2024-12-20, 21:29
Citat:
Ursprungligen postat av Dum-snuten
Blev nyligen utsparkad frn Darkside. Orsaken: Jag skrev ett dagboksinlgg dr jag annonserade efter kvinnor som r fdda som kvinnor. Givetvis hade en massa olika mnniskor synpunkter p att jag r heterosexuell och inte tnder p transor med mrk rst, adamspple, stora hnder- och ftter samt maskulina ansiktsdrag. Jag valde att inte kommentera en enda av alla dessa inlgg. Exempelvis svarade jag inte en trans-person som undrade varfr det spelade roll om en kvinna r fdd som kvinna eller inte. Istllet raderade alla dessa inlgg och stngde dagboken fr kommentarer. Jag har ingen orsak eller skyldighet att frsvara mina sexuella preferenser. Men trots att jag inte skrivit ngot mer olmpligt n att jag fredrar kvinnor som r fdda som kvinnor blev jag utslngd.

Det r otroligt trngt i siktskorridoren p Darkside. Givetvis fr man inte ha vilken sexuell lggning och sexuella preferenser som helst. r man kta hetero r man trans-, homo- och alltfrbannat-ofob. Detta i ett community som pstr att de verkar fr att man ska respektera alla lggningar och preferenser (med undantag fr de vrsta avarterna som pedofili m.m.). Vrt att fundera ver r att de allts anser att mina preferenser r lika vlkommna som exempelvis pedofiler. Vilka jvla hycklare.

Pedofiler har dom inget emot.
Citera
2024-12-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2

Vilka belgg har du fr det pstendet?
Citera
2024-12-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dum-snuten
Blev nyligen utsparkad frn Darkside. Orsaken: Jag skrev ett dagboksinlgg dr jag annonserade efter kvinnor................
Det r inte s att du blev utsparkad fr att det inte r tilltet att annonsera efter kvinnor i dagboken..?
Citera
2024-12-31, 13:08
Medlem
r s frbannat less p alla dessa vidriga transor som sabbar bildfldet p den sidan. Dom kan gott ha en egen sida dom kan dela sina bilder p..
Citera
2025-01-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaFamiglia
Det r inte s att du blev utsparkad fr att det inte r tilltet att annonsera efter kvinnor i dagboken..?

Jag fick ingen frklaring till varfr jag blev utslngd. Men orsaken till att jag blev anmld r den jag beskrivit ovan.

Fr vrigt str det ingenstans i reglerna att det inte r tilltet att beskriva vem och vad man sker kontakt med i statusuppdateringen.
Senast redigerad av Dum-snuten 2025-01-01 kl. 12:27.
Citera
2025-01-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2

Inga belgg allts?
Citera
2025-01-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
r s frbannat less p alla dessa vidriga transor som sabbar bildfldet p den sidan. Dom kan gott ha en egen sida dom kan dela sina bilder p..

Du har gtt med i ett community dr transor och andra sexuella minoriteter skall behandlas p samma stt som alla andra. Drfr r det inget problem att du fr se bilder frn transor och annat som du gtt med p att du r okej med. Problem uppstr frst nr dina preferenser inte respekteras, vilket inte r fallet. Det r drfr orimligt att du krver att Darkside skall anpassas efter dina nskeml. Det r du som r p fel community och det kan du sjlv tgrda vldigt enkelt.

Innan ngot FB-geni fr fr sig att pst att detsamma gller mig vill jag ppeka att en viktig regel p Darkside r att alla medlemmars sexuella preferenser och kontaktnskeml skall respekteras. Det r exakt det som r problemet i mitt fall. Mina preferenser och kontaktnskeml ansgs inte vara okej och drfr fick jag foten.
Citera
2025-01-02, 13:33
Vad medlem fr ngra r sedan. Frdelningen kvinnor/mn var ju inte till mnnens frdel. En stor del av kvinnoprofilerna var ocks mn som klr ut sig till kvinnor eller fakeprofiler.

Man fick lgga oerhrt mycket tid och energi p att hitta en enda "normal" kvinna. Men visst det fanns guldkorn som r svra att hitta p andra hll.

Misstnker att det inte r bttre idag.
Citera
2025-01-05, 22:00
Medlem
RS89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Den hr frgan r huvudsakligen riktade till kvinnor, men mn kan fralldel svara. Jag har varit nyfiken p och haft en dragning till underkastelse p olika stt. Det r ngot jag frmst skulle vilja ha/testa i en relation, d det saknats tidigare. Har funderat lite p om Darkside skulle vara ngot, och undrar vilka erfarenheter ni har av denna sida. Har hngt ytterst lite dr, och har vl inte riktigt ftt ngon uppfattning, s drfr undrar jag ver era tankar.
Finns det vettiga killar dr, har ni trffat ngon via ds, dliga/bra erfarenheter?

Jag och min sambo har haft konto p Darkside i tv sejourer. Frsta tillfllet mellan typ 2017-2022, sen tog vi ett break och nu r vi/jag tillbaka p Darkside. Skillnaden nu r att vi inte sker ngot via Darkside utan ser Darkside som ett sknt forum att hnga i med hrliga ntverk, skriva noveller etc.

Lrdom? Anvnda blockeringsknappen mer frekvent. Trots en tydlig presentationstext vad man sker, vilka man eventuellt skulle kunna ska etc s r det s mnga mn som blir arga, sura och aggressiva fr att man inte vill inleda en kontakt fr att vederbrande inte passar oss. S ska man anvnda Darkside som kvinna eller par, var selektiv och vga blocka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in