2017-12-09, 12:58
Medlem
NickLidstroms avatar
Bästa leverantören för NHL? Någon bra med amerikanskt utbud.
2017-12-09, 13:36
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrrysov
Fungerar fortfarande inte för mig. Har telia.
Vilken IPTV leverantör har du?
2017-12-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Vilken IPTV leverantör har du?
Rapid. Kör smart-tv appen.
2017-12-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Bästa leverantören för NHL? Någon bra med amerikanskt utbud.
DexterTV, GearsTV, Smoothstreams är några exempel.
Smoothstreams är mer för sport och stöder multistreams som standard medans dom andra 2 är mer generellt utbud om man vill ha annat än sport med.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-12-09 kl. 19:41.
2017-12-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag tror det är Rapid som fixat. Har själv inte bekräftat det, får kolla under kvällningen
Rapid eller nån annan IPTV leverantörer kan inte fixa ett skit då det är peeringen och vägen trafiken tar från deras servrar som är problemet. Det är utanför deras kontroll.
Dom som kan ändra på det är Core Backbone och Telia hur trafiken ska gå till och från Telia.
Visst man kan byta till en helt annan CDN leverantör men då kanske andra ISP's får problem istället och det är inte helt lätt då det inte är laglig content heller.
Vad jag kan se hos diverse VPN och ISP's där det fungerar så ser det ut som det peeras hos STHIX men det verkar som på sistone skickar Telia trafiken genom Cogent och har ingen peering mot Core Backbone och där ser det ut som det säckar ihop.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-12-10 kl. 11:35.
2017-12-10, 11:38
Medlem
Artygs avatar
Telia fiber har varit problematiskt under helgen hos min syster. Satte på vpn och då fungerade allt aom vanligt.

Använder rapid.
2017-12-10, 11:55
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Rapid eller nån annan IPTV leverantörer kan inte fixa ett skit då det är peeringen och vägen trafiken tar från deras servrar som är problemet. Det är utanför deras kontroll.
Dom som kan ändra på det är Core Backbone och Telia hur trafiken ska gå till och från Telia.
Visst man kan byta till en helt annan CDN leverantör men då kanske andra ISP's får problem istället och det är inte helt lätt då det inte är laglig content heller.
Vad jag kan se hos diverse VPN och ISP's där det fungerar så ser det ut som det peeras hos STHIX men det verkar som på sistone skickar Telia trafiken genom Cogent och har ingen peering mot Core Backbone och där ser det ut som det säckar ihop.
då är det alltså ingen blockering av Telia som dom gjort medvetet.
2017-12-10, 11:57
Medlem
Tja dom kan ju ha valt att skicka trafiken en annan väg för att ställa till det för den ökade IPTV trafiken. Vad orsaken är låter jag vara osagt.
Det är ju bara mot dom svenska servrarna det gäller och verkar fungera bättre mot servrarna utomlands.
Får väl se vad Cogent väljer att göra nu för dom vill nog ha ett nät som säckar ihop.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-12-10 kl. 12:01.
2017-12-10, 12:01
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Tja dom kan ju ha valt att skicka trafiken en annan väg för att ställa till det för den ökade IPTV trafiken. Vad orsaken är låter jag vara osagt.
Det är ju bara mot dom svenska servrarna det gäller och verkar fungera bättre mot servrarna utomlands.
för allt började direkt när ovh gick ner sen om det har något samband eller inte har jag ingen aning om.
2017-12-10, 12:03
Medlem
Rapid använder sig av CDN77 och inte OVH.
Däremot kan ju kanaler som Rapid sänder ut tas från servrar som ligger hos OVH från första början.
2017-12-10, 12:05
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Rapid använder sig av CDN77 och inte OVH.
okey minst sagt märkligt, för det verkar fungera hos vissa som har Telia och andra inte så man blir konfunderad.
2017-12-10, 12:07
Medlem
Skulle vara intressant och se traceroutes från olika delar av landet.
Kanske folk i södra delarna av landet går genom IX i Malmö/Köpenhamn istället och fungerar medans andra delar skickas vidare till Cogent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in