Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-28, 21:19
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Är det samma setup men olika servrar än Rapid/King? Eller vad skiljer? Jag fick svar att man kan få testa innan köp men ej på helgen.

Alla IPTV leverantörer har samma setup, sedan är det olika servrar. Nej, det är inte samma som Rapid/Kingen, då dessa inte har alla kanaler som Camdserver har.
2017-01-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Alla IPTV leverantörer har samma setup, sedan är det olika servrar. Nej, det är inte samma som Rapid/Kingen, då dessa inte har alla kanaler som Camdserver har.
Lite av min utvärdering av 3 olika..
Kingen. Funkade klockrent, men saknade viasat premiere HD samt cmore live kanalerna.

Rapid. Funkade så där tycker jag. Fick mycket buffer och tappade kontakten med servern många gånger.

Camdserver. Enligt mig så tycker jag att detta är den bästa. De kanaler man vill ha finns och mer därtill. ( viasat premier HD, cmore live. NHL m. M.)
Bra support, fick ett 24 timmar trial idag till imorgon. Kollade shl i eftermiddag kanon.

Använder ATV 4 och GSE smart iptv.
2017-01-28, 22:16
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipfiss
Lite av min utvärdering av 3 olika..
Kingen. Funkade klockrent, men saknade viasat premiere HD samt cmore live kanalerna.

Rapid. Funkade så där tycker jag. Fick mycket buffer och tappade kontakten med servern många gånger.

Camdserver. Enligt mig så tycker jag att detta är den bästa. De kanaler man vill ha finns och mer därtill. ( viasat premier HD, cmore live. NHL m. M.)
Bra support, fick ett 24 timmar trial idag till imorgon. Kollade shl i eftermiddag kanon.

Mina erfarenheter är likadana skulle jag säga.

Rapids svenska kanaler buffrade en del för mig, var otroligt jobbigt när man hade gäster och skulle förklara vad som var fel fastän man själv inte visste vad det var. Köpte som tur bara 1 månad där och det var mitt sista köp på den sidan. Ska dock tilläggas att deras utländska kanaler flöt på rätt så bra.

Kingens svenska kanaler var riktigt bra och det buffrade sällan. Stort minus är att man inte har lyckats ge sina kunder Viasat kanalerna i HD trots sina ockerpriser, samt att man inte har en plan B för Cmore live kanalerna kanalerna gör att jag inte tänker fortsätta mitt abonnemang där. Deras otrevliga svar på forumet ger jag inte heller mycket för, tyvärr.

Camdserver som återstår då, sägs vara den bästa ute i marknaden och priserna är lite billigare än Kingens och då har man Viasat i HD samt Cmore kanalerna uppe och uppdaterade hela tiden. Läste även om dessa i diverse forum och det var mycket positiva skriverier. Har även bra kundservice via skype 24/7. Kommer att ta en trial där så småningom.
2017-01-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ipfiss

Funkar alla cmore live kanaler i dagsläget? Rapidtv och iptvking verkar ha problem?
2017-01-28, 23:00
Bannlyst
Vilka menar ni när ni tar upp 'kingen'? Är det King-Iptv eller Iptvking? Eller någon annan?
2017-01-29, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Funkar alla cmore live kanaler i dagsläget? Rapidtv och iptvking verkar ha problem?

Funkar kanon
2017-01-29, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Mina erfarenheter är likadana skulle jag säga.

Rapids svenska kanaler buffrade en del för mig, var otroligt jobbigt när man hade gäster och skulle förklara vad som var fel fastän man själv inte visste vad det var. Köpte som tur bara 1 månad där och det var mitt sista köp på den sidan. Ska dock tilläggas att deras utländska kanaler flöt på rätt så bra.

Kingens svenska kanaler var riktigt bra och det buffrade sällan. Stort minus är att man inte har lyckats ge sina kunder Viasat kanalerna i HD trots sina ockerpriser, samt att man inte har en plan B för Cmore live kanalerna kanalerna gör att jag inte tänker fortsätta mitt abonnemang där. Deras otrevliga svar på forumet ger jag inte heller mycket för, tyvärr.

Camdserver som återstår då, sägs vara den bästa ute i marknaden och priserna är lite billigare än Kingens och då har man Viasat i HD samt Cmore kanalerna uppe och uppdaterade hela tiden. Läste även om dessa i diverse forum och det var mycket positiva skriverier. Har även bra kundservice via skype 24/7. Kommer att ta en trial där så småningom.

Då är det inte bara jag som har problem med buffrande på svenska HD-kanaler hos Rapid, bra att veta. Jag tittar bara på svenska kanalerna med SD upplösning pga allt buffrande.
Jagar en trial på camdserver.com, om det fungerar bättre blir det nog att gå över, lite surt att man betalade för 6mån hon rapid bara.
2017-01-29, 09:35
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underutvecklad
Vilka menar ni när ni tar upp 'kingen'? Är det King-Iptv eller Iptvking? Eller någon annan?

iptvking

från början snackade vi bara on rapidiptv och iptvking och då blev det förkortat till rapid och kingen.
2017-01-29, 17:22
Medlem
Verkar som att Telia blockerat mina clientportal länkar på något sätt. Ingen av länkarna jag har fungerar och kopplar jag upp mig mot mobilt bredband så fungerar alla problemfritt. Någon mer som varit med om något liknande? Hur går jag tillväga?
2017-01-29, 18:17
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fifadevil
Verkar som att Telia blockerat mina clientportal länkar på något sätt. Ingen av länkarna jag har fungerar och kopplar jag upp mig mot mobilt bredband så fungerar alla problemfritt. Någon mer som varit med om något liknande? Hur går jag tillväga?
Vad händer om du kopplar upp dig med en VPN aktiv?
2017-01-29, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fifadevil
Va hur kan dem göra det?
2017-01-29, 19:20
Medlem
Hur köper man ett abonnemang av rapid IP-TV? Är det bara jag som är helt blåst som inte kan hitta det på deras hemsida?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in