Citat:
Ursprungligen postat av
Martike
Flashback behöver tydligare regler, som dessutom ska vara användar- gemensamma. I praktiken har varje moderator i dag en egen definition av vad OT och trams skulle tänkas vara i en viss situation.
Ett sätt extremister opererar både i RL och på internet är att utnyttja marginalerna i all form av kommunikation för att skapa sig ett härskande spelrum.
Det spelar ingen roll vem som klagar. Vilket parti som den klagande parten sympatiserar med och går ärenden för är oväsentligt.
De skäl den klagande parten anför till stöd för ett påstående, är avgörande.
Jag tycker inte att högerextremisterna på något sätt är den tysta parten på Flashback. Men ett problem med högerextrema medlemmar är att deras argument är förankrade i stereotyperna, och därför så utgår man alltid ifrån att alla andra är extremister. Jag menar att anklagelsen finns redan inbakad i deras slogans, bekämpa terrorism, bekämpa islamism, rösta för deporteringar osv.
Deras skildringar av livsvilkoren i andra länder och dess koppling till ras och ursprung är inte bara diskriminerande utan också avstötande för en del läsare som försöker vara sakliga och föra en seriös debatt.
Jo det spelar en förbannat stor roll vem som klagar på vem när eliten bestämt vems klagomål som är acceptabelt eller inte.
Stereotyper finns inom alla ideologier. Det är alltså inte mer bundet till " högerextrema"
Jag kan tycks att det är en stereotyp att säga att flashback är högerextremt punkt slut.
Individers oförmåga att föra en resonabel diskussion är ingen unik egenskap som skall kopplas ihop med just flashback och i slutänden " högerextrema"
Finns väl för sjutton " puckon" inom alla ideologier och överallt i samhället för övrigt.
Är då vänsterextrema högerextrema alltså ? Och vartenda "pucko" i Sverige högerextremt.
Puckot Kalle på gatan som röstat på S är högerextrem.
Puckot Kalle som besöker flashback är högerextrem eftersom han beter sig som ett " pucko" och därför är flashback högerextremt eftersom flashback tillåter "puckon"att vara här inne.
Ett "pucko" är bestämt av eliten att vara högerextrem.
Antagligen klassas jag som ett högerextremt "pucko" eller ett spritt språngande galet " pucko och av ett annat "pucko" tex ett S eller V "pucko" eller ett av flashbacks lätt och lagom " pucko"
Förstår du vad jag pratar om ???