Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-21, 17:14
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
I studio ett i P1 säger Lena Adelsohn Liljeroth, fd. kulturminister (M) att hon läser på Flashback för att hålla sig informerad. Sänds just nu i P1 Sveriges radio. Går att lyssna på i efterhand på
http://sverigesradio.se/sida/default...programid=1637
Citera
2016-03-21, 17:29
  #2
Medlem
Ja, sent skall syndarna vakna sägs det. Jag antar att det blir lite så på ålderns höst att man skiter mer i vad andra tycker och tänker. Och då är det förstås lättare att vara ärlig. Speciellt när man rent ekonomiskt har sitt på det torra!

Men glöm aldrig att käringen suttit i regeringen 2006-2014, den regering som banade vägen för den invandringspolitik vi ser realiseras idag.


I vilket fall är det lite lustigt att beskåda Lenas "metamorfos". Hon läser tydligen även Avpixlat "lite då och då", så det är minst två så kallade hatsiter hon besöker.
__________________
Senast redigerad av oddman84 2016-03-21 kl. 17:32.
Citera
2016-03-21, 18:21
  #3
Medlem
lyktstolpes avatar
Var ett reportage på kulturnyheterna, hon va kritisk till svensk media pga alla de som är vänster samt mp.

En M politiker höll inte med "vad folk röstar på privat har inget med bla bla"
Citera
2016-03-21, 18:21
  #4
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
I studio ett i P1 säger Lena Adelsohn Liljeroth, fd. kulturminister (M) att hon läser på Flashback för att hålla sig informerad. Sänds just nu i P1 Sveriges radio. Går att lyssna på i efterhand på
http://sverigesradio.se/sida/default...programid=1637
Vidrigt! Det finns ingen som helst ursäkt för att läsa hatsiter som Avpixlat och Flashback - men det kan bli värre - tänk om hon har en konto och skriver på Flashback. Då kan det inte bli annat än uteslutning från moderaterna!! Noterar med glädje att Batra tar avstånd från henne och utesluter en framtida ministerpost!
Citera
2016-03-21, 18:38
  #5
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
I studio ett i P1 säger Lena Adelsohn Liljeroth, fd. kulturminister (M) att hon läser på Flashback för att hålla sig informerad. Sänds just nu i P1 Sveriges radio. Går att lyssna på i efterhand på
http://sverigesradio.se/sida/default...programid=1637

Jag är inte det minsta förvånad, jag tror att dom flesta politiker, aktiva eller före detta, gör likadant oavsett åt vilket håll man lutar sig.

Dessutom hänger 100-tals journalister på FB kontinuerligt.
Citera
2016-03-21, 19:21
  #6
Medlem
Typiskt att p1-journalisterna försökte förneka det Adelsohn och Liljeroth försökte få fram.

Och att Jan Helen pratade om att Adelssons hade ansett att medierna inte skrivit om invandringen. Han missförstod och försvarade felaktigt Adelssons påstående [b]att medierna mörkat det negativa med invandringen.[b]

Adelssons hade aldrig påstått att medierna inte skrivit om invandringen.

Rasistkortet ville journalisterna inte kännas vid. Samma typ av förnekande som Adelssons kritiserat.
Citera
2016-03-21, 19:35
  #7
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Paret Adelssohn har stigit i aktning må jag säga. Hade någon påstått att jag skulle känna sympati för deras raka ryggar för 10 år sedan, så hade jag bara gapflabbat. Sannerligen märkliga tidevarv detta.
Citera
2016-03-21, 19:44
  #8
Medlem
Lobengulas avatar
Flashback är Sveriges största diskussionsforum så det är väl naturligt att många läser (utan att delta). Men fortfarande är det inte riktigt "fint" att erkänna det.

Heder till Lena för att säga det som många inte vågar.
Citera
2016-03-21, 19:48
  #9
Avstängd
Knullep0jks avatar
Egentligen borde nog fler läsa flashback och avpixlat och andra sajter, speciellt om man är kulturminister eller har varit, man bör ju försöka få sig en sån bred bild av saker som möjligt även om man kanske inte alltid håller med alla sajter man läser.
Citera
2016-03-21, 20:05
  #10
Medlem
Toolmans avatar
Självständigt tänkande människor har för länge sedan insett att sanningen förmedlas inte längre i massmedia. Detta är givetvis ett stort demokratiproblem. Massmedia må ha så många goda anledningar de vill till att förmedla verkligheten i ett skimmer att det gynnar deras goda intentioner, men ingen kan påstå att det är demokrati eller intellektuell hederlighet. Massmedia har dessutom glömt sitt huvudsyfte, att förmedla nyheter, alla relevanta nyheter. Att bedriva propaganda för diverse särintressen är inte medias uppdrag, varken för Natomedlemskap eller att vara en humanitär stormakt.
Citera
2016-03-21, 20:33
  #11
Medlem
Ludis avatar
När jag pratar med folk till vardags och personerna pratar med mig om nyheter så brukar jag hänvisa till FB.
Där man får ta del av myntets 2 sidor.
Citera
2016-03-21, 20:33
  #12
Medlem
Ja,fast det viktiga är att de kommer ut i media, fler måste göra det nu annars har vi snart sharielagar här och hur många skulle tycka det var bra ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback