Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-16, 14:57
Medlem
90taletskronas avatar
Graviteam Tactics: Mius-Front - är en taktisk battaljon stridssimulator. Det är en uppföljare till Graviteam Tactics: Operation Star och Achtung Panzer: Kharkov 1943.

Spelet är ett andravärldskrigsspel där spelaren kontrollerar en battaljon av soldater plus dess plutoner i ett strategiskt läge och ett taktiskt. Spelet stoltserar med att fokusera mer på makro än på micro, alltså handla mer om övergripande taktik och strategi samt fältherreskap så det är mer som Wargame: Red Dragon under andra världskriget än t. ex. Company of Heroes där man kontrollerar individuella eldgrupper.

Det finns två kampanjer i spelet vilka är slaget vid Stepanovka Marinovka (Stepanovka-Marinovka?) den 17:e July 1943 och slaget vid Saur Mogila tumulus (Saur-Mogila tumulus?) den 28:e augusti 1943. Man kan spela som antingen Soviet eller Tyskland.

Spelet påstår att det innehåller mer än 100 detaljerade fordon producerade i Soviet, Tyskland, USA och Storbrittanien, och har ett generellt realistiskt gameplay.

Det släpptes: 5 mar, 2016 på Steam.
http://store.steampowered.com/app/312980/
http://graviteam.com/games/GT_Mius_Front.html
https://youtu.be/BRDGVc54CP0

Det är ett riktigt komplicerat spel, så dela gärna era tips till hur man spelar spelet framgångsrikt, diskutera strategi och taktik eller organisera multiplayer om ni önskar.
Citera
2023-05-03, 11:44
Medlem
Gyxens avatar
Wow! Det här spelet verkar populärt på Flashback. Ett inlägg sedan tråden startades för ca sju år sedan.

Jag har ganska nyligen köpt spelet under rean som var och tycker att det är kul. Det så kallade interfejset och de olika funktionerna tar lite tid att lära sig vilket måste vara orsaken till att detta spel inte är pipulärt bland de övriga flashbackarna. Kidsen som spelar datorspel och många andra vill ju ha spel som mest är sikta och skjut vilka inte kräver så mycket av spelaren.
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
organisera multiplayer om ni önskar.
Tyvärr finns det ingen multiplayer funktion i Mius-Front trots att det finns en äldre tråd på Steam som nämner något vilket har fått en del att hoppas.
Senast redigerad av Gyxen 2023-05-03 kl. 11:47.
Citera
2023-05-07, 18:08
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyxen
Wow! Det här spelet verkar populärt på Flashback. Ett inlägg sedan tråden startades för ca sju år sedan.

Jag har ganska nyligen köpt spelet under rean som var och tycker att det är kul. Det så kallade interfejset och de olika funktionerna tar lite tid att lära sig vilket måste vara orsaken till att detta spel inte är pipulärt bland de övriga flashbackarna. Kidsen som spelar datorspel och många andra vill ju ha spel som mest är sikta och skjut vilka inte kräver så mycket av spelaren.
Tyvärr finns det ingen multiplayer funktion i Mius-Front trots att det finns en äldre tråd på Steam som nämner något vilket har fått en del att hoppas.

Jag har spelet men aldrig riktigt kommit in i det. Ska nog se några videos och se om jag borde ta mig tid och sätta mig in i det.
Citera
2023-10-13, 12:40
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Nu har det kommit ut ett nytt tilägg, Stalemate on Donets, som innehåller trupper från divisionen SS-Wiking. Detta kan ju kanske vara intressant för en del på forumet eftersom många skandinaver tillhörde ett regemente där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in