Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-28, 15:06
  #889
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av druttaner
Jag kör för närvarande ifrån camdserver.
IPTV
Alla Cmorekanalerna är med.

Stabil leverantör av tjänster..till Dreambox
Verkar lösa dom flesta problem som ibland dyker upp med
kodning,pairning etc
Tex Viasat HD har dom kört i flera år.

Men nu har jag gått över till deras IPTVservice,och
det verkar fungera lika excellent

Tack för svar!

Jag funderar på att köra ett abonnemang där, verkar vara professionella när jag snackade med deras kundtjänst och man var tydlig just på den punkten att man är väldigt snabba med att lösa kodning, pairning när det låser sig.

Ett stort plus också när man har Viasat HD, det väger tungt.
2017-01-28, 15:10
  #890
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Tack för svar!

Jag funderar på att köra ett abonnemang där, verkar vara professionella när jag snackade med deras kundtjänst och man var tydlig just på den punkten att man är väldigt snabba med att lösa kodning, pairning när det låser sig.

Ett stort plus också när man har Viasat HD, det väger tungt.


Frågan är hur stabilt Viasat HD är, skulle tro inte alls
2017-01-28, 15:25
  #891
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Frågan är hur stabilt Viasat HD är, skulle tro inte alls

Det ska vara väldigt stabilt om jag har förstått det rätt. Ska tydligen vara en av de bästa på marknaden och de har funnits ett tag nu. Dessutom grym kundservice via Skype och mail.

Rapid/Kingen är uteslutet för mig, känns fel att betala för deras ockerpriser som sedan inte fungerar fullt ut när man kan få det för ett bättre och billigare abonnemang hos utländska sidor. Att man inte har hittat en lösning för Cmore kanalerna i snart 2 veckor tyder på att de är nybörjare när det kommer till IPTV.
2017-01-28, 16:16
  #892
Medlem
druttaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Frågan är hur stabilt Viasat HD är, skulle tro inte alls

Skulle tro?hm. På detta forumet är det väl egna erfarenheter som gäller,att då påstå "skulle inte tro (det är stabilt)" är ju endast ett påstående!?

Vill inte lura någon läsare ,men har väldigt positiva erfarenheter av http://www.camdserver.com/

Förhoppningsvis sköter dom ITPV på samma sätt som dom skött kortdelandet med Dreambox.
Därför tog jag utan att tveka ett 6 månaders abbo.

IPTV verkar ju vara framtiden
2017-01-28, 16:43
  #893
Medlem
redhotchilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Det ska vara väldigt stabilt om jag har förstått det rätt. Ska tydligen vara en av de bästa på marknaden och de har funnits ett tag nu. Dessutom grym kundservice via Skype och mail.

Rapid/Kingen är uteslutet för mig, känns fel att betala för deras ockerpriser som sedan inte fungerar fullt ut när man kan få det för ett bättre och billigare abonnemang hos utländska sidor. Att man inte har hittat en lösning för Cmore kanalerna i snart 2 veckor tyder på att de är nybörjare när det kommer till IPTV.

Vilken leverantör snackar ni om? Har själv RapidTV i dagsläget men bara i en månad till så finns det bättre så tar man ju hellre det

Är för övrigt grymt nöjd med Rapid förutom avsaknaden av ViasatHD då.
2017-01-28, 16:53
  #894
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipfiss
Menar du i appen? Jag är ny på detta så dålig koll. Men kör jag igång vpn och testar i vlc så får jag först att de inte går sen kommer alla kanaler?

Så något skumt är det.

Problemet satt bakom tangentbordet, byggde en ny dator igår och tog internetkabel från tv boxen och glömde start wifi på den

Kör utan vpn, det är nog det som ställer till det för dig. streama är helt lagligt.
2017-01-28, 17:40
  #895
Medlem
Kan man få en trial till rapid i pm.
Jag har en samsung smart tv
2017-01-28, 18:30
  #896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druttaner
Skulle tro?hm. På detta forumet är det väl egna erfarenheter som gäller,att då påstå "skulle inte tro (det är stabilt)" är ju endast ett påstående!?

Vill inte lura någon läsare ,men har väldigt positiva erfarenheter av http://www.camdserver.com/

Förhoppningsvis sköter dom ITPV på samma sätt som dom skött kortdelandet med Dreambox.
Därför tog jag utan att tveka ett 6 månaders abbo.

IPTV verkar ju vara framtiden

Har dem testkonto?
2017-01-28, 19:08
  #897
Medlem
druttaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Har dem testkonto?

Nej ingen trial,du får jobba några timmar i gruvan först,och därefter beställa.
2017-01-28, 19:13
  #898
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchili
Använder ni VPN för att skydda er om detta nu anses olagligt?

Eller är det bara att köra öppet?

Det är lagligt att kolla på strems så det är bara att köra på. Vpn behövs inte för det är flera tusen svenskar som delar linje
2017-01-28, 20:40
  #899
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchili
Vilken leverantör snackar ni om? Har själv RapidTV i dagsläget men bara i en månad till så finns det bättre så tar man ju hellre det

Är för övrigt grymt nöjd med Rapid förutom avsaknaden av ViasatHD då.

http://www.camdserver.com/

Denna. Tyvärr ingen trial att testa med. Men ganska rimliga priser, lite dyrare än Rapids men det spelar ingen roll för min del så länge jag får in Viasat kanalerna i HD.
2017-01-28, 20:45
  #900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
http://www.camdserver.com/

Denna. Tyvärr ingen trial att testa med. Men ganska rimliga priser, lite dyrare än Rapids men det spelar ingen roll för min del så länge jag får in Viasat kanalerna i HD.

Är det samma setup men olika servrar än Rapid/King? Eller vad skiljer? Jag fick svar att man kan få testa innan köp men ej på helgen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in