Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-15, 19:40
  #3769
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Byta? Om man degat för 1 års abb hos ena, så lär det ju bli svårt att sedan byta till det andra? eller har jag missuppfattat det hela?


Köp en månad först såklart.
2017-08-15, 20:04
  #3770
Medlem
Cents4s avatar
Aldrig förstått varför Rapid har så usel bild på Viasat Sport Premium. 720p är riktigt dåligt när det ska vankas Champions League fotboll senare i höst.
2017-08-15, 20:23
  #3771
Medlem
Tycker inte man ska stirra sig blind på upplösningen utan högre bitrate har mer betydelse.
720p med hög bitrate kan se bättre ut än 1080i och också mer lämpad för sport då uppdatering är mer viktigt.
1080i betyder egentligen att varje bild är 1920*540 där udda linje visas på ena bilden och jämna linje i nästa bild så det krävs 2 bilder för att få 1920*1080. Det betyder att 1080i/50 som dom flesta kanaler sänder i ger 25 hela bildrutor medans en 720p/50 sändning ger 50 bildrutor och det är bättre för sport.
Skulle föredra en IPTV eller marksänd signal istället om den sänder i 720p med hög bitrate.
2017-08-15, 20:40
  #3772
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Aldrig förstått varför Rapid har så usel bild på Viasat Sport Premium. 720p är riktigt dåligt när det ska vankas Champions League fotboll senare i höst.

Håller med om att den är dålig, känns lite tråkigt, man väljer nog någon annan kanal istället.

Bilden var lite bättre på king-iptv, men gillar rapid bättre i övrigt.


Finns det hopp om att rapids viasat kanaler kommer bli bättre? Var är det skon klämmer? Många kanaler är ju otroligt fina.
2017-08-15, 21:05
  #3773
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Håller med om att den är dålig, känns lite tråkigt, man väljer nog någon annan kanal istället.

Bilden var lite bättre på king-iptv, men gillar rapid bättre i övrigt.


Finns det hopp om att rapids viasat kanaler kommer bli bättre? Var är det skon klämmer? Många kanaler är ju otroligt fina.

Pratade för inte sålängesen med en återförsäljare på Rapid och enligt honom så är det på gång med bättre upplösning på Viasatkanalerna. Om det blir innan Champions drar igång vågade han inte svara på.

Det är konstigt att man inte löst detta tidigare. Camdserver har t.ex kanalerna på 1280x720 så där är man lite bättre på just Viasat kanalerna, kan Camdserver erbjuda sådan upplösning borde Rapid också kunna göra det.
2017-08-15, 21:22
  #3774
Medlem
pedobear84s avatar
Vad ska man ta om man vill ha cmore kanalerna med BRA kvalla?
2017-08-15, 21:32
  #3775
Medlem
selectas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Vad ska man ta om man vill ha cmore kanalerna med BRA kvalla?

Giantiptv har bra kvalité på cmore det är bara viasat som inte är så bra
2017-08-15, 21:35
  #3776
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selecta
Giantiptv har bra kvalité på cmore det är bara viasat som inte är så bra

Klockrent! tackar!

en till fråga.. om ja tar min iptv BOX macadress när ja fixar abonemanget.. Kan jag bara se det på min box då? eller går det på nått sätt byta till typ datorn om ja skulle vilja det?
2017-08-15, 21:46
  #3777
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Klockrent! tackar!

en till fråga.. om ja tar min iptv BOX macadress när ja fixar abonemanget.. Kan jag bara se det på min box då? eller går det på nått sätt byta till typ datorn om ja skulle vilja det?
Ett abonnemang per enhet.
2017-08-15, 22:07
  #3778
Medlem
Caesarns avatar
Vill tyvärr åt både Champions League (Viasat) och SHL (CMore). Finns det någon med bra kvalité på båda?
2017-08-15, 22:29
  #3779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesarn
Vill tyvärr åt både Champions League (Viasat) och SHL (CMore). Finns det någon med bra kvalité på båda?
Camdserver är väl dem som har mest HD i både Cmore och Viasat...
2017-08-15, 22:31
  #3780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ett abonnemang per enhet.
Nej du kan använda 1 abb på hur många enheter du vill men inte samtidigt.
Du kan numera även skapa en line om du har MAG för att köra m3u fil eller lägga till MAG om du har m3u fil.
Det är möjligt i nya dashboarden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in