Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-07, 11:31
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Vad kör du iptv med på kb2? Kodi eller nån app?

Kodi, det är redan installerat på den när man får den. men sen måste man ladda ner add ons till den så man får filmer, serierna och kanaler.

Finns mycket tips på youtube om hur man gör och vilka som är bra.

https://www.youtube.com/channel/UC18...rqxlIjKeIW3bGQ

https://www.youtube.com/channel/UCOQ...lRnDNIBWe2dY4g
2017-01-07, 11:55
Medlem
4thqtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Kodi, det är redan installerat på den när man får den. men sen måste man ladda ner add ons till den så man får filmer, serierna och kanaler.

Finns mycket tips på youtube om hur man gör och vilka som är bra.

https://www.youtube.com/channel/UC18...rqxlIjKeIW3bGQ

https://www.youtube.com/channel/UCOQ...lRnDNIBWe2dY4g

Tackar
2017-01-07, 15:02
Medlem
Poddes avatar
Har iptvking också resellers som tar annat än bitcoin?

Har någon märkt att deras svenska kanaler fungerar bättre än andras?
2017-01-07, 16:41
Medlem
Förstår jag det rätt som att King och Rapid säljer en lista med kanaler. Där man bland annat får de svenska kanalerna och fördelen med att köpa dessa är att man kan vara "trygg" på att de finns?
Hur man väljer att spela listan kan man välja lite själv, om man vill köra box, dator etc. Fördelen med box är att man får en fjärrkontroll till?

Har laddat ner Kodi 16.1 the beast build och hittat de svenska kanalerna där. De hackar dock som sjutton. Iaf C More sport. Osäker på om det beror på min kassa uppkoppling eller att jag sitter på gratislistorna.

Finns det några inställningar i Kodi för att öka buffertiden? Har inget emot att ligga några minuter efter bara jag slipper hacket.
2017-01-07, 16:46
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Förstår jag det rätt som att King och Rapid säljer en lista med kanaler. Där man bland annat får de svenska kanalerna och fördelen med att köpa dessa är att man kan vara "trygg" på att de finns?
Hur man väljer att spela listan kan man välja lite själv, om man vill köra box, dator etc. Fördelen med box är att man får en fjärrkontroll till?

Har laddat ner Kodi 16.1 the beast build och hittat de svenska kanalerna där. De hackar dock som sjutton. Iaf C More sport. Osäker på om det beror på min kassa uppkoppling eller att jag sitter på gratislistorna.

Finns det några inställningar i Kodi för att öka buffertiden? Har inget emot att ligga några minuter efter bara jag slipper hacket.

Skulle säga att du behöver en stabil pipa, duger inte med trådlöst. Gärna fiber, hos mig går det som en oljad blixt. Dock 100/100.
2017-01-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Skulle säga att du behöver en stabil pipa, duger inte med trådlöst. Gärna fiber, hos mig går det som en oljad blixt. Dock 100/100.
mhm, sitter bara på 30 så det gör väl sitt till.
Men det måste vara något konstigt med någon inställning någonstans. Kollar jag Echo Wizard så säger den cache 1.08mb... inte mkt till cache det. Eller är det för själva add-onet?
2017-01-07, 17:51
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
mhm, sitter bara på 30 så det gör väl sitt till.
Men det måste vara något konstigt med någon inställning någonstans. Kollar jag Echo Wizard så säger den cache 1.08mb... inte mkt till cache det. Eller är det för själva add-onet?

30 om det är superstabilt , bör ju funka.
2017-01-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
Ser ju riktigt riktigt bra ut

Och säkert väldigt lagligt (not)
2017-01-07, 19:48
Medlem
Hur är det får vi tipsa varandra om vilka add-ons som har svenska kanaler tillgängliga just nu eller är det brott mot 1.02?
Personligen, även om jag är partisk, tycker jag att det borde vara ok att diskutera vilka add-ons som är "bäst" just nu?
2017-01-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401

Har kört trådlöst till min LG tv och det har funkat kanon. Har 50/10 men det blir ju mindre via wifi men det har som sagt ändå funkat.
2017-01-07, 21:18
Medlem
Någon som lyckats spela upp XML filer med t.ex. LiveStreamsPro?
2017-01-07, 21:48
Medlem
Har testat nu från både rapidtv och iptvking och när jag sett på hd kanaler som sänder fotboll och när populära matcher spelas så har det buffrat eller gått allmänt segt men jag antar att det är ganska vanligt i och med att många ser på just dessa kanaler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in