• 4
  • 5
2016-04-09, 14:43
Medlem
gurkmajjas avatar
Det är väl knappast feminism detta handlar om? Det begreppet används som ursäkt för en massa jävla dynga helt enkelt. Det är givetvis sättet hon uttrycker sig på det handlar om. Självklart vill inte arbetsgivare ha personal som uttrycker sig hotfullt, aggressivt och med fokus på könsord. Jag undrar hur många jobb jag skulle få behålla om jag gjorde videos om att knulla negerhoror. Som ett exempel.
Citera
2016-04-09, 16:15
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det du gör nu är att du utgår ifrån två olika falska dikotomier. Du har faktiskt inga belägg för att SD är oerhört älskade här och ogillade ute i samhället. Tvärtom verkar opinionssiffrorna säga. Det finns för och emot om precis allting. Även för politiska partier. Eller vet du något politiskt parti som "tycker exakt som du" och driver exakt samma linjer när de prioriterar?
Du har heller inga som helst belägg för att feminism är populärt ute i samhället och bara för att flera av våra msm skriver om det, som om det var konsensus så är det stora grupper som tycker det gått för långt. Den stora majoriteten bryr sig bara sådär lite lagom och hänger med, så länge de får tro att feminism har något med jämställdhet att göra.
Det finns en lagtext som handlar om yttrandefrihet i grundlagen som ger människor rätt att tro på vilket politiskt parti de behagar och de behöver inte säga det till någon.
Det är inte samma som att yttra sig främlingsfientligt.
Det i sin tur är inte rasism osv.
Det är inte hat eller brott mot normala värdegrunder att ha egna åsikter.
Om man går över den gränsen och uttrycker hat på youtube, alltså inte sin egna facebookvägg utan öppet för alla OCH kan kopplas som representant för ett företag där man är ansiktet utåt så bryter man mot företagets värdegrunder.

För mig gick gränsen ungefär där. Hon får absolut tycka vad hon vill och har rätt att ha vilka åsikter hon vill. Gränsen passeras när hon trycker upp sin sura fitta i ansiktet på hela världen och visar vilken oerhörd misandrist hon är. Med eller utan humor och förmåga att uttrycka sig. Då kan man inte längre representera företaget i fråga.

Så tänker jag.

Det är väldigt vad du hänger upp dig på detaljer. Ja SD är ganska stora, tror du att något av riksdagspartierna är mer hatat än SD? (Jag menar att den frågan är retorisk, du behöver inte svara)
Undersökningar som gjorts på FB visar att SD är särskilt omtyckta här, jag minns inte siffror eller ens om de var störst (jag tror de var det) men det var åtminstone en rejäl skillnad mot samhället i övrigt.

Vilket jag tycker är trist, tidigare var det piratpartiet innan de tog död på sig själva, det är så jag vill att FB ska vara, frihetligt och liberalt, inte ett ständigt gnäll om invandrare vilket är vad det har blivit.

Det verkar som att vi är helt överens i grunden, du bara hänger upp dig på mina exempel och jag menar att du gör det på felaktiga grunder.
Citera
2016-04-09, 17:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Hur är vi överens om vi hamnar på var sin sida om staketet?
Invandringen är just nu en av de största utmaningar vi har och det finns två eller flera sidor.
Den vanliga svenska sidan är nog närmare SDs än de vill erkänna.
Vi ska inte ta emot fler än vi kan integrera.
Vi ska inte ta in dem som bara är ute efter fribiljett till bidrag.
Vi ska inte ta in ISIS-krigare, tvärtom borde vi neka dem återinträde precis som Marocko gör med sina gatubarn.
Vi ska inte ha ett samhälle med tiggare.
Vi ska inte inbilla oss att vi kan försörja hela världen, ens om vi tog alla våra inkomster i skatt.

Det finns saker att ställa allvarliga frågor om och krokodiltårarna i Åsnan Romsons ögon när hon fick bita en bit av verkligheten är talande. Hon har lärt sig mer om verkligheten än våra medier vill förmedla. Med eller utan anledning.

Det är värt att gnälla om! Till och med protestera. De här som motprotesterar i det läget anser jag oerhört mycket konstigare och det skulle förvåna mig en del om inte hon lillpenisbitchen med videona, som fick sparken är en av dem.
Förresten, har hon inte Downs syndrom eller nåt?
Citera
2016-04-12, 08:57
Medlem
Citat:
Invandringen är just nu en av de största utmaningar vi har och det finns två eller flera sidor.
Vi ska inte ta in ISIS-krigare, tvärtom borde vi neka dem återinträde precis som Marocko gör med sina gatubarn.
Vi ska inte inbilla oss att vi kan försörja hela världen, ens om vi tog alla våra inkomster i skatt.

Det finns saker att ställa allvarliga frågor om och krokodiltårarna i Åsnan Romsons ögon när hon fick bita en bit av verkligheten är talande. Hon har lärt sig mer om verkligheten än våra medier vill förmedla. Med eller utan anledning.

Det är värt att gnälla om! Till och med protestera. De här som motprotesterar i det läget anser jag oerhört mycket konstigare och det skulle förvåna mig en del om inte hon lillpenisbitchen med videona, som fick sparken är en av dem.

När det gäller motstånd mot SD från politiskt etablissemang så tror jag inte heller man ska räkna bort den ökade konkurrensen om politiska positioner. Det är höga politikers brödföda att inneha en riksdagsplats, plats i EU-parlamentet, i landsting och kommunstyrelser etc. Den stressen många känner personligen till följd av att det dyker upp farliga konkurrenter om de åtråvärda platserna skulle kunna förklara mycket av det irrationella i hur SD hanteras.
Citera
2016-04-12, 09:15
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:

Ja inte överens om den saken alltså, utan överens om själva trådens ämne, om visad politisk tillhörighet är tillräckliga skäl för avsked eller ej.
Citera
2016-04-12, 17:33
Medlem
FlamingBacons avatar
Jag är lite kluven. I ett sunt samhälle bör man givetvis, i synnerhet när det gäller offentliga arbetsplatser, tillåtas ha alla möjliga åsikter privat. Idag lever vi dock inte i ett sunt samhälle, och om staten och offentligheten öppet och skamlöst "bekämpar" SD, bör man i rimlighetens namn också bekämpa andra politiska utbölingar.

Nu tycker jag förvisso att receptionist är ett relativt harmlöst jobb, och i ärlighetens namn har jag svårt att se några åsikter som skulle diskvalificera en människa från ett sådant jobb. Det är ju något annat om ens urolog tycker att män ska kastreras eller något i den stilen.

Privata företag bör givetvis ha rätt (eller snarare rätten att inte bli tvingad av staten att) anställa/sparka vem de vill på valfria grunder, ungefär som privatpersoner och deras val av vänner. I detta fall verkar det ju dock röra sig om någon form av ohelig pakt mellan "privata aktörer" och region Skåne, vilket inte riktigt är samma sak.

Sedan bör det tilläggas att detta förmodligen typiskt fall av mansdiskriminering. Har ytterst svårt att tro att Region Skåne skulle gå in och försvara en man som blev avskedad efter att på facebook skrivit hur han hatade fula kvinnor och tyckte att de förtjänade att våldtas, i synnerhet inte om han arbetade inom vården. För att inte tala om en invandringskritiker, det är förmodligen kriminaliserade tankebrott.

För övrigt, vad fan är EliSophie för namn? Kan man ha ett officiellt namn med slumpmässigt valda gemener och versaler? Får jag döpa mina barn till ViCKToR, JOHanna eller tiffANNY? Eller är det någon form av dubbelnamn, typ Per-Åke fast utan bindestreck?

Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Undersökningar som gjorts på FB visar att SD är särskilt omtyckta här, jag minns inte siffror eller ens om de var störst (jag tror de var det) men det var åtminstone en rejäl skillnad mot samhället i övrigt.

Citera
2016-04-15, 16:00
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Jag är lite kluven. I ett sunt samhälle bör man givetvis, i synnerhet när det gäller offentliga arbetsplatser, tillåtas ha alla möjliga åsikter privat. Idag lever vi dock inte i ett sunt samhälle, och om staten och offentligheten öppet och skamlöst "bekämpar" SD, bör man i rimlighetens namn också bekämpa andra politiska utbölingar.

Nu tycker jag förvisso att receptionist är ett relativt harmlöst jobb, och i ärlighetens namn har jag svårt att se några åsikter som skulle diskvalificera en människa från ett sådant jobb. Det är ju något annat om ens urolog tycker att män ska kastreras eller något i den stilen.

Privata företag bör givetvis ha rätt (eller snarare rätten att inte bli tvingad av staten att) anställa/sparka vem de vill på valfria grunder, ungefär som privatpersoner och deras val av vänner. I detta fall verkar det ju dock röra sig om någon form av ohelig pakt mellan "privata aktörer" och region Skåne, vilket inte riktigt är samma sak.

Sedan bör det tilläggas att detta förmodligen typiskt fall av mansdiskriminering. Har ytterst svårt att tro att Region Skåne skulle gå in och försvara en man som blev avskedad efter att på facebook skrivit hur han hatade fula kvinnor och tyckte att de förtjänade att våldtas, i synnerhet inte om han arbetade inom vården. För att inte tala om en invandringskritiker, det är förmodligen kriminaliserade tankebrott.

För övrigt, vad fan är EliSophie för namn? Kan man ha ett officiellt namn med slumpmässigt valda gemener och versaler? Får jag döpa mina barn till ViCKToR, JOHanna eller tiffANNY? Eller är det någon form av dubbelnamn, typ Per-Åke fast utan bindestreck?

Fast Facebook är ju inte direkt privat utan offentligt. Och om du skyltar med företagets namn i anslutning till dina rasistiska sexistiska åsikter så är det inte säkert att företaget vill förknippas med detta. Jämför med om någon skulle hålla ett offentligt hyllningstal till Hitler iförd arbetskläder med företagets logga och namn.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in