Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 11:34
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Regelverket nämns oftast som ett värdefullt redskap o bevis för FBs neutralitet.
Det e sant att regelverket har inneburit större flexibilitet för modsen men samtidigt ökad otydlighet. Men modsen smyger in i regelverkets kryphål. Om du vill avgöra ifall alla uttrycker sig på samma vilkor, ska du kolla på hur mods med hjälp av regelverket förklarar sina åtgärder från fall till fall.
Politiska forum eller forum som tar upp känsliga info om människors etniska/religiösa bakgrund moddas av rasister (högerextrema). Jag kan nämna vilka mods som e rasister eftersom jag följt deras moderering och skrivit upp händelserna.
Att helt krasst kalla folk för rasist för att den hsr en åsikt som inte passar in är för mig obegripligt.
Moderatorerna får vara vad de vill för mig liksom varenda användare här inne.
Inte något någon kan förändra. Jag utgår inte från att en människa är "genomgod" för att specifikt en åsikt är accepterad.Den individen kan för övrigt vara värre än den man dömer till att vara ett rassesvin.
Tycker att det är osant rakt igenom att kalla flashback för ett högerextremt forum.
Här kryllar det av " extrema" åsikter precis som i samhället för övrigt.
Citera
2018-07-15, 14:24
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Att helt krasst kalla folk för rasist för att den hsr en åsikt som inte passar in är för mig obegripligt.
Moderatorerna får vara vad de vill för mig liksom varenda användare här inne.
Inte något någon kan förändra. Jag utgår inte från att en människa är "genomgod" för att specifikt en åsikt är accepterad.Den individen kan för övrigt vara värre än den man dömer till att vara ett rassesvin.
Tycker att det är osant rakt igenom att kalla flashback för ett högerextremt forum.
Här kryllar det av " extrema" åsikter precis som i samhället för övrigt.
En rasist, är en person som gör skillnad mellan folk och lägger in värden som intelligens beroende på deras bakgrund o sätt att skriva. Bevisligen så e några mods rasister eller smygrasister o visst kan man ha det som åsikt. Men du kan inte modda efter en åsikt. Det e skillnaden o listan e lång på mods som e rasister o raderar inlägg o håller på. Det beror säkert på bor i nån by där man bara sett arla o sina kossor o inte fattar att totala svennar e 9 miljoner. Det e inte vem som helst man kallar rasse, det finns nåt där som personen säkert gör som får användare att börja klaga.
Modsen på /f29 e oxå rasister. Admin-5 e själv en rasist det e bara läsa hans inlägg. Varför folk säger nånting om FB det e för att det ligger nåt i det.
Själva grundaren var oxå rasist o högerextrem.
Citera
2018-07-15, 22:46
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
En rasist, är en person som gör skillnad mellan folk och lägger in värden som intelligens beroende på deras bakgrund o sätt att skriva. Bevisligen så e några mods rasister eller smygrasister o visst kan man ha det som åsikt. Men du kan inte modda efter en åsikt. Det e skillnaden o listan e lång på mods som e rasister o raderar inlägg o håller på. Det beror säkert på bor i nån by där man bara sett arla o sina kossor o inte fattar att totala svennar e 9 miljoner. Det e inte vem som helst man kallar rasse, det finns nåt där som personen säkert gör som får användare att börja klaga.
Modsen på /f29 e oxå rasister. Admin-5 e själv en rasist det e bara läsa hans inlägg. Varför folk säger nånting om FB det e för att det ligger nåt i det.
Själva grundaren var oxå rasist o högerextrem.

Ja men självklart väljer man att kalla flashback högerextremt. Det gör man ju med alla/allt som inte har något positivt att säga om invandraren.
Går att dölja rasismen hos invandraren själv.
Svensken förstår inte när invandraren använder nedlåtande kommentarer om svensken som folkgrupp. Oftast använder invandraren sitt egna språk när den "rassar" loss.
Citera
2018-07-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ja men självklart väljer man att kalla flashback högerextremt. Det gör man ju med alla/allt som inte har något positivt att säga om invandraren.
Går att dölja rasismen hos invandraren själv.
Svensken förstår inte när invandraren använder nedlåtande kommentarer om svensken som folkgrupp. Oftast använder invandraren sitt egna språk när den "rassar" loss.

Vill bara påpeka en sak som du utgår ifrån i ditt inlägg och som är missvisande.
När man pratar om ”rasism”, då pratar man om den terminologiska övertaget. Det spelar MAO ingen roll om jag kallar dig för Pippi eller Kalles Kaviar, svenne eller liknande tillmälen, det blir inte rasism för det. Rasismen utmärker sig under vissa omständigheter eller förutsättningar.
När du säger svartskalle eller neger till någon då använder du ord som rymmer väldigt mycket historiskt fakta om tortyr, slavsamhällen och elände. Freuds metodologi handlade mycket om denna fråga, alltså historia och en metodologi i det mentalt förgångna och dess inverkan på nutid.

Definitionen av högerextrema rörelser kretsar inte kring ordens betydelse men däremot ordens terminologi. Varför FB betraktas som ett högerextremt forum handlar mest om deras tolkningar av omvärlden som är extrema tolkningar som lutar sig åt höger.
Jag har lagt ner mycket tid på att undersöka FBs bakgrund. Deras synsätt och förståelse av världen.
Varför FB öht får existera handlar om den svenska samhällets potentialer till libertarianism. Isolerade och ensamma människor som behöver ventilera förtrycket som dessa systematiskt utsätts för i samhället. I det avseendet har Bahram rätt, men hur representativt är FB när det kommer till andra typer av nordiska ”medborgare”? Där gör FB ett uselt jobb.
Citera
2018-07-16, 19:54
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Vill bara påpeka en sak som du utgår ifrån i ditt inlägg och som är missvisande.
När man pratar om ”rasism”, då pratar man om den terminologiska övertaget. Det spelar MAO ingen roll om jag kallar dig för Pippi eller Kalles Kaviar, svenne eller liknande tillmälen, det blir inte rasism för det. Rasismen utmärker sig under vissa omständigheter eller förutsättningar.
När du säger svartskalle eller neger till någon då använder du ord som rymmer väldigt mycket historiskt fakta om tortyr, slavsamhällen och elände. Freuds metodologi handlade mycket om denna fråga, alltså historia och en metodologi i det mentalt förgångna och dess inverkan på nutid.

Definitionen av högerextrema rörelser kretsar inte kring ordens betydelse men däremot ordens terminologi. Varför FB betraktas som ett högerextremt forum handlar mest om deras tolkningar av omvärlden som är extrema tolkningar som lutar sig åt höger.
Jag har lagt ner mycket tid på att undersöka FBs bakgrund. Deras synsätt och förståelse av världen.
Varför FB öht får existera handlar om den svenska samhällets potentialer till libertarianism. Isolerade och ensamma människor som behöver ventilera förtrycket som dessa systematiskt utsätts för i samhället. I det avseendet har Bahram rätt, men hur representativt är FB när det kommer till andra typer av nordiska ”medborgare”? Där gör FB ett uselt jobb.
Flashback får existera därför att yttrandefriheten råder.
Deras tolkning? Menar du användaren eller menar du själva forumet?
Du får kalla någon svartskalle, kärringjävel, f...a mm.
Sluta se invandraren som ett offer i tillvaron.
Även invandraren är " rasse" påstå inget annat.
Isolerade och ensamma människor? Har du fördomar eller...
Det är en salig blandning nordbor här inne och invandrare med.
Citera
2018-07-17, 19:13
Medlem
Citat:
Flashback får existera därför att yttrandefriheten råder.
Deras tolkning? Menar du användaren eller menar du själva forumet?
Du får kalla någon svartskalle, kärringjävel, f...a mm.
Sluta se invandraren som ett offer i tillvaron.
Även invandraren är " rasse" påstå inget annat.
Isolerade och ensamma människor? Har du fördomar eller...
Det är en salig blandning nordbor här inne och invandrare med.

Det spelar ingen roll vem som argumenterar för en rasistisk eller neoliberal diskurs. Det kan vara utlänningar som gör det. Distinktionen rasist och ickerasist avgörs inte utifrån hudfärgen eller bakgrunden på den person uttalanden kommer ifrån. Det är snarare hur denna person gynnas av att upprätthålla den rasistiska diskursen som är avgörande. Distinktionen rasism och icke rasism avgörs på de alternativ som stat lägger framför dig. Sveriges problem är exempelvis inte invandringen, men däremot fördelningen av resurserna och hur dessa resurser slukas upp av svenska företag som vägrar prestera service för valutan.

Faran med sådana höger-radikala ställningstaganden på FB är att yttrandefriheten tvärtom stryps i det avseendet att någon vill föra en diskussion gällande fördelningen av resurser eller sanningen bakom invandrarna i Sverige.

FB kommer aldrig / vill aldrig komma-
längre än en ytlig diskussion där pro-höger media utgör fakta.
Citera
2018-07-17, 23:37
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Nej, det tycker jag inte. Däremot verkar det finnas starka högersvängningar på många forum.

Jag tror att det beror på att högerextremister försöker eller har försökt att lägga beslag på ordet yttrandefrihet som i någon slags rätt att vräka ur sig skit. Ett påhittat skydd för att få hata på folkgrupper. Denna falska yttrandefrihetsprofil, som jag upplever att många högerextrema sidor på nätet försöker anamma, har nog blandats ihop med den verkliga yttrandefriheten som jag upplever att Flashback står för.
Jag kan instämma i det. Delar man upp de som har och inte har yttrandefrihet har man blivit extrem. Att det finns mest högerextrema på forumet är påtagligt. Tonen kan vara hätsk och aggressiv, det kan därför vara svårt att yttra sig fritt och föra fram sin faktiska mening.
Citera
2018-07-18, 09:16
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Jag kan instämma i det. Delar man upp de som har och inte har yttrandefrihet har man blivit extrem. Att det finns mest högerextrema på forumet är påtagligt. Tonen kan vara hätsk och aggressiv, det kan därför vara svårt att yttra sig fritt och föra fram sin faktiska mening.
Jag anser att det mer handlar om individualitet.
Finns både vänster och högerindivider som vräker ur sig både det ena och det andra.
Man behöver nödvändigtvis inte placera individen i ett höger och vänsterfack.
Det blir helt galet fel och det blir missvisande och som att högermänniskor anses vara mer aggressiva än övriga människor som tillhör övriga politiska inriktningar. Det stämmer inte på en fläck.
Vilket forum som helst innehåller människor som beter sig som arslen. Det gör det för övrigt i samhället IRL.
Här på flashback är det tillåtet att uttrycka sig " fel" . Handlar inte om någon slags högerextremistisk anda.
Dessutom vet man heller inte vem som är vad eller vad individen röstar på om individen inte säger vilken ideologi den föredrar.
Helt missvisande att påstå att höger är rasister och vänster är ickerasister. Den bilden stämmer absolut inte.
Gör man så bestämmer någon att flashback är högerextremt med stackars vänsteranhängare som inte " vågar" eller får diskutera.
Och att man felaktigt kopplar ihop enbart höger med rasism.
Sjukt!
Det är individen som måste lära sig att diskutera i ett diskussionsforum och det är individen som måste våga diskutera och möta motstånd.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-07-18 kl. 09:45.
Citera
2018-07-18, 13:26
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Jag anser att det mer handlar om individualitet.
Finns både vänster och högerindivider som vräker ur sig både det ena och det andra.
Man behöver nödvändigtvis inte placera individen i ett höger och vänsterfack.
Det blir helt galet fel och det blir missvisande och som att högermänniskor anses vara mer aggressiva än övriga människor som tillhör övriga politiska inriktningar. Det stämmer inte på en fläck.
Vilket forum som helst innehåller människor som beter sig som arslen. Det gör det för övrigt i samhället IRL.
Här på flashback är det tillåtet att uttrycka sig " fel" . Handlar inte om någon slags högerextremistisk anda.
Dessutom vet man heller inte vem som är vad eller vad individen röstar på om individen inte säger vilken ideologi den föredrar.
Helt missvisande att påstå att höger är rasister och vänster är ickerasister. Den bilden stämmer absolut inte.
Gör man så bestämmer någon att flashback är högerextremt med stackars vänsteranhängare som inte " vågar" eller får diskutera.
Och att man felaktigt kopplar ihop enbart höger med rasism.
Sjukt!
Det är individen som måste lära sig att diskutera i ett diskussionsforum och det är individen som måste våga diskutera och möta motstånd.
De stämmer, höger betyder inte per automatik rasist eller extremist. Menade mest att man tas för extrem själv fast man inte är det.
Citera
2018-07-20, 21:37
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
De stämmer, höger betyder inte per automatik rasist eller extremist. Menade mest att man tas för extrem själv fast man inte är det.
De e inte per artomatik rasister men hamnar nära i många frågor.
Citera
2018-07-20, 21:47
Bannlyst
Ja. Givetvis.

Annars hade aldrig flashback sett ut som det gör idag!

Kraftigt offtopic godkänns i alla trådar oavsett ämnen.

Patetiskt. Om man jämför med flashback bakåt i tiden.

Citera
2018-07-20, 22:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Ja. Givetvis.

Annars hade aldrig flashback sett ut som det gör idag!

Kraftigt offtopic godkänns i alla trådar oavsett ämnen.

Patetiskt. Om man jämför med flashback bakåt i tiden.

Skriv gärna exempel med smalt tangentbord istället för att måla med bred pensel om du vill tas på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in