2016-03-26, 00:18
Medlem
csbillys avatar
Tjena i torsdags märkte jag av att det gjorde ont i halsen varav jag hittade en liten böld kanske man kan kalla det. I början gjorde det ont när jag tog tungan mot gommen där bölden/pricken sitter, men nu gör det ont när jag äter och sväljer och känner konstant att jag har något i halsen. Har tidigare för någon vecka sedan haft öroninflamation kan detta påverkar. Pricken sitter i gommen ungefär i mitten lite till vänster. När jag googlade om mina besvär fick jag munhålecancer. Det är svullet och rött runt pricken i halsen.

Jag antar att jag inte har munhålecancer och vänder mig nu till er ifall någon haft/vet något liknande.
Citera
2016-03-26, 00:40
Medlem
Prova att googla halsfluss eller körtelfeber istället? Eller är du bara vanligt förkyld om öm i halsen? Ät glass. Gå till VC på tisdag om det inte känns bättre.
Citera
2016-03-26, 00:55
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csbilly
Tjena i torsdags märkte jag av att det gjorde ont i halsen varav jag hittade en liten böld kanske man kan kalla det. I början gjorde det ont när jag tog tungan mot gommen där bölden/pricken sitter, men nu gör det ont när jag äter och sväljer och känner konstant att jag har något i halsen. Har tidigare för någon vecka sedan haft öroninflamation kan detta påverkar. Pricken sitter i gommen ungefär i mitten lite till vänster. När jag googlade om mina besvär fick jag munhålecancer. Det är svullet och rött runt pricken i halsen.

Jag antar att jag inte har munhålecancer och vänder mig nu till er ifall någon haft/vet något liknande.
Sökte du för öronen och vad fick du för medicin i sådana fall?
Din beskrivning låter spontant som halsfluss och/eller oral candidos (inte ovanligt efter antibiotika)
Citera
2016-03-26, 01:20
Medlem
csbillys avatar
Har haft halsfluss 8gånger och är rätt säker på att det inte är det. Det är en prick mitt i gommen och det är svullet runt om. Typ en blåsa kanske inte något på halsmandlarna.
Citera
2016-03-26, 01:46
Medlem
Jag har haft lika symtom flera gånger, det har alltid varit en blåsa. Blåsor i munnen ser/känns värre än vad dom egentligen är.

Det är som en helt kritvit prick lr klump, de gör ont som f*n och är rött runtom.

Haft flera på tandköttet och i gommen, ingen att oroa sig för. De försvinner inom 1 vecka max. Om det fortfarande känns konstigt ska gå kolla upp de.

/W
Citera
2016-03-26, 08:01
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag får ofta så då jag är förkyld trots att jag inte har kvar mina halsmandlar. Blir ofta en liten hård knöl på ena sidan precis bakom gommen som både gör ont och känns tydligt med tungan. Det är på grund av att en spottkörtel svullnar av infektion eller virus. Du är mer mottaglig för sådant efter att precis ha haft en öroninflammation.

Så jag tycker inte du ska tänka cancer i första hand. Troligtvis är du lite småförkyld. Ring vårdcentralen på tisdag om det inte lagt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in