2016-04-10, 13:22
Medlem
Varfr r det s att det r okej i dagens samhlle att kritisera underviktiga tjejer? Om en smal/underviktig tjej t.ex lgger upp en bikini bild p facebook s ska andra kvinnor lgga kommentarer som t.ex ("T!!", "DU R FR SMAL"). Men om man skulle skriva p en verviktig/mullig kvinna att hon ska sluta ta s hade man blivit polisanmld och ses som vrre n hitler. Varfr r det s? Alla tjejer som r smala vill inte vara smala utan kmpar sjlva med att frska f en vikt de r njda med.
Citera
2016-04-10, 13:27
Medlem
Ascics avatar
Fr att tjocka bryr sig och smala gr det inte. Smala och snygga kvinnor gr igenom livet fr uppvaktning/uppmrksamhet ifrn mn och bryr sig inte om feminism samt annat trams. Tjocka kvinnor r avundsjuka och gr allt mjligt fr att f lite uppmrksamhet. Tjocka och fula kvinnor har tagit sig p en sorts offerroll fr att f sin vilja igenom nr deras tjocka fitta inte kan gra det t dem.

Tjocka och fula kvinnor till attraktiva = "Varfr gr du inte med den mrka sidan, bli tjock och oattraktiv och bli medlem i vr klubb"

De mste snka andras attraktivitet fr att sjlva bli attraktiva.

Hur mnga snygga feminister har du sttt p?
Citera
2016-04-10, 13:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Frmodligen mest fr att de r avis och smala d ses som vinnare. Fr tjocka som ens vgar lgga ut bilder blir det mer som kvinnor i gemen knner sig mer tillfreds med sig sjlva och d kan skriva glada saker som att vad fin du r osv nr de i sjlva verket aldrig sjlva vill blir s dr feta. Sedan d fr smala blir det mer som att de fr dligt samvete nr de nu sitter dr framfr dataskrmen och kkar att de klagar om att personen ocks borde ta s att man sjlv inte fr dligt samvete fr att gra just det.
Citera
2016-04-10, 13:33
Medlem
skotittares avatar
Det varken ok att kritisera vare sig smala eller tjocka personer, punkt.
Citera
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azintono
Varfr r det s att det r okej i dagens samhlle att kritisera underviktiga tjejer? Om en smal/underviktig tjej t.ex lgger upp en bikini bild p facebook s ska andra kvinnor lgga kommentarer som t.ex ("T!!", "DU R FR SMAL"). Men om man skulle skriva p en verviktig/mullig kvinna att hon ska sluta ta s hade man blivit polisanmld och ses som vrre n hitler. Varfr r det s? Alla tjejer som r smala vill inte vara smala utan kmpar sjlva med att frska f en vikt de r njda med.

Anledning r att feminister och andra vnsterfolk vill normalisera vervikt, troligtvis fr att f en balans mot underviktiga, men frmst torde det vara fr att det ska passa deras agenda att tjejer r "objektifierade" och att man drfr ska brja frndra synen p kvinnor/tjejer, och inte hur de faktiskt ser ut.

De har tex. brjat gra reklambilder fr underklder med kraftigt verviktiga tjejer, men d rapporteras det i media som "hr r reklam med normala kroppar", trots att dessa personer sannolikt vger 70-90 kg. Varfr man r s extremt i sin propaganda vet jag inte svaret p, det enda jag tnker r att det inte r ngn som tar en sdan artikel eller ett sdant argument p allvar, d vem som helst ser att en sdan modell r kraftigt verviktig.

Samt att man ses som "hatare" om man kritiserar verviktiga beror vl p deras siktsintolerans. Alla som lgger fram argument som talar emot deras ses som "frdomsfulla".
Citera
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det varken ok att kritisera vare sig smala eller tjocka personer, punkt.

Media har en annan uppfattning.
Citera
2016-04-10, 13:39
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArkadS
Media har en annan uppfattning.

Visa mig seris media som kritiserar smala kroppar. Och d menar jag inte kritik mot anorexia eller liknande.
Citera
2016-04-10, 13:41
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Visa mig seris media som kritiserar smala kroppar. Och d menar jag inte kritik mot anorexia eller liknande.

Ls mitt inlgg, det jag kritiserade var att media hyllar att verviktiga lyfts fram.

Se tex. denna:
http://www.metro.se/nyheter/marknads...!d8tZdyFstoWQ/
Citera
2016-04-10, 13:43
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ls mitt inlgg, det jag kritiserade var att media hyllar att verviktiga lyfts fram.

Se tex. denna:
http://www.metro.se/nyheter/marknads...!d8tZdyFstoWQ/

Att tycka att mulliga kroppar r ok att visa upp r inte samma sak som att kritisera smala kroppar.
Citera
2016-04-10, 13:48
Medlem
ArkadSs avatar
Citat:
Att tycka att mulliga kroppar r ok att visa upp r inte samma sak som att kritisera smala kroppar.

TS frgestllning var varfr det r OK att kritisera smala, men inte tjocka.

Mitt svar var att media hyllar tjocka, drfr fr de inte kritiseras.

Glasklart?
Citera
2016-04-10, 13:58
Medlem
skotittares avatar
Citat:
TS frgestllning var varfr det r OK att kritisera smala, men inte tjocka.

Mitt svar var att media hyllar tjocka, drfr fr de inte kritiseras.

Glasklart?

Nej, det finns ingen logik i det ver huvud taget faktiskt.

Bara fr att man inte fr kritisera tjocka personer betyder det inte att det r fritt fram att kritisera smala personer.
Citera
2016-04-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azintono
Ja varfr r det s!? Har alltid blivit s vansinnig p att alla tycker att det r okej att sga vad de vill bara fr att man r petite och inte verviktig. Som att det aldrig kan bli fel att kritisera "idealet" (enligt media och andra) fr dom behver nd tas ner p jorden s dom inte tror att de r nt.

Sem tror jaf att alla tar fr givet att mulliga och verviktiga mr dligt ver sin vikt och drfr r det inte omtnksamt och snllt att sp p deras negativa sjlvbild. S gr man bara inte...

Sen tar man fr givet att alla som r smala typ svlter sig sjlva och trnar som lilla bl fr att vara smala och d blir det av en fejkad "omtnksamhet" som de sger t en att ta mer. Fast allt egentligen handlar om att det sticker och brnner som fan hos dom att livet kan vara s orttvist s vissa kan ta vad som helst och nd frbli smala.

Jag lskar min kropp och r jtteglad att jag r smal och slank men att folk tar fr givet att alla smala r njda med sin kropp r fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in