• 1
  • 2
2016-04-12, 10:27
Medlem
Hangphus avatar
Har tänk på den här frågan under en jävligt lång tid nu! Varför ska alltid riktigt radikala feminister försöka se ut som män? Rakar skallarna, sparar ut armhåls håret och försöker bete sig som män? Blir fan äcklad är de det dom är ute efter eller kan nån förklara?!
Citera
2016-04-12, 10:31
Medlem
De du tänker på är kanske lesbiska?
Citera
2016-04-12, 10:35
Medlem
Dom förkastar det traditionellt attraktiva som en demonstration mot det dom anser vara förlegade normer och för att påvisa sin självständighet gentemot mannen. Tror jag.
Citera
2016-04-12, 10:43
Medlem
udons avatar
Anekdotisk bevisföring är inte giltigt. Jag har träffat flera anarkafeminister som är skitsnygga. Om det skulle hålla som bevis faller din tes.
Citera
2016-04-12, 10:46
Medlem
Har en liknande tråd där jag försöker lära mig om feminism.
Tycker det är nedvärderande om man inte få vara stolt över sig själv sitt kön. Att det är en ännu mer tillbakagång för tjejer om andra ska bestämma över hur de ska se ut.
Så här i början känns det som att feminismen utgå från att kvinnan är svag och dum. Att kvinnor inte själva kan ta ansvar för sina handlingar, utan att andra kvinnor måste göra det, att man måste vara som män för att bli respekterade.
Hoppas jag har jätte fel för jag tyckte först om feminismen men nu får jag intrycket att de inte står för jämnlikhet, allas lika värde och självbestämande för varje individ.
Citera
2016-04-12, 10:57
Medlem
Hangphus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De du tänker på är kanske lesbiska?

Många av dom är säkert lesbiska
Citera
2016-04-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Anekdotisk bevisföring är inte giltigt. Jag har träffat flera anarkafeminister som är skitsnygga. Om det skulle hålla som bevis faller din tes.

Att du helt missat företeelsen med feminister som medvetet gör sig fula innebär inte att du är en vetenskapens man, bara att du är totalt bakom flötet.
Citera
2016-04-12, 11:00
Medlem
Hangphus avatar
Jag skulle absolut säga att jag är feminist på det sätt att jag tycker att samhället ska vara jämlikt. Om en kvinna går samma utbildning som en man och sen får samma jobb ska hon självklart ha samma lön / arbets förhållanden! Bara så ingen får för sig något
Citera
2016-04-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hangphu
Många av dom är säkert lesbiska

Har några lesbiska kompisar fast de ser inte ut som män Okej de kanske inte är feminister då
Citera
2016-04-12, 11:04
Medlem
Hangphus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hepphepp0372
Har några lesbiska kompisar fast de ser inte ut som män Okej de kanske inte är feminister då

Nej nej du har helt rätt man kan se ut hur som helst och vara gay / lesbisk men jag antar att många riktigt radikala feminister kan va lesbiska / följer den klassiska lesbiska normen då dom oftast hatar män!
Citera
2016-04-12, 11:05
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Tror ingen här i tråden påstår att alla radikala feminister ser ut som män. Med din standard går det inte att ha en enda diskussion angående trender i samhället på Flashback, så du kanske ska spara din autistiska bevisföring till diskussioner i religionforat.

Tror att många feminister, de extrema, är helt enkelt lite avundsjuka på män. Många av dessa kvinnor tycker alltså att det är häftigare att uttrycka maskulina drag än feminina.
Vilket ofta är en kamp för dem eftersom de, naturligt sett, är mer feminina än maskulina.
Det är just därför feminister försöker övertala samhället jämt och ständigt att "de är män", men kan inte dölja sin femininitet när filmer som Fifty Shades of Grey eller Twilight kommer ut.
Citera
2016-04-12, 11:15
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Tror ingen här i tråden påstår att alla radikala feminister ser ut som män. Med din standard går det inte att ha en enda diskussion angående trender i samhället på Flashback, så du kanske ska spara din autistiska bevisföring till diskussioner i religionforat.

Tror att många feminister, de extrema, är helt enkelt lite avundsjuka på män. Många av dessa kvinnor tycker alltså att det är häftigare att uttrycka maskulina drag än feminina.
Vilket ofta är en kamp för dem eftersom de, naturligt sett, är mer feminina än maskulina.
Det är just därför feminister försöker övertala samhället jämt och ständigt att "de är män", men kan inte dölja sin femininitet när filmer som Fifty Shades of Grey eller Twilight kommer ut.

Eller så kan det vara ett uttryck för att dom skiter i vad internetfetton på flashback tycker om deras val av frisyr och kläder. Bara en tanke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in