Svara
2016-04-16, 01:38
Medlem
VelvetReds avatar
Kankse kan frken VelvetRed skta spisen i sinom tid?

Eller skall plattan koka ver, hon bryr sig nd inte?

Livet leker. Dden klr barnen p skolgrden infr deras 60rs dag. Jag lngtar, lngtar bort. Men allt jag ser bortom torget r dig och tunnelbanan som brusar fram.

Dden, jag vill ha dess vila, men jag vill inte ha dess kompromiss. Vi ro icke eniga, nej, nej, nej. Du skall aldrig f mig!

Rd som dd vnder jag blicken upp till skyn, den ro nnu bl. Jag ser p dig, min flicka, mitt barn, du so som av ull harv vft in i livet som kommer att krossa alla dina drmar och hata dig.

Jag ngrar mig.

Nr jag ser dina gon r de lika bla som himmelen.

Men jag r dd.
Och du r dd.

Livet leker, sger dem, de sger det.

Allt r s vackert! Jag kan se fjrilen landa p din kind och allt blir bra igen.

Jag lever, och du finns fralltid hos mig. Jag lskar dig.

Lite ensamt, lite i skymundan lskar jag dig.

Dr i den vrn dr ingen ser, dr lskar jag dig.

Men allt faller isr.

Ingen kan se, ingen kan hra.

Dden knackar p och jag vaknar raskt fr att dmas.

Snart tar allt slut.
Du r jag och jag r du.

Sverige, moderland, fosterland.
Senast redigerad av VelvetRed 2016-04-16 kl. 01:40.
Citera
2016-04-16, 11:05
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Eget konstnrligt skapande --> Egna texter (Noveller och lyrik)
/Moderator
Citera
2017-06-28, 01:45
Medlem
VelvetReds avatar
VelvetRed Skriver.

Ensamheten.

Edit: Sorry, too much pain.
Senast redigerad av VelvetRed 2017-06-28 kl. 02:11.
Citera
2017-06-28, 02:57
Bannlyst
Det r gtt att vara ensam ingen som str eller lgger sig i det man gr, ensamheten r gravt underskattad!
Citera
2017-06-28, 19:56
Medlem
Kort inledning p det du hittills skrivit. Vi vntar p att du skriver mer lngre fram.
Citera
2017-07-06, 04:30
Medlem
VelvetReds avatar
Jag fann en vn i skuggorna. Dr jag lnge spenderade all min tid. Det han viskade till mig var oemotstndligt, mina svagheter som mnniska var ngot han lrt sig bemstra.

Min terkommande konversation med Gud slutar alltid i trar.

Hur kan man gra s som jag har gjort? Mina val i livet blev alla s fel. Slutet r det enda jag lngtar efter nu. Jag vgar inte, jag kan inte.

Jag r ngot som du inte r. Jag byggde ett korthus i ett stormigt landskap. Jag gjorde det inte fr att jag ville, jag hade bara inget annat val.
Jag letade febrilt efter det jag tappat p den torra, karga marken. Det frsvann, precis som du en gng gjorde.

Och jag saknar dig.

Jag lskar dig.

Fortfarande, efter alla r. Det skall du veta, vad du gav mig. Det var viktigt fr mig, vi lekte inte bara med varandra, vi lrde varandra, vi fann varandra, sdr som p film.

Men Gud fr mig alltid att grta.

En dag kanske jag kan bli en bra mnniska, en dag kanske jag inte r rdd lngre?

Jag br korset p min rygg, troget. Vad annat kan jag gra? Jag har inga val, inga alternativ kvar. Detta r min lott i livet. Det kommer att sluta shr, eller hur? Var rlig, du vet redan svaret! Jag kmpar bara frgves, eller hur? Det var redan bestmt ifrn den frsta dagen.
Citera
2017-07-06, 04:56
Medlem
VelvetReds avatar
Allt frsvann med din andedrkt.

Jag lskade din doft.

Nu finns det ingenting kvar. Du gick och jag dog. Du har ett bra liv idag, jag vet fr jag har sett det, lite p hll. Jag har ingenting. Jag frtjnar inte heller bttre. Jag r glad fr din skull, att du kom p bttre tankar.

Nr jag blir trtt s nskar jag att jag kunde slarva bort allt, s enkelt. Det vore s sknt att bara f spotta ur sig allt. Men jag kan inte. Jag mste fortstta.

Jag sg dig igen, dr vid vra skp. Din rst, dina gon, vad annat kan man nska sig? Jag knde din doft och kunde inte tnka klart lngre. Jag hasplar ur mig ngra korta meningar. Du tvekar, jag vet att du r blyg som jag, men du ltsas och du lyckas. Det r ngot fint med det.

Ingen spelar sin roll s bra som du.

Och jag avundas dig fr det. Jag har svrt att acceptera mig sjlv. nda sedan jag var barn har jag burit ett sjlvfrakt som ett inre helvete.

Du fick det att blekna, nr du sg mig i gonen. Minns du den dr sena sena kvllen? Nr vi hade druckit och jag skulle g hem? D nr du fljde med mig och hur vi vid vgkorsningen omfamnade varandra och jag kramade dig extra hrt, sdr som jag bara gjorde med dig.

Minns du?

Jag lskar dig fortfarande.
Citera
2017-07-09, 15:50
Medlem
Fina och lite knslosamma texter.
Citera
2017-07-16, 04:59
Medlem
VelvetReds avatar
Hon kommer hem, hon r trtt. Musiken snurrar i hennes huvud.

Jag vill inte, jag vill bara inte.

Jag har druckit fr mycket ikvll, och allt sitter kvar som ett bandage. Jag krar ner mig, jag klankar ner.

Allt mellan himmel och jord tycks jag stadkomma. Men till slut r det bara jag kvar, ensam. Ensam i min smrta. Jag ryter som en lojoninna, men ingen hr mig, ingen ser mig. Jag strosar fram till vattnet.

Trsten r min drivkraft.

Trsten efter krlek.

Vid vattnet lter jag tungan f leka med vattnet. Ge mig ngot!

Jag upphr att andas. Och i det gonblicket vger jag mitt liv i en skl, s som man vger mindre kttstycken.

Jag r fr ltt.
Citera
2017-07-16, 05:06
Medlem
VelvetReds avatar
Livet. Jag vet inte. Jag vill inte. Jag ville aldrig. Jag ger mitt allt varje dag, men vart r min vila? Vart r slutet?

Syftet med att jag finns r som en lrdom fr dig. Du kan gra bttre.

Kransen kring min nacke dras t. Jag r tom. Dden lockar.

Tnk att allt fr ta slut en dag? Vilken befrielse!

Svart r mitt hjrta, men du r inte bttre sjlv.

Svart r mina knslor.

Fr efter att lmnat mig s vet jag inte. Jag lskade dig! Det vet du. Du tror inte att jag ber till Gud varje dag att jag skall f vara med dig igen? Du tror inte det.

Vi kunde ha varit s lyckliga tillsammans. Men nu finns bara svrta inom mig. Du har gtt din vg och jag str kvar. Jag vill inte, jag trs inte.
Citera
2017-07-21, 05:59
Medlem
VelvetReds avatar
Jag sg planeten som ifrn rymden och jag tnkte p allt som sker. Hur ingenting spelar ngon roll, vran dagliga kamp fr brdfdan.

Jag drmde en klardrm om dig. Du stod dr framfr mig kldd i vit brudklnning och bara log emot mig. Jag frskte p alla stt tala med dig, men du var som frusen i tiden.

Precis som jag r nu.

Jag r som ett barn som aldrig vxte upp. Jag vill bara leka, men du vill vara allvarlig, och jag hr dig ropa "kom!" och jag kommer efter, fljer efter dig i tiden.

Jag tnker alltid att andra ogillar mig. Jag ser ner p mig sjlv. Inte utan anledning, men jag vill egentligen bara att du skall se mig igen.
Citera
2017-07-22, 02:11
Medlem
forfoxsakes avatar
Fint! Fick mig att minnas frra ret och tankarna p ngon jag var nra vldigt lnge, hur det var som om alla de ren var en drm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in