur ser interfacet ut? hur fungerar tvkontrollen?

Sitter i samma situation, att välja mellan AppleTV4 eller att köra med en box.
Hur var upplevelsen att bläddra genom kanaler på AppleTV?

Någon som har testat köra detta med VPN?
2017-08-15, 08:49
Medlem
selectas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Ja dom är oftast inte i HD men Sky Sport bla brukar ofta vissa samma matcher och i FHD.
Men Rapid kommer snart tvingas leverera kanalerna i HD då Viasat kommer gå över till nyare teknik med start i höst, det som Canal Digital redan gjort till stor del. Det innebär MPEG4 på alla kanaler och det som har HD kanaler idag kommer bara sändas i HD i fortsättningen. För Viasat Sport och film kanalernas del så görs det Jan 2018.

Ja jag vet inte vem man ska välja nu. Har idag något som heter proiptv men väldigt mycket lagg och giantiptv hade ett gäng uk kanaler som inte proiptv har samtidigt är det väldigt bra kvalité på viasat kanalerna på proiptv. Fan vad svårt.

Är det någon som vet vem som ligger bakom proiptv? Kan ju inte vara rapid då utbudet skiljer sig från giantiptv.
2017-08-15, 09:11
Medlem
selectas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omgpsr

Sitter på Apple TV4 och funderar på att skaffa box, blir så mycket bläddrande med apple tv och det underlättar nog om det är en riktig dosa man har som till en box.

Ska bara bestämma mig vilken leverantör jag ska ha innan jag skaffar en box.
2017-08-15, 12:41
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omgpsr

Tyckte det gick lite sisådär att navigera med apple tv 4 kontrollen, man får ju bläddra å styra med sensorn, och man kommer ju åt den hela jävla tiden... i det fallet så var det mycket smidigare och köra med min egna lg tvdosa till tv appen.
2017-08-15, 12:51
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle2081
Har exakt samma dilemma... fler kanaler och bättre kvalite hos king iptv.
Dock känns rapidiptv mer framtidsäker då den är mkt mer känd än king iptv.
1200kr mot 700kr är också en faktor....

Ja precis, exakt så tänker jag också. Bättre kvalitet hos king iptv, medan rapid känns "seriösare" och mer framtidssäker på nå vänster... om man nu kan se det så i den här branchen haha.
2017-08-15, 14:36
Medlem
selectas avatar
Av alla ställen som verkar finnas, vem är det som levererar från rapid?
2017-08-15, 14:36
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Ja precis, exakt så tänker jag också. Bättre kvalitet hos king iptv, medan rapid känns "seriösare" och mer framtidssäker på nå vänster... om man nu kan se det så i den här branchen haha.

Man kan ju alltid byta om man inte är nöjd.

Jag kör rapid vanligtvis men har nu skaffat en trial hos king iptv, kan skriva vilken jag föredrar senare ikväll.
2017-08-15, 15:09
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Man kan ju alltid byta om man inte är nöjd.

Jag kör rapid vanligtvis men har nu skaffat en trial hos king iptv, kan skriva vilken jag föredrar senare ikväll.

Byta? Om man degat för 1 års abb hos ena, så lär det ju bli svårt att sedan byta till det andra? eller har jag missuppfattat det hela?
2017-08-15, 18:17
Medlem
Detta fungerar otroligt bra blev verkligen förvånad! , kör ni med Vpn innan ni börjar titta eller behövs det inte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in