2016-04-16, 13:17
Medlem
Hej, hur redovisar jag mitt ISK-innehav och hur rknar jag ut skatten p det? Det finns inte med p min deklaration.
Citera
2016-04-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Hej, hur redovisar jag mitt ISK-innehav och hur rknar jag ut skatten p det? Det finns inte med p min deklaration.

Ska redan vara inrknat d din bank skickar det. Du ska inte behva gra nt svida du misstnker banken rknat ffel
Citera
2016-04-16, 13:26
Medlem
Citat:
Skrev lite snabbt dr, men kolla skatteverkets hemsida! De visar skattesatserna och ger exempel p hur man ska rkna. Mjligtvis har din bank ocks ngon "hjlp"-sida som frklarar
Citera
2016-04-16, 13:41
Medlem
Citat:

Det ska inte redovisas p nt stt, avkastingsskatten dras automatiskt 4 ggr per r.
Citera
2016-04-16, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godzillla
Det ska inte redovisas p nt stt, avkastingsskatten dras automatiskt 4 ggr per r.
Aha, ok, via Avanza dr jag har mina aktier d?
Citera
2016-04-16, 13:59
Medlem
Citat:
Aha, ok, via Avanza dr jag har mina aktier d?

Ja, om du har aktierna i en kapitalfrskring eller ISK.
Citera
2016-04-16, 14:04
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Det dr gller kapitalfrskring.

Isk dremot har du ftt kontrolluppgift p och skall vara frtryckt p inkomstdeklarationen, ruta 7.1
Om s inte r fallet ringer du den frvaltare som skter ditt Isk-innehav.
Citera
2016-04-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin

Isk dremot har du ftt kontrolluppgift p och skall vara frtryckt p inkomstdeklarationen, ruta 7.1

Ok, trodde det var samma villkor fr kf o isk, d mste det vara en frdel att ha en kf om man av ngon anledning inte vill att pengarna ska synas s tydligt.
Citera
2016-04-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin

Ok, tack!
Citera
2016-04-16, 14:22
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ok, trodde det var samma villkor fr kf o isk, d mste det vara en frdel att ha en kf om man av ngon anledning inte vill att pengarna ska synas s tydligt.
Precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in