Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 13:20
Medlem
gabrielle2s avatar
Flashback är en sajt med regler man skall försöka att följa.
Sedan får du vara vem du vill. Du får vara extremt extrem inom alla områden.
En extrem S debattör eller en extrem SD debattör men även ickeextrem( onormalt normal). Att sedan folk inte vill delta i debatter betyder det inte att Flashback är höger, mitten eller vänsterextremt.
Det är individer utifrån som har bestämt vilket kriterie flashback tillhör.Tex radiopratarna du tog upp.
Extrema radiopratare😉
Senast redigerad av gabrielle2 2018-08-19 kl. 13:27.
Citera
2018-08-19, 14:25
Medlem
Martikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Flashback är en sajt med regler man skall försöka att följa.
Så är det ju med alla sajter. Man har regler som besökare följer.
Citat:
Sedan får du vara vem du vill. Du får vara extremt extrem inom alla områden.
Sedan får du vara vem du vill?
Det går ju teoretiskt sett inte vara vem man vill om man ska vara någon som bryter mot reglerna.
Kriteriet som du först ställer kan vara censurerande i och med att vi inte själva utför kontrollen. Det första utesluter det andra.

Medför att kontrollmekanismen har större inverkan på utfallen. En hårdare kontrollmekanism som på sajten Flashback är ett annat namn för censur som ibland behövs.
Citera
2018-08-19, 14:39
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martike
Så är det ju med alla sajter. Man har regler som besökare följer.

Sedan får du vara vem du vill?
Det går ju teoretiskt sett inte vara vem man vill om man ska vara någon som bryter mot reglerna.
Kriteriet som du först ställer kan vara censurerande i och med att vi inte själva utför kontrollen. Det första utesluter det andra.

Medför att kontrollmekanismen har större inverkan på utfallen. En hårdare kontrollmekanism som på sajten Flashback är ett annat namn för censur som ibland behövs.
Nu pratade jag om att vara vilken extrem människa du vill och i vilket ämne du vill.
Flashback har sina regler redan. Om de inte passar alla är ju som allt annat. Det är inte alla regler som passar mig tex.
Du väljer vilken hörna du vill befinna dig i.
Här inne får du befinna dig i vilken hörna du vill utan att kontrollanten märker ord.
Kanske därför en del" diktatorer" vill klassa det som högerextremt och det är ju icke godkänt i demokraturen Sverige och det avsett hur extrema vänsterpopulisterna är.
Citera
2018-08-19, 14:57
Medlem
Martikes avatar
Citat:
Nu pratade jag om att vara vilken extrem människa du vill och i vilket ämne du vill.
Flashback har sina regler redan. Om de inte passar alla är ju som allt annat. Det är inte alla regler som passar mig tex.
Du väljer vilken hörna du vill befinna dig i.
Här inne får du befinna dig i vilken hörna du vill utan att kontrollanten märker ord.
Kanske därför en del" diktatorer" vill klassa det som högerextremt och det är ju icke godkänt i demokraturen Sverige och det avsett hur extrema vänsterpopulisterna är.

Agendan handlar i första hand om regler som är anpassade efter en högerextrem förförståelse. Om det är så att högerextrema åsikter får större utrymme tack vare regelverkets tolkning så är detta samma sak som censur.
Citera
2018-08-19, 15:01
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Agendan handlar i första hand om regler som är anpassade efter en högerextrem förförståelse. Om det är så att högerextrema åsikter får större utrymme tack vare regelverkets tolkning så är detta samma sak som censur.
Det är hur du tolkar det. Det beror förmodligen på att man uppifrån har bestämt vad som skall klassas som högerextremt.
Vänsterpopulister är ett godkänt material.
Censur är att övervaka massan.
Citera
2018-08-19, 15:09
Medlem
Martikes avatar
Citat:
Det är hur du tolkar det. Det beror förmodligen på att man uppifrån har bestämt vad som skall klassas som högerextremt.
Vänsterpopulister är ett godkänt material.
Censur är att övervaka massan.
Jag tycker inte det. Att säga att några uppifrån bestämmer över definitionerna låter inte övertygande. Vilka är uppifrånfolket?
Citera
2018-08-19, 15:32
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Jag tycker inte det. Att säga att några uppifrån bestämmer över definitionerna låter inte övertygande. Vilka är uppifrånfolket?

Du har väl i alla fall lite kläm på lagar, regler och regering hoppas jag.
Inte är det då jag som sätter definitionerna, inte du heller, antar jag.
Vilka är det som skriver och talar om flashback som högerextremt?
Låter man folk som är så kallade högerextrema komma till tals utan förutbestämda åsikter om dem och åsikter om dem som de vänsterextrema har besittningsrätt på.
Vem är egentligen extrem.
Är det mer tillåtet att tillhöra extremisterna på vänstern.
Är flashback högerextremt så kan jag då lugnt säga att alla S och V forum är vänsterextrema tillhåll ( om de nu ens vill låta någon vara där inne som inte gillar rosor eller som inte gillar att ställa upp på att få pannbenet krossat)
Här på flashback får du en smäll utav reglerna och får tillhöra vilken hörna du vill eller inte vill.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-08-19 kl. 15:38.
Citera
2018-08-19, 15:38
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Vänsterextremism är alltid emot yttrandefrihet och den fria viljan och därmed är det inte så konstigt om de har svårt med flashback.
Citera
2018-08-20, 08:59
Medlem
Martikes avatar
Citat:
Du har väl i alla fall lite kläm på lagar, regler och regering hoppas jag.
Inte är det då jag som sätter definitionerna, inte du heller, antar jag.
Flashback behöver tydligare regler, som dessutom ska vara användar- gemensamma. I praktiken har varje moderator i dag en egen definition av vad OT och trams skulle tänkas vara i en viss situation.
Ett sätt extremister opererar både i RL och på internet är att utnyttja marginalerna i all form av kommunikation för att skapa sig ett härskande spelrum.

Citat:
Vilka är det som skriver och talar om flashback som högerextremt?
Det spelar ingen roll vem som klagar. Vilket parti som den klagande parten sympatiserar med och går ärenden för är oväsentligt.
De skäl den klagande parten anför till stöd för ett påstående, är avgörande.

Citat:
Låter man folk som är så kallade högerextrema komma till tals utan förutbestämda åsikter om dem och åsikter om dem som de vänsterextrema har besittningsrätt på.
Vem är egentligen extrem.
Är det mer tillåtet att tillhöra extremisterna på vänstern.
Jag tycker inte att högerextremisterna på något sätt är den tysta parten på Flashback. Men ett problem med högerextrema medlemmar är att deras argument är förankrade i stereotyperna, och därför så utgår man alltid ifrån att alla andra är extremister. Jag menar att anklagelsen finns redan inbakad i deras slogans, bekämpa terrorism, bekämpa islamism, rösta för deporteringar osv.
Deras skildringar av livsvilkoren i andra länder och dess koppling till ras och ursprung är inte bara diskriminerande utan också avstötande för en del läsare som försöker vara sakliga och föra en seriös debatt.
Senast redigerad av Martike 2018-08-20 kl. 09:10.
Citera
2018-08-20, 09:26
Medlem
Martikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vänsterextremism är alltid emot yttrandefrihet och den fria viljan och därmed är det inte så konstigt om de har svårt med flashback.
Det är en naturlig del av varje form av extremism att tysta motståndaren, oavsett om den ligger på vänster eller höger på den politiska skalan.
Citera
2018-08-20, 10:37
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är en naturlig del av varje form av extremism att tysta motståndaren, oavsett om den ligger på vänster eller höger på den politiska skalan.

Nej
Citera
2018-08-20, 11:51
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Flashback behöver tydligare regler, som dessutom ska vara användar- gemensamma. I praktiken har varje moderator i dag en egen definition av vad OT och trams skulle tänkas vara i en viss situation.
Ett sätt extremister opererar både i RL och på internet är att utnyttja marginalerna i all form av kommunikation för att skapa sig ett härskande spelrum.

Det spelar ingen roll vem som klagar. Vilket parti som den klagande parten sympatiserar med och går ärenden för är oväsentligt.
De skäl den klagande parten anför till stöd för ett påstående, är avgörande.

Jag tycker inte att högerextremisterna på något sätt är den tysta parten på Flashback. Men ett problem med högerextrema medlemmar är att deras argument är förankrade i stereotyperna, och därför så utgår man alltid ifrån att alla andra är extremister. Jag menar att anklagelsen finns redan inbakad i deras slogans, bekämpa terrorism, bekämpa islamism, rösta för deporteringar osv.
Deras skildringar av livsvilkoren i andra länder och dess koppling till ras och ursprung är inte bara diskriminerande utan också avstötande för en del läsare som försöker vara sakliga och föra en seriös debatt.
Jo det spelar en förbannat stor roll vem som klagar på vem när eliten bestämt vems klagomål som är acceptabelt eller inte.
Stereotyper finns inom alla ideologier. Det är alltså inte mer bundet till " högerextrema"
Jag kan tycks att det är en stereotyp att säga att flashback är högerextremt punkt slut.
Individers oförmåga att föra en resonabel diskussion är ingen unik egenskap som skall kopplas ihop med just flashback och i slutänden " högerextrema"
Finns väl för sjutton " puckon" inom alla ideologier och överallt i samhället för övrigt.
Är då vänsterextrema högerextrema alltså ? Och vartenda "pucko" i Sverige högerextremt.
Puckot Kalle på gatan som röstat på S är högerextrem.
Puckot Kalle som besöker flashback är högerextrem eftersom han beter sig som ett " pucko" och därför är flashback högerextremt eftersom flashback tillåter "puckon"att vara här inne.
Ett "pucko" är bestämt av eliten att vara högerextrem.
Antagligen klassas jag som ett högerextremt "pucko" eller ett spritt språngande galet " pucko och av ett annat "pucko" tex ett S eller V "pucko" eller ett av flashbacks lätt och lagom " pucko"
Förstår du vad jag pratar om ???
Senast redigerad av gabrielle2 2018-08-20 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in