Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-08, 04:47
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Hur är det får vi tipsa varandra om vilka add-ons som har svenska kanaler tillgängliga just nu eller är det brott mot 1.02?
Personligen, även om jag är partisk, tycker jag att det borde vara ok att diskutera vilka add-ons som är "bäst" just nu?

Streaming är ju inte olagligt så det kan väl inte vara nått fel med det.

http://www.nordichardware.se/fildeln...-olagligt.html
2017-01-08, 16:20
Medlem
TMSs avatar
Nu har jag snart kört iptvking testperiod under 24h på min Apple TV 4 med MrMC appen.

Superenkelt att komma igång och nästan allt flyter på bra. Några funderingar dock.

* När man startar appen så måste kanallistan läsas in varje gång, detta kan ta 1-3min. Går det att snabba upp denna process?

* Verkar inte kunna ladda in kanaler som kör 1080p och AAC ljud, däremot fungerar det att köra 1080p mpeg2 ljud utan problem. Någon annan som har problem med detta? Den står bara och försöker buffra men händer inget.

* Måste jag betala två abbonnemang om jag vill kunna köra samtidigt på två Apple TV enheter? Provade detta och det fungerade från början men efter nån minut stannade den enhet jag startade sist om jag inte bytte kanal fram och tillbaka så körde den en minut till ungefär. Men stängde jag av första enheten flöt den andra utan problem så antar det inte ska gå att köra två enheter samtidigt?
2017-01-08, 17:17
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMS
Nu har jag snart kört iptvking testperiod under 24h på min Apple TV 4 med MrMC appen.

Superenkelt att komma igång och nästan allt flyter på bra. Några funderingar dock.

* När man startar appen så måste kanallistan läsas in varje gång, detta kan ta 1-3min. Går det att snabba upp denna process?

* Verkar inte kunna ladda in kanaler som kör 1080p och AAC ljud, däremot fungerar det att köra 1080p mpeg2 ljud utan problem. Någon annan som har problem med detta? Den står bara och försöker buffra men händer inget.

* Måste jag betala två abbonnemang om jag vill kunna köra samtidigt på två Apple TV enheter? Provade detta och det fungerade från början men efter nån minut stannade den enhet jag startade sist om jag inte bytte kanal fram och tillbaka så körde den en minut till ungefär. Men stängde jag av första enheten flöt den andra utan problem så antar det inte ska gå att köra två enheter samtidigt?

Går bara att köra på en enhet åt gången.

Finns en del andra iptv appar du kan prova. Tex gse smart iptv, kanske löser ditt problem.
2017-01-08, 17:54
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Skulle säga att du behöver en stabil pipa, duger inte med trådlöst. Gärna fiber, hos mig går det som en oljad blixt. Dock 100/100.

Nja, det där varierar nog. Kör själv trådlöst med Bahnhof via Smart IPTV appen och det fungerar nästintill felfritt, väldigt sällan kanalerna behöver buffra.

Läste att en viktig grej är ju närmare routern är till din enhet desto snabbare blir det. Så det kan vara värt att ha i åtanke när man fixar ett abonnemang.
2017-01-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkamania
Kan man få tag i de Svenska tv-kanalerna och spela upp dom på datorn istället?

Pm:a mig gärna eller skriv här!
Ja. Lättast är att köpa t.ex. Rapid men du kan få de gratis också. Skrev om detta ca 10 inlägg längre bak?
2017-01-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkamania
Kan man få tag i de Svenska tv-kanalerna och spela upp dom på datorn istället?

Pm:a mig gärna eller skriv här!

Halow har svenska kanaler men funkar oftast inte. Inte för mig iaf.
2017-01-08, 21:26
Medlem
Har testar rapid och känner att det inte är 100%.

Dom har tex inte alla viasat sportkanalerna, vissa kanaler är det danska/norska kanalen istället för svenska även fast det står tex MTV HD SE.

Har inte heller fått något svar på varför vissa kanaler som är textade fungerar men ingen av Cmore eller Viasat.

Ni som har Iptvking, hur ser kanalutbudet ut och stämmer kanalerna att det verkligen är svenska om det står så i kanallistan?
Har ni fått något svar ifrån deras support varför textningen inte fungerar på vissa kanaler, tycker texten borde följa med i streamen?
2017-01-08, 22:08
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codehunter
Har testar rapid och känner att det inte är 100%.

Dom har tex inte alla viasat sportkanalerna, vissa kanaler är det danska/norska kanalen istället för svenska även fast det står tex MTV HD SE.

Har inte heller fått något svar på varför vissa kanaler som är textade fungerar men ingen av Cmore eller Viasat.

Ni som har Iptvking, hur ser kanalutbudet ut och stämmer kanalerna att det verkligen är svenska om det står så i kanallistan?
Har ni fått något svar ifrån deras support varför textningen inte fungerar på vissa kanaler, tycker texten borde följa med i streamen?

Vilka viasat sportkanaler är det du saknar? Jag kör via IPTV King och har dessa,

Viasat Sport HD SE
Viasat Sport Premium SE
Viasat Fotboll SE
Viasat Fotboll HD SE
Viasat Golf SE
Viasat Hockey SE
Viasat Motor SE

Det enda jag kan klaga på här är att Viasat Sport Premium (som är höjdpunktskanalen) inte tillkommer i HD vilket är lite synd men det är fortfarande värt priset med tanke på utbudet man får.
Senast redigerad av Cents4 2017-01-08 kl. 22:12.
2017-01-08, 22:53
Medlem
Varför inga svar om det är svensk text på via filmkanalerne ock c more kanalerna??
2017-01-09, 06:48
Medlem
Myggstifts avatar
Tänkte testa detta, men då jag inte är super helt tekniskt lagd då det gäller sånt här kommer jag med en liten fråga.

Har en Sony Bravia smart tv KDL55805C, och tänkte försöka ladda in en playlist direkt på den innan jag beställer av någon för att testa om det rullar på bra med mina futtiga telia 24Mb ADSL lina.

Har sökt på youtube o googlat men hittar inte hur jag ör med min tv, fast det står att den skall ha inbyggd iptv.
har appar,men de är Sony Entertainment store, förinstallerat i tv:n, och kan inte hitta eller få in google play store, så att jag kan få ner appen jag behöver.

ändå skalldet vara android på tv n, eller har jag fattat fel...

finns det någon teknisk lagd person som kan ta 5 minuter och se om de kan hitta lösningen till min TV

tack i förskott

//Myggan//

PS, har testat på datan, Hackar lite då och då.. (buffrar) men vill testa o se hur det blir på tvn innan jag köper in en box....därför denna lilla önskan om hjälp..
2017-01-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggstift
Tänkte testa detta, men då jag inte är super helt tekniskt lagd då det gäller sånt här kommer jag med en liten fråga.

Har en Sony Bravia smart tv KDL55805C, och tänkte försöka ladda in en playlist direkt på den innan jag beställer av någon för att testa om det rullar på bra med mina futtiga telia 24Mb ADSL lina.

Har sökt på youtube o googlat men hittar inte hur jag ör med min tv, fast det står att den skall ha inbyggd iptv.
har appar,men de är Sony Entertainment store, förinstallerat i tv:n, och kan inte hitta eller få in google play store, så att jag kan få ner appen jag behöver.

ändå skalldet vara android på tv n, eller har jag fattat fel...

finns det någon teknisk lagd person som kan ta 5 minuter och se om de kan hitta lösningen till min TV

tack i förskott

//Myggan//

PS, har testat på datan, Hackar lite då och då.. (buffrar) men vill testa o se hur det blir på tvn innan jag köper in en box....därför denna lilla önskan om hjälp..

Du har nog inte en Android TV utan en som bygger på Opera. Har du någon Opera store?
Isåfall finns det en app som heter OttPlayer.
Ladda ner appen i tv och på datorn. I datorn öppnar du konto (gratis) samt lägger in din playlist.
Sedan speglar du kontot på TV'n och så kan du se iptv!
2017-01-09, 11:58
Medlem
Finns det nån reseller för king här?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in