Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-02, 17:39
Bannlyst
Gillade man dom gamla Rollercoaster tycoon spelen så kommer man älska detta spel. Samma skapare som gjorde Rollercoaster tycoon 3 och man blir inte besviken. Spelet är ännu i alpha phase 1 men jag har haft skitkul med det som finns. Stor frihet hur du vill utforma din park osv.

Phase 1: Modular building and Paths
Phase 2: Adds Coaster Building and Landscape editing
Phase 3: Adds Community Functionality and Blueprints

Kan rekommendera spelet starkt och plocka hellre upp detta än Rollercoaster tycoon world som är mil ifrån att vara lika bra.

Spelet är beräknat att släppas Q4 2016 men jag köpte versionen som ger early access.

Men vill man vänta på full version så kostar spelet atm 19.99 pund. (Men orkade inte vänta! :P) I annat fall 49.99 pund.

För er som har köpt eller köper early access

"To access coaster building, open a map and select the ‘Rides’, ‘Scenery’ or ‘Buildings’ tab, then select the ‘Search’ option (a magnifying glass) and enter the code ‘underconstruction’ (all one word in lower case) to enable the coaster construction tab."

Man får även med ett gäng shops om man gör detta!
Citera
2016-04-05, 12:18
Medlem
cineramas avatar
Har också early bird-versionen. Älskar spelet och kan inte vänta till fullversionen!

Detta här är riktiga uppföljaren till RollerCoaster Tycoon 3 då det är samma utvecklare som gör spelet.

Glöm RCTW! Usch.
Citera
2016-04-05, 19:52
Medlem
DXmans avatar
samma här, e riktigt sweet, känns som RCT ska vara!
Citera
2016-04-06, 07:39
Medlem
Gemenis avatar
Redan ett riktigt roligt spel. Gillar hur kreativ spelet låter en vara.
Citera
2016-04-06, 20:05
Medlem
skgs avatar
Om ni inte redan har spanat in Silvarret, gör det!

https://www.youtube.com/playlist?lis...-GQaCl_TD4Rf5i
Citera
2016-04-07, 20:35
Medlem
Såg den här. https://www.youtube.com/watch?v=D2LK2hwxH4Q

Galet vad vissa kan göra redan.

Är dock inte beredd att lägga ut massa pengar för att vara testare. Väntar tills spelet är klart. Men det kommer helt klart bli en riktig uppföljare till RCT, det står redan klart tycker jag. Hoppas det kommer finnas workshopsupport också med custom mods.
Citera
2016-11-09, 18:04
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Nu har betan kommit ut. Någon som spelat det?
Kört 5 minuter, spenderade de 5 minutrarna med att försöka sätta ihop två paths men misslyckades, path obstructed. Någon som vet hur man gör? Enda jag hittar är ctrl som ska göra något men den fungerar inte.

Sen är allt på engelska utom tangenternas namn under key-binding, som är på svenska. Någon som vet vad "Alarm" och "Omljud" är för knappar?
Citera
2016-11-09, 22:38
Medlem
Snuskass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Kört 5 minuter, spenderade de 5 minutrarna med att försöka sätta ihop två paths men misslyckades, path obstructed. Någon som vet hur man gör? Enda jag hittar är ctrl som ska göra något men den fungerar inte.

Sen är allt på engelska utom tangenternas namn under key-binding, som är på svenska. Någon som vet vad "Alarm" och "Omljud" är för knappar?

Just kört ett par timmar och byggt två sinnessjuka banor. Kul! Suger i magen. Lite krångligt gränssnitt men kolla hjälpen (F1) som är kontextuell.

Har egentligen ingen aning angående frågan, men testa om du kan byta språk till engelska i operativsystemet. Såvida jag inte missförstod helt, då kan du bortse från detta.
Citera
2016-11-11, 09:20
Medlem
Fladdermasks avatar
Kul som tusan är detta spel, snyggt också. Att det har stram workshop support är bara ett plus, och att det är ganska så billigt.
Citera
2016-11-12, 16:27
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning

Omljud är tilde (~), alarm har jag däremot ingen aning om vad det kan vara...

Ni som testat spelet lite nu, hur är det? Älskade theme park och rct 1 och 2. Fastnade aldrig för 3an. Borde jag gilla det här?
Citera
2016-11-12, 16:32
Medlem
pantherTypeGs avatar
Köpte spelet idag. Är det möjligt att få tillgång till betan? Hur gör man?
Citera
2016-11-12, 16:48
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Köpte spelet idag. Är det möjligt att få tillgång till betan? Hur gör man?
Köpte du Thrillseeker Edition? Annars får du vänta tills spelet släpps.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in