2024-11-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Fast det r det visst.

Jo du tycker det. Fast jag har under mina 3 r som jag gt min 3a aldrig tnt dimmljusen. Frra mnaden fick jag 2a i besiktningen och Tesla bytte dom gratis p min garageuppfart. Kommer inte anvnda dom i framtiden heller. Men statistiken r glad.
Citera
2024-11-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Va? ven Teslas garanti frutstter vl regelbunden auktoriserad service?
Nej, Tesla krver ingen service fr att garantin ska glla.
Citera
2024-11-25, 23:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Va? ven Teslas garanti frutstter vl regelbunden auktoriserad service?

Nej, s hr str det.
S hr str det angende service p just tesla.
Service fr Tesla Model X och Model 3

Frdelen med Teslas modeller r att de inte har ett fast serviceintervall. Dessutom har de ingen koppling mellan service och garantierna. Dremot rekommenderas det att se ver luftfiltret vartannat r.
Citera
2024-11-25, 23:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Jo du tycker det. Fast jag har under mina 3 r som jag gt min 3a aldrig tnt dimmljusen. Frra mnaden fick jag 2a i besiktningen och Tesla bytte dom gratis p min garageuppfart. Kommer inte anvnda dom i framtiden heller. Men statistiken r glad.

Just detta jag menar, eftersom det inte finns en serviceintervall p bilarna s r det besiktningen som upptcker felet istllet fr servicepersonalen.
Det som hnde dig hade kunnat hnda mig ocks ven om jag nu inte kr tesla men det r fan inte ofta man funderar p att tnda dimljusen.
Citera
2024-11-25, 23:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nej, s hr str det.

Frdelen med Teslas modeller r att de inte har ett fast serviceintervall. Dessutom har de ingen koppling mellan service och garantierna. Dremot rekommenderas det att se ver luftfiltret vartannat r.
Tack, ja d r det klart att man bygger upp en serviceskuld. ven om elbilar krver mindre service s borde vl en liten service vara lmplig vartannat r eller s.
Citera
2024-11-25, 23:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Tack, ja d r det klart att man bygger upp en serviceskuld. ven om elbilar krver mindre service s borde vl en liten service vara lmplig vartannat r eller s.

Kan man tycka men tydligen r det d bara kontroll av luftfiltret man br gra.
Frr i tiden p 90-talet (hade bilar frn 80-talet d) s gjorde man sjlv en liten koll av bilen nr man skulle ka en lngre strcka (ver tv timmar) medans man nu fr tiden hoppar in i bilen och ker ivg och rknar med att allt ska funka.
Strular det s trycker man p knappen och brgaren kommer och plockar upp en.
Citera
2024-11-25, 23:42
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Trots allt, s verkar det som att Tesla model 3 r bilar som fungerar.

Tyska ADAC r bland annat verksamma med att hjlpa bilister, som str vid vgkanten och har bilkrngel.
Nr ett r r passerat, publicerar de statistik ver olika bilars driftskerhet.

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...nnenstatistik/
"Bromsproblem" tycks ju vara ett stende problem..I Sverige..
Men det kanske beror p att man inte saltar lika mycket i Tyskland (?)
Citera
2024-11-25, 23:50
Medlem
grningsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Det r bara Tesla som hvdar att deras bilar inte behver service. Alla andra elbilstillverkare kr med 1-2 rs serviceintervaller, precis som andra bilar.

Klart dom gr det, det r ju p service biltillverkarna hittils tjnat pengar p s dom vill ju inte ta bort det.
Citera
2024-11-26, 00:26
Medlem
Mycket efterblivenhet i den hr trden, kan man sga. Denna efterblivenhet kan de inte r fr och vi kan inte hjlpa dem, men om ngon normalbegvad mnniska har intresse av trden s ett antal punkter:

1) Tyskland r ett klassiskt automotive-land idag fylld till bredden av legacy. Tesla r en extremt innovativ producent som kliver in och vnder ut och in p de koncept de r vana med. Vad gller service tgrdas den situationen av att Telsa har kompetent personal som sjlva servar bilarna - men de kan tyvrr inte besiktiga dem.

2) Det r vanligt att strlkastare r instllda fr lgt. Det r mjligt att detta kan betyda att Teslas autofunktion fr instllning r dliga. Men framfrallt skapar det en situation dr den som besiktigar bilen kan vlja att lgga 30 sekunder p att stlla in dem rtt, eller underknna besiktningen istllet p en helt efterbliven grund.

3) vriga problem benms bromsar och axlar. Axlar r mycket riktigt ngot Tesla var vrdelsa p fram till just Model 3 och relativt dliga p fram till 2022 (dessa byts till nya p garanti fr ldre bilar). Men ni br allts inte skrattrunka fr snabbt om ni trodde att detta berrde nyare bilar.

4) Tesla skalade upp produktion i en helvetisk takt. Fram till 2022 (fr USA-producerat) ledde detta till vldigt mnga mndags-ex. terigen, skrattrunka inte fr snabbt om ni hoppades detta var ett bestende problem.

Neeeej, grt inte sm barn, bilarna r jtedliga och Elon Musk r visst nazist och putinist och supermegadum, frlt, jag skojade bara. Det sger ju sig sjlvt att han r elakast i vrlden fr han r ju rikast!
Citera
2024-11-26, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Mycket efterblivenhet i den hr trden, kan man sga. Denna efterblivenhet kan de inte r fr och vi kan inte hjlpa dem, men om ngon normalbegvad mnniska har intresse av trden s ett antal punkter:

1) Tyskland r ett klassiskt automotive-land idag fylld till bredden av legacy. Tesla r en extremt innovativ producent som kliver in och vnder ut och in p de koncept de r vana med. Vad gller service tgrdas den situationen av att Telsa har kompetent personal som sjlva servar bilarna - men de kan tyvrr inte besiktiga dem.

2) Det r vanligt att strlkastare r instllda fr lgt. Det r mjligt att detta kan betyda att Teslas autofunktion fr instllning r dliga. Men framfrallt skapar det en situation dr den som besiktigar bilen kan vlja att lgga 30 sekunder p att stlla in dem rtt, eller underknna besiktningen istllet p en helt efterbliven grund.

3) vriga problem benms bromsar och axlar. Axlar r mycket riktigt ngot Tesla var vrdelsa p fram till just Model 3 och relativt dliga p fram till 2022 (dessa byts till nya p garanti fr ldre bilar). Men ni br allts inte skrattrunka fr snabbt om ni trodde att detta berrde nyare bilar.

4) Tesla skalade upp produktion i en helvetisk takt. Fram till 2022 (fr USA-producerat) ledde detta till vldigt mnga mndags-ex. terigen, skrattrunka inte fr snabbt om ni hoppades detta var ett bestende problem.

Neeeej, grt inte sm barn, bilarna r jtedliga och Elon Musk r visst nazist och putinist och supermegadum, frlt, jag skojade bara. Det sger ju sig sjlvt att han r elakast i vrlden fr han r ju rikast!

r du Tesla's fan boy #1? Tesla r knt fr usel kvalitet. Man kan grva bland videos p YouTube en hel dag med sgningar av allt.
Citera
2024-11-26, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
r du Tesla's fan boy #1? Tesla r knt fr usel kvalitet. Man kan grva bland videos p YouTube en hel dag med sgningar av allt.
r du lika lttlurad vad gller alla andra omrden i livet?

.. hur har det gtt, tycker du?
Citera
2024-11-26, 03:56
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du lst om tesla?

Jag skulle sga att alla andra bilar servas med jmna mellanrum antingen varje r eller vid vissa miltal och det gr att verkstan d gr igenom vissa punkter och d uppmrksammar dig som gare p vad som behver gras. D en teslagare inte mste serva sin bil mer n kolla luftfilter varannat r s kan det ocks dyka upp saker som inte garen utan besiktningen upptcker.

Hoppas du frstr?

Var ju fler punkter p denna lista som Tesla rekommenderar att gra service p n bara luftfilter:
https://www.tesla.com/ownersmanual/m...9ED7B1D91.html

Hoppas du frstr?

r det inte snarare s att model 3 r en riktig skitbil med dlig kvalitet redan frn fabrik och snarare det som r orsaken till den lyckade statistiken p bilprovningen?
Tycker fortfarande det r mest spekulation ifrn din sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in