Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-04, 12:02
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Ja det ska bara säljas Rapid där men det finns ett stort antal där som lurar folk med billigare abonnameng som är nåt annat. Varningsklocka bör ringa om det ligger under rekomenderat pris på runt 90 euro.
70€ som jag ser en del nämna här som nån säljare verkar sälja för låter som en stor varningsklocka då den resellern skulle i princip sälja helt utan vinst och ni kan ju fråga er själv om ni skulle göra det som reseller.
Hur vet man vad man köper då? Var kan man kolla att man har rapid?
2017-11-04, 13:35
Medlem
Spännande att följa om och när någon blir dömd för att streama iPTV!
Jag har testat och det finns ju faktiskt massor med gratiskanaler. Box köpte jag för bra pris på nätet hos tellusiptv.com Kunde få gratistest där också. Kan någon berätta hur det går till om man vill spela in ett program med sin box? Kör nu en T95Z Plus med 32GB lagring och 3GB Ram. Man får väl spara inspelningen på nån fet USB sticka så att inte all lagring tar slut på en gång? Ska INTE spela in upphovsrättsskyddat material, lovar!
2017-11-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Hur vet man vad man köper då? Var kan man kolla att man har rapid?
Bör stå clientportal.link eller sluta med iptv.uno i adressen.
Finns väl enstaka som kör med en egen domain med.
2017-11-04, 16:19
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Bör stå clientportal.link eller sluta med iptv.uno i adressen.
Finns väl enstaka som kör med en egen domain med.
Då har man köpt rätt då. ☺
2017-11-05, 12:42
Medlem
Citat:
Då har man köpt rätt då. ☺

Vad betalar du för ett år? De 90 Euro som verkar vara rimligt enligt trådnestorn freddyk666?
2017-11-05, 12:47
Medlem
Masscentrums avatar
Är det någon skillnad mellan polar bear iptv och kingiptv. Vilken laggar mest av dessa två? Eller laggar dom lika mycket då båda går genom Rapid?
2017-11-05, 13:04
Medlem
IPTV är något helt nytt för mig, har nu leverantören "viaip" och kör test och de är väl helt ok. Enda problemet är att typ 40% av kanalerna inte är i HD utan typ 480, är detta något som är ett problem hos alla leverantörer eller bör jag byta? Vilken är då bäst och varför? Har sett många här inne nämna rapid och IPTVking.
2017-11-05, 13:11
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaladanos
Vad betalar du för ett år? De 90 Euro som verkar vara rimligt enligt trådnestorn freddyk666?
Nej jag betalar 70 euro och det erbjudandet fick jag från två olika försäljare.

Citat:
Ursprungligen postat av Aleelo
IPTV är något helt nytt för mig, har nu leverantören "viaip" och kör test och de är väl helt ok. Enda problemet är att typ 40% av kanalerna inte är i HD utan typ 480, är detta något som är ett problem hos alla leverantörer eller bör jag byta? Vilken är då bäst och varför? Har sett många här inne nämna rapid och IPTVking.
Rapid har HD på det mesta utom Viasats kanaler.
2017-11-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ok då sysslar dom med välgörenhet i princip då dom inte gör nån vinst då.
Visst köper man väldigt mycket credits åt gången så kan man få ner priset några euro men ändå.
Det finns ju många exempel som sagt där dom först gett RAPID för en period sen har dom bytt och lagt till folk på annat ställe som är billigare för dom som GENIPTV.
Hos GENIPTV betalar resellers 40€/år https://geniptv.com/reseller/
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-05 kl. 13:24.
2017-11-05, 13:25
Medlem
Citat:

Rapid har HD på det mesta utom Viasats kanaler.
Hmm :/ Låter lite alla har samma problem? Samma med IPTVking?
2017-11-05, 13:26
Medlem
Viasats SD kanaler kommer släckas ner snart så kommer inte finnas nåt annat än HD att sända.

https://www.viasat.se/boxinfo

När utgår kanalerna från äldre digitalboxar?

I januari 2018 byter följande kanaler sändningsteknik och din SD-box kan då inte ta emot dem längre:

Viasat Film Action
Viasat Film Family
Viasat Film Hits
Viasat Film Premiere
Viasat Series
Viasat Fotboll
Viasat Golf
Viasat Hockey
Viasat Motor
Viasat Sport
Viasat Sport Premium

I mars 2018 byter följande kanaler sändningsteknik och din SD-box kan då inte ta emot dem längre:

SVT1 (inkl. regionala versioner)
SVT2 (inkl. regionala versioner)
TV3
TV4
Kanal 5
TV6
Sjuan
TV8
Kanal 9
TV10
Kanal 11
TV12
SVT Barnkanalen
SVT Kunskapskanalen
SVT24
TV4 Fakta
TV4 Film
TV4 Guld
National Geographic
Viasat Explore
Viasat History
Viasat Nature / Playboy TV
BBC World News
CNN
Comedy Central
E! Entertainment
MTV
Nat Geo Wild
NHK World TV
SBN International

Samtidigt håller korten på bytas ut och kanalerna kommer inte fungera med dom nya korten med cardsharing heller.
Om det nu inte finns nån icke publik lösning på det problemet förstås.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-05 kl. 13:30.
2017-11-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ok då sysslar dom med välgörenhet i princip då dom inte gör nån vinst då.
Visst köper man väldigt mycket credits åt gången så kan man få ner priset några euro men ändå.
Det finns ju många exempel som sagt där dom först gett RAPID för en period sen har dom bytt och lagt till folk på annat ställe som är billigare för dom som GENIPTV.
Hos GENIPTV betalar resellers 40€/år https://geniptv.com/reseller/

Svenska resellers (som pratar svenska, och har swish som accepterad betalningsmetod) är 9 av 10 gånger dyrare än utländska, trots att både säljer samma produkt. Jag tror att det till stor del beror på att svenskar vill ha en större vinstmarginal. Varför ska jag som köpare handla från en svensk reseller och betala extra? Jo, om jag vill betala med swish och inte kan ett dugg engelska. Finns inga andra fördelar, engelskspråkiga resellers är billigare och ger bättre support då många av de är online 24/7.

Det finns såklart "oärliga" resellers som försöker sälja på dig en sämre produkt, för att tjäna extra extra pengar (i vilken business finns inte det?). Men jag tror att du försöker få problemet att se ut större än vad det är. Ja, "Cuvillier" vilseledde några användare - men nu när rapid/iptv.community erbjuder clients dashboards så ser jag ingen anledning till att detta ska ske igen. Om du som köpare inte är blåögd, så borde du ej få några problem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in