Citat:
Bara för att jag är så snäll ska jag svara på din fråga (trots att du uttrycker dig som en... borstbindare...)Jodå han har definitivt en agenda. Avpixlat jobbar såklart efter en sådan, precis som
Wolodarskis knähundar gör det. Precis som alla vänsterknullade journalister i allmänhet.
Det betyder dock inte att han inte då och då faktiskt kan förmedla en sanning.
Något våra mainstreamtidningar inte verkar kunna acceptera. Det är per automatik
en lögn om den berättas av Sjunneson eller avpixlat.
Wolodarskis knähundar gör det. Precis som alla vänsterknullade journalister i allmänhet.
Det betyder dock inte att han inte då och då faktiskt kan förmedla en sanning.
Något våra mainstreamtidningar inte verkar kunna acceptera. Det är per automatik
en lögn om den berättas av Sjunneson eller avpixlat.
Om du med "Wolodarskis knähundar" menar journalister som jobbar på (och jobbar för) DN, så får du gärna avslöja deras agenda. De är inte mer annorlunda än journalister i gemen vars enda agenda är att rapportera om saker som händer för att kunna betala räkningarna. Många har inte möjlighet att göra det, eller att ta extraknäck som taxichaufför, städare etc. (som många frilansare gör,) så de slutar. Det finns få journalister som jobbar ideellt.
Med Avpixlat är det annorlunda. Deras skribenters agenda är att med "bevis" efter "bevis" ge oss en bild av ett degenererat mångkulturellt samhälle uppbackad av en degenererad PK-maffia. Det här betyder inte att sakerna de skriver om är lögn, det har jag aldrig sagt. Tvärtom är de oftast sanna, eftersom källorna är kompetent genuin gammelmedia.
Det innebär inte heller att Sjunneson har för avsikt att ljuga. Han ser bilden såsom han vill se bilden, det är ofrånkomligt. Och det är lättare att argumentera för att det är sant, eftersom ord kommer stå mot ord i en sån här skitnödig* diskussion (hur gammal är killen på bilden).
Citat:
Om du syftar på bilden nedan, så ja. Han skulle kunna vara fjorton år.
Har du förresten läst länken du la in från Kristianstadsbladet?
Killen är på bilden i inslaget det hela handlar om (originalartikeln) 14 år och 11 månader.
För att försvara det hela bygger man en halmgubbe som säger att folk påpekar att han
ser betydligt äldre ut för att han springer runt med en massa barn på 9-10 år.
I själva verket reagerar folk på att han på bilden ser ut som en 25-åring. Titta på
bilden från artikeln och säg mig om det är en 14-15-åring du ser springa där?
Vad är det i beskrivningen av honom som är så uppåt väggarna fel? Han var 14,
snart 15 när bilden togs. Alla kan se att det inte är 14-åringar som springer runt
honom. Det är inte där problemet ligger.
Killen är på bilden i inslaget det hela handlar om (originalartikeln) 14 år och 11 månader.
För att försvara det hela bygger man en halmgubbe som säger att folk påpekar att han
ser betydligt äldre ut för att han springer runt med en massa barn på 9-10 år.
I själva verket reagerar folk på att han på bilden ser ut som en 25-åring. Titta på
bilden från artikeln och säg mig om det är en 14-15-åring du ser springa där?
Vad är det i beskrivningen av honom som är så uppåt väggarna fel? Han var 14,
snart 15 när bilden togs. Alla kan se att det inte är 14-åringar som springer runt
honom. Det är inte där problemet ligger.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...um-crisis.html
Speciellt med tanke på att han i bilden som tagits fem år senare skulle kunna vara nitton.
Men det är som sagt en skitnödig* diskussion. För som sagt ord kommer bara stå mot ord. Det man ska göra är att kolla hur det verkligen är: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ska...-ensamkommande
Edit: Jag menade inte skitnödigt. Ordet jag sökte var banal.
Senast redigerad av BierFurAlle 2016-04-01 kl. 19:45. Anledning: Fel ordval
Senast redigerad av BierFurAlle 2016-04-01 kl. 19:45. Anledning: Fel ordval